Toon posts:

Digitaal Foto Album

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal foto's ingescant en wil dit nu in een programma zetten zodat ik een omschrijving etc. erbij kan zetten. Iemand hier enig idee van welk programma ik het beste kan gebruiken?

Nu mijn 2e deel van mijn vraag. Nu wil ik ook proberen om een foto album op cd te branden zodat ik hem in een dvd speler kan afspelen. Dit zal waarschijnelijk wel als VideoCd moeten. Iemand hier enig idee van hoe ik het beste kan doen?

Alvast bedankt

Verwijderd

vcd: diapresentatie maken van foto's, omzetten in avi en klaar is keesch

Verwijderd

Topicstarter
Ok diapresentatie maak je dan in powerpoint. Maar welk programma moet ik dan gebruiken om die presentatie om te zetten in een AVI bestand?

En waar kan ik het beste een video cd branden?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand dan een enig idee hoe ik dat kan doen?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kan een DVD geen photo-CD's lezen?

Dat zijn volgens mij CD's met PCD bestanden erop, ik heb alleen geen idee hoe je zo'n ding brandt

Tip: voordat je de foto's wegschrijft, bewerk ze ff in photoshop (Color > Adjusut Levels)
heel simpel en kan een stuk beter resultaat geven, vooral als je een beetje brakke scanner hebt ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

[b]
Nu mijn 2e deel van mijn vraag. Nu wil ik ook proberen om een foto album op cd te branden zodat ik hem in een dvd speler kan afspelen. Dit zal waarschijnelijk wel als VideoCd moeten. Iemand hier enig idee van hoe ik het beste kan doen?
Dat kan je b.v. doen met Easy CD Creator 5 onderdeel Video Impression. Een eenvoudiger maar zeer snelle manier is om Ulead's DVD Picture Show te gebruiken. Deze maakt geen mpeg van je album, maar gebruikt de VCD 2.0 standaard om still pictures te genereren. Mooiere kwaliteit. Demo is te downloaden op de Site van Ulead...

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar hoe kan ik dan als ik een presentatie heb gemaakt die omzetten in AVI. Ik heb dus geen flauw idee hoe. Heb al wat hier en daar gezocht maar het zoeken naar een speld in een hooiberg :P ik weet eigenlijk niet waar ik naar moet zoeken.

Hoe kan ik nou een foto album op een cd zetten zodat ik hem kan afspelen in een DVD speler.
En welke programma's heb ik daar voor nodig.

Verwijderd

Mischien een beetje late reactie maar de reden voor het omhoogschoppen van dit topic is dat ik nou ook een paar dagen Ulead DVD Picture show gebruik en echt....., het is een waanzinnig simpel te bedienen pakket met precies de mogelijkheden die ik nodig heb:
Meerdere slideshows per cd (menustructuur), Muziekje onder een slideshow, simpel fotootjes toevoegen, noem maar op.

Absoluut een aanrader als je, net als ik, je foto's op je stand-alone dvd wil afspelen. TOPPIE.
Je zou de demoversie kunnen gebruiken van de site maar ff zoeken met Kazaa-lite levert ook wel veel bruikbaars op ;)
Pagina: 1