[SM] aka scooter-mod, neon in wielen?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
weet niet zeker of ik em hier moet zetten maargoed, et leek me hier et meest logisch.

Ik heb hier dus een scooter staan, en zoals gewoonlijk zitten daar wielen onder 8-) :P

Nu zat ik te denken om zon buigbaar lampje [blauw][4 stuks] op de velgen vast te maken. Zodat je als je rijd in het donker vette blauwe rondjes ziet als je langskomt 8-)

Het enige waar ik mee zat:

• stroomvoorziening, kan dat vanaf de accu, of is dat te zwak?
• als het rond draait, hoe moet ik dan het snoertje wegwerken dat het niet om de as draait tot het op is en dan vastloopt?

als er iemand ideeën heeft, alvast bedankt want ik wil et vrij snel gaan uitvoeren :9~

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Je zou een sleepcontact moeten gebruiken, draadje lijkt me onmogelijk

Verwijderd

op www.fanbus.com staat hoe je dat op een fan doet, zelfde als wiel.

kijk daar maar ff.

of het op je accu kan, ik denk het wel, zoveel trekt dat lampje toch niet :?

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gaat denk ik niet lukken :P
Of je moet een soort van ring (met 2 polen) bij de as maken. En op de ene + zetten en op de andere -, door de draden die vanaf de bron komen daarop te laten "glijden" (begrijp je wat ik bedoel??)

dus soort van ringen waar de brondraadjes over glijden.
Kweet niet hoe ik ut anders moet zeggen :P

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 20:06 schreef stokkie het volgende:
Gaat denk ik niet lukken :P
Of je moet een soort van ring (met 2 polen) bij de as maken. En op de ene + zetten en op de andere -, door de draden die vanaf de bron komen daarop te laten "glijden" (begrijp je wat ik bedoel??)

dus soort van ringen waar de brondraadjes over glijden.
Kweet niet hoe ik ut anders moet zeggen :P
s-l-e-e-p-c-o-n-t-a-c-t

oftewel... net zoals in een motortje

• answer_man
shit, klinkt wel moeilijk :P

gewoon batterij in de band pleuren *D

heeft iemand wat meer info over sleep contact, bij google vind ik alleen verkoop sites of voor treintjes... nix geen uitleg ofzo :?

Verwijderd

gewoon batterij in de band pleuren *D

[/quote]

het is dat je je excuses bied voor dit bericht... :P

• Klippy
  • Laatst online: 17:51

Klippy

Still Game

Hmm, met een sleepcontact moet lukken, maar dan moet je wel aan elke kant zo'n ring gaan bevestigen..

Weet niet waar je dat aan vast kunen maken, je remmen zullen wel wat in de weg gaan zitten misschien...

En denk eraan, is misschien veel werk en van korte duur als je er niet een of ander schakelaartje aanmaakt waarmee je 't snel uit kan zettne als je een witte auto met rood/blauwe strepen ziet naderen...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

voor die rondjes tijdens het rijden kan je ook gewoon 1 of 2 lampjes nemen, ziet er hetzelfde uit denk ik. Is al wat makkelijker.

• answer_man
Op zaterdag 05 januari 2002 20:13 schreef LiquidSilver het volgende:
[knip]

En denk eraan, is misschien veel werk en van korte duur als je er niet een of ander schakelaartje aanmaakt waarmee je 't snel uit kan zettne als je een witte auto met rood/blauwe strepen ziet naderen...
wrom zou dat nou weer niet mogen? is toch nix illegaals, loopt ie toch niet harder door :Y)
Op zaterdag 05 januari 2002 20:13 schreef Fuego het volgende:
voor die rondjes tijdens het rijden kan je ook gewoon 1 of 2 lampjes nemen, ziet er hetzelfde uit denk ik. Is al wat makkelijker.
jah, maar dan moeten ze iig wel goed fel zijn :D.... maar dan nogsteeds, hoe krijg je de stroom naar die 2 lampjes toe? :{

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Op zaterdag 05 januari 2002 20:13 schreef LiquidSilver het volgende:
Hmm, met een sleepcontact moet lukken, maar dan moet je wel aan elke kant zo'n ring gaan bevestigen..

Weet niet waar je dat aan vast kunen maken, je remmen zullen wel wat in de weg gaan zitten misschien...

dit mag wel, Zolang je normale lichten in orde zijn en dat het andere automobilisten niet stoort. Dus een blauw voorlicht en knipperend achterlicht mag niet (ervaring jah >:) )

Makerij Hofman

Verwijderd

Denk niet dat het mag want streetglow onder je auto is ook verboden.

• komkommer

komkommer

Koffie

Op zaterdag 05 januari 2002 20:29 schreef Sidewinder het volgende:
Denk niet dat het mag want streetglow onder je auto is ook verboden.
street glow onder je scoot mag wel

Makerij Hofman

Verwijderd

de enige lichten die je mag hebben zijn koplampen, knipperlichten, remlichten en achteruitrijlichten
je mag dus niet zomaar showlichtjes plaatsen op je scooter of in je wagen :)

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ghehehe.... magneetjes aan je spaken, spoel aan je voorvork en laat de handel maar draaien...

Inductie :Y)

(uitvoerbaar? mwoa.... denk niet echt makkelijk :+ )

Wel tof idee trouwens.... maar ik ben bang dat (mocht het je wel lukken) je een bekeuring zal opleveren.

Net als die blauwe voorlichtjes, knight-rider-lichtjes e.d...... verboden...

Verwijderd

blauwe voorlamp mag wel (auto's mogen het ook)

en die street glow op auto's (weet wel met 4 wielen)
valt onders mistlampen en kunnen via een nat wegdek (weet wel da spul waar je op valt als je nie kan scooteren)
in oogjes van andere bestuurders kome en die zien dan nix mir (jij zelf hebt daar geen last van mar toch gaan ze zeuren) LASTIG ALLEMAAL achter mag je trouwens lijkt mij wel knipperlicht maken zelfs looplicht alleen moet het achter rood zijn en voor wit blauw geel of wa anders in die richting (ze verkopen bij de kruidvat (JOEPIE) toch ook van die lampkes voor je fiets die gewoon - knipperend - en looplicht hebbe) en dan wordt je niet aangehouwe door die FIJNE AARDIGE mensen in blauw pak en met een belachelijke hoed??

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Waarom doe je niet gewoon het principe van zo'n afneembaar ledlampje voor je fiets oftewel; pleur een accu in de velgen.

• komkommer

komkommer

Koffie

Op zaterdag 05 januari 2002 20:48 schreef PlaceR het volgende:
blauwe voorlamp mag wel (auto's mogen het ook)
nee, een echte blauwe lamp, geschildert mag niet,

wel die nieuwe lampen die de ene keer blauw en in een andere hoek weer normaal schijnen , die mogen wel

Makerij Hofman

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 16:53

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

neon en xeon lampen..
Die krijgen de kleur door het slijpen van het glas.
Maar andere kleuren dan de originele kleur mag dus gewoon niet.

Ten 2e is het verschrikkelijk storend en lastig voor een andere bestuurder om op te maken wat er nu rijdt.

en lampen in de wielen? :?

helemaal storend en gevaarlijk!

Verwijderd

hahahahaha, super origineel!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
Op zaterdag 05 januari 2002 20:13 schreef Fuego het volgende:
Ik zou idd ook ledjes gebruiken, die kun je met batterijen voedden. Koop zo'n groen ding voor op je arm (wielrenners/hardlopers) en vervang de leds eventueel voor blauwe.

Denk overigens wel dat het zaakje snel vies wordt met dit weer >:)

Verwijderd

Inductie!
Inductie spoel naast wiel, in/op wiel ook een spoel!
Heb vroeger zoiets gedaan met mijn skateboard, ledjes in de wielen, alles op inductie!
Ik heb wel hulp gehad van een echte Prof.(een school docent)

Anders neem je van die "licht op als er neonlicht is"verf van Conrad(7)en maakt aan je Voorvork een neon ccfl vast.
klik hier Kan de link niet geven van de producten, wil niet werken :( zelf even zoeken dus!
Sluit ff je accu kort met een startkabel ;) als ie vonkt geeft ie genoeg stroom;)

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Je kan ventieldopjes kopen met lichtjes erin. Knipperen nog ook. Ga ff aan je dealer vragen, succes!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

of je neemt verf die licht afgeeft in et donker .

net zoals die sterretjes die je op je plafon kunt plakken .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

misschien een domme opmerking hoor, maar kan je niet gebruik maken van de draaiing van t wiel? dus gewoon een soort dynamo maken dat stroom geeft zodat je als je stilstaat de lampies geen licht geven en als je rijd wel... :?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

[quote]Op zaterdag 05 januari 2002 20:41 schreef wfvn het volgende:
Ghehehe.... magneetjes aan je spaken, spoel aan je voorvork en laat de handel maar draaien...

Inductie :Y)

-----------------------------------------------------------
Het principe is ok, alleen de plaatsing van spoel en magneet niet (8>

Je hebt dan alsnog een sleepcontact nodig om de opgewekte energie op je wiel over te brengen.

--> Plaats een vette magneet op je voorvork en/of achterbrug en monteer een aantal spoelen in serie/parallel op het wiel.
Vanuit die spoelen kun je verder gaan werken:
Gelijkrichter/hoogspannings-trafo/Spanningsomvormer enz...

Beter dan een magneet is natuurlijk idd een inductiespoel (zoals Robin201 al schreef), kun je zelf de spanning regelen EN het licht uitschakelen indien nodig *D

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 20:39 schreef Scalle-- het volgende:
de enige lichten die je mag hebben zijn koplampen, knipperlichten, remlichten en achteruitrijlichten
je mag dus niet zomaar showlichtjes plaatsen op je scooter of in je wagen :)
Je mag best lampjes op je auto-plakken hoor, zolang ze maar niet afleiden.

Kijk maar eens wat voor lampjes je allemaal ziet als iemand zo'n nepradar-detector heeft(zo een die je tegen de vooruit plakt. Of BMW die het nodig vindt dat er een "alarm=aan" knipperlicht onder de achteruit kijk spiegel te maken.

Een looplicht ala KIT mag volgens mijn ook zelfs nog.

Anderzijds tot 10 jaar terug moesten alle 3de remlichten van Amerikaanse auto's af worden gesloopt om ze te kunnen importeren. Nu is het verplicht.

M.A.W. onze blauw-clowns weten ook niet wat ze willen, en 3VO helpt ze van de wal in de sloot.

Verwijderd

Je kunt al led-wieltjes kopen voor skateborden waarin een magneet + spoeltje zit plus LEDs. Bij draaien brandt de led die bij de grond zit. Scootertje heef een groter wiel dus moet geen probleem zijn... Gat in de markt... Limunieus idee!

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Verf je wielen met fluoriserende verf, verlicht ze met een blacklight ccft en presto: zelfde effect!

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• answer_man
zo, ik ben ook weer eens thuisgekomen en zie hier toch aardig wat replies (verbazing eigenlijk wel :D)

maar zo te horen was et nog aardig moeilijk.
ik drop wel een keer bij een techniek leraar van me langs (zijn hulpje dan, want die is koel 8-)) en dan kijkt hij wel eff hoe het nou et simpelst kan.

en wat kan en niet kan over die lampen?

waarom heeft een volvo constand brandende knipperlichten aan de zijkant? denk steeds dat ze afslaan die lelijke koekblikken :{

maar we maken er wel aan/uit gevalletje bij voor de blauwjassen.

nu nog eff verder zoeken naar leuk speelgoed ervoor :D

• _FiReFoX_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06-2025
Misschien makkelijker om gewoon ventieldoppen te bestellen die licht geven ? http://www.scootparts.nl/elektra_divers.htm

Verwijderd

gebruik gewoon glowire ??
dat bestaat ook met batterijen en neemt volgens mij minder plaats in dan lampen ofzo

Verwijderd

Als je het op je accu wil aansluiten heb je maar 1 sleepcontact nodig je wiel is namelijk zelf al de min pool aangezien die verbonden is met je frame en je frame met de min pool van de accu :)

Verwijderd

Je hebt maar 1 sleepcontact nodig. De massa gaat door het frame heen. Misschien maakt je remschijf voor geen contact me je frame? Dan kun je mooi dat ding gebruiken.

Enne, waarschijnlijk ben je toch al bang voor de wouten wegens te veel vermogen, dus dan maakt dat lampje ook niet meer uit >:)

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
check de halfords eens..als ik me nie vergis stonden pas van die dingetjes in hun krantje.. suc6

• answer_man
Op zondag 06 januari 2002 13:33 schreef DaBit het volgende:
Je hebt maar 1 sleepcontact nodig. De massa gaat door het frame heen. Misschien maakt je remschijf voor geen contact me je frame? Dan kun je mooi dat ding gebruiken.

Enne, waarschijnlijk ben je toch al bang voor de wouten wegens te veel vermogen, dus dan maakt dat lampje ook niet meer uit >:)
scooter reed tot vanmiddag orgineel 8-) (900 kilometer gereden)

en vanmiddag draadje van CDI unit eruit gehaald en ik rij 70 volgens auto teller 8-) whoej! :7

maar dat glowwire, is dat gewoon spul dat oplicht in het donker als er licht op heeft gestaan? (zoja is het vrij nutteloos nl. ben vaak niet voor het donker word me huis uit :P)

Verwijderd

is wel orgineel idee. Je moet wel ff pics posten als je het gemaakt heb.

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 19:46 schreef answer_man het volgende:

maar dat glowwire, is dat gewoon spul dat oplicht in het donker als er licht op heeft gestaan? (zoja is het vrij nutteloos nl. ben vaak niet voor het donker word me huis uit :P)
Dat zou kunnen, maar zelfs dat is bruikbaar. Als je dat beschijnt met UV-A licht, dan licht het fel op. Dus het enige wat je dan nodig hebt, is dat spul, en een blacklightje dat gebruikt word om geld te controleren. Met een UV-C lamp word het nog leuker, maar da's iets te gevaarlijk.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Kan je niet een motortje in de as van de scoot bouwen, en het asje van het motortje aan de vorkpoot vastmaken? Dan wek je de stroom in het wiel op! >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
Op zaterdag 05 januari 2002 21:14 schreef McD_Rulz het volgende:
hahahahaha, super origineel!
nah ik was hem 3 jaar geleden voor :) met alarm en al er op ( ook met 1 blauw flits licht @ 12 volt en 2 oranje @ 6 bolt sirren @ 24 volt en dat @ 1 accu in een doos je 8er op me fiets/skelter NEE ik ben geen kleuter ik was toen ook maar 10/11 nu al weer 14 tijd vliegt :) )

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Bij ons in de buurt zit een scooter zaak die heeft voor iets van 20,- een ventieldopje die licht geeft zodra je gaat rijden. Dus dan heb je ook zoŽn soort effect :Y)

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 17:33

TiMMieJ

PSN: Orixez

Bouw gewoon een extra dynamo op je wiel huppatee stroom :D . Alleen niet zo mooi. En BTW je accu is 12v duzz je kunt er genoeg verschillende lampen opflikkeren. Ik heb nu looplampjes ala nightrider op me kymco izze wel stoer maar mag niet en neon onder je sc00t ook niet :( . Die wouten weer he :( . Een vriend van me heb neon onder zijn sc00t maar dat mag duzz al helemaal niet. Maar ja regels zijn er om gebroken te worden he >:) .

Gr33tz TuRk.

P.s. Idee is leuk maar koop gewoon is een zon ventiel dop met licht en maak die open en kijk hoe dat in elkaar zit.

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 13:02
Waarom zouden lampjes in de wielen niet mogen maar is een reflecterende strip verplicht :?

Je hebt toch ook van die reflectoren die je tussen je spaken klemt... lijkt me zelfde soort iets alleen dan zorg je zelf niet voor de bron, maar resultaat is hetzelfde.

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

probeer anders is een vliegerlamp, zijn een soort led spotjes op batterij. Te koop bij de betere vlieger speciaalzaak en passen zo op je velg (heb het op harley zitten bdw)

HTPC user

Verwijderd

Nou veel succes, Ik weet zeker dat je er gekloot mee krijgt met de politie.

Een goede vriend van mij had een zwarte auto en dus mooi kit lampies voorin zijn auto. Hij had ook nog een bakkie erin zitten.

Hij werd aangehouden en kreeg een prent, want die kit mocht niet.

En andere vriend had net een 2de hands gekocht en hij kreeg ook een prent. Ergens onderop de auto brande een heel kleine groen ledje. Je zag het op de grond schijnen en dat mocht dus niet.
Je zag het nauwelijks. Maar het mag dus niet.

Ik krijg ook een prent. Ik had Kit lampies gedaan onder mijn scooter aan bijde kanten en kreeg dus prent en ze moesten weg :(

Maar veel succes. wil wel foto's zien hoor!!!

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 22:17 schreef AMDtje het volgende:
Je kan ventieldopjes kopen met lichtjes erin. Knipperen nog ook. Ga ff aan je dealer vragen, succes!
Jah! Hier zat ik ook net aan te denken. (maar goed dat ik de hele draad lees...) Ik geloof dat er wel een van die advertenties in De Heilige Koe staan met die ventieldopjes... (gewoon kijken bij de Tuning-crap)

Verwijderd

dit wordt denk lastig, een sleepcontact zou wel werken alleen wordt het vies buiten en dan werkt het niet meer. wat je wel kan doen is een klein lampje met batterijen open voor op je ventiel alleen wij wonen in nederland en dan worden die dingen nog al snel gejat :(

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zaterdag 05 januari 2002 22:37 schreef The_Operative het volgende:
misschien een domme opmerking hoor, maar kan je niet gebruik maken van de draaiing van t wiel? dus gewoon een soort dynamo maken dat stroom geeft zodat je als je stilstaat de lampies geen licht geven en als je rijd wel... :?
Als je gelezen had stond er hier boven iets over inductie ....... dus spanning opwekken met spoelen en mageten ...

• AcouSE
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Vergeet niet dat die lampjes dan op een niet-geveerd deel van de scooter zitten en dus bloot staan aan stevige vibraties en schokken. Ik vraag me af hoe lang ze dat volhouden.

Verwijderd

ja leuk maar dalijk kom ik heej ik heb hier een stoomlocomotief hoe kan ik via het stoom stroom opwekken en heeft dat dan genoeg amps voor een fannatje in de stuurhut ofzo want tis er zo warm.....tgaat hier over pc's hoor!

maargoed wel grappig..

Verwijderd

Jongetjes,

Waarom worden de wielen van auto's uitgebalanceerd?
..Daarom kun je beter geen accu in je wiel laten meedraaien, of je moet de trillingen die dan ontstaan wel lekker vinden. Als je nou een gewoon gloeilampje(s) gebruikt en een contactje in je velg maakt die elke omwenteling 1x tegen een contactje met plus op je voorvork komt maakt. De gloeilamp gloeit altijd na en het lijkt alsof je wielen in de fik staan!! Werkt gegarandeert! Hoe harder je rijd hoe feller hij brandt. En de min? Je frame is massa.

Succes!

Verwijderd

Waarom niet zoiets als in de Fast and the Furious.. Neon onder je scoot? das ook toch wel mooi lijkt me. Mag natuurlijk niet, maar ja, wat mag tegewoordig nog wel.

Verwijderd

gewoon niet zo zielig aan brommers sleutelen..ik had een wreed verboiude puch peugot honda mt en een honda mb

das veel coller dan die kut scooters

en die reden allemaal harder dan 90..
dus als je dan dat soort geintjes wilt uitvoeren met accus enz hahahaha...ik garandeer dat je het niet lekker vindt rijden!

Verwijderd

Check : hier ... :P ... .

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
een sleep contact is echt wel goed te doen en als je een ccfl-etje pakt en die goed vast maakt over de hele lengte moet ie het ook wel een hele tijd overleven.
en je moet je sleepcontactje natuurlijk wel na je vering zetten anders werkt t niet :)
en zoals iedereen al gevraagd heeft: PICS!

• Firestormer
  • Laatst online: 07-07 14:17
Op zondag 06 januari 2002 00:36 schreef _FiReFoX_ het volgende:
Misschien makkelijker om gewoon ventieldoppen te bestellen die licht geven ? http://www.scootparts.nl/elektra_divers.htm
hehe op deze links staan dingen waar de duivel lief bij is >:)
Pagina: 1