Toon posts:

Progje tegen MSN gebruikers op netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, lastige topic, maar toch.

Ik heb een netwerk, en wordt ziek van het MSN geneuzel over mijn netwerk.
Is er een proggie om MSN standaard te blokkeren voor alle gebruikers?

Verwijderd

gewoon de gebruiker blokkeren :) doe ik ook altijd over lan

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Gewoon de poorten van msn dichtgooien :7

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ze moeten wel van I-net gebruik kunnen maken, maar dat ICQ/MSN geneuzel wil ik van af, dat komt mijn neus meer dan uit

edit:
[quote]
Gewoon de poorten van msn dichtgooien
[/quote]

Welke?

Oh ja, om nog lastiger te worden: ik wil er ook een tijdlimiet in hangen, dus op bepaalde tijden (pauzes) wel, andere niet :)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:00

GaMbiNo

1337

De poortsen dus dichtgooien...

Je moet gewoon alle poorten dichtgooien behalve diegene die ze echt nodighebben.

Elk programma heeft z'n eigen poorten namelijk nodig.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:16

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Poort 1863 is voor MSN gesprekken geloof ik, gooi die dicht, uitgaand, en het MSNen is passé. Dit zijn dus de normale MSN berichtjes, geen voice of zo, om verwarring te voorkomen. MSN gebruikt bepaalde IP adressen, die kun je ook gewoon blokken, moet je even in logbestanden kijken welke het precies zijn

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Maak een progje, of gebruik een macro editor, om op bepaalde tijden een poort open of juist weer dicht te gooien. Bij open source software is dit natuurlijk een open deur *D

Verwijderd

Topicstarter
Keej dan :)

Heb ik weer wat te doen :) (of is het :( ?)

Enig idee welke standaard poorten ICQ gebruikt?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
5190 standaard maar als ze automatisch gaan klooien dan is het weer een andere port. dus ICQ is zeer moeilijk volgens mij te blokken. dan heb je alleen de keuze volgens mij voor een proxy

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

poort: 5190

In dit geval moet je dus de host blokken, niet de poort, omdat andere poorten ook werken.
Dan kun je niet meer inloggen, of je dan ook automatisch uitgelogd wordt als die host weer onbereikbaar wordt na een pauze, zou je moeten proberen...

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 20:27

NoE

Que?

MSN werkt bij ons niet meer :-(

zijn er ook workarounds?

Is het niet mogelijk om met msn een andere poort te gebruiken?

We love the smell of innovation in the morning!

Verwijderd

Ben ik ook al naar op zoek. Als iemand mij kan vertellen welke poorten ICQ en MSN gebruiken (ook voor voice en zo) zou dat handig zijn.

Verwijderd

Kijk hier maar eens...

[topic=184484/1/25]

Verwijderd

gewoon de ip's/hosts blocken die het nodig heeft.

problem solved

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

MSN gebruiken als het eigenlijk niet kan: Je kunt proberen een proxy te zoeken op je netwerk, MSN werkt via http en socks proxy's. Als alle proxy's afgeschermd zijn kun je nog proberen via een anonymous proxy te werken op internet, of je stelt je thuis pc open voor internetverkeer en laat hem als proxyserver dienen (liefst socks). Gebruik dan een poort als 51402, oftewel hoog en totaal onbekend, geen hond die er achter komt... voorlopig :Y)
Na een tijdje zal het wel op gaan vallen dat er maar een iemand op MSN of ICQ komt >:)

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

zolang mensen kunnen internetten, kan je ze niet tegenhouden om ook iets anders te doen.
Op mijn werk doe ik lekker http tunneling, werkt MSN, ICQ, IRC lekker wel, terwijl de vuurmuur dat oorspronkelijk blokkeert. Alles gaat over poort 80 dus, dan moeten ze me internet helemaal dichtgooien :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
voor ICQ kan je toch gewoon www.icq.com/webbie gebruiken?

er zijn ook alternatieven voor MSN, trillian en zo. Kan je ze het niet vragen of ze het niet meer willen doen?? Bij ons op school kunnen ze het niet eens meer installeren. Maar hoe ze dat gedaan hebben :?

Je kan het downloaden (je moet het openen van huidige locatie) maar na voltooing opent ie em niet. beste oplossing lijkt mij

Verwijderd

Topicstarter
Goed, het is dus moeilijker dan ik dacht.

Welek andere mogelijkheden heb ik nog meer?
Zijn er programma's in omloop die gebruik maken van XP ICS, maar welke je wel een aantal restricties kan meegeven in de vorm van tijdslimiet, poort blocken e.d.?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 22:18

Servowire

prutser:~#

Gewoon Squid gebruiken voor HTTP proxy gedoe

En niet rechstreeks poort80 open zetten.

Als je de clients dan ook niet toestaat connecten naar MSN/ICQ/andere troep IP/DNS names, dan is allees a-ok :-)

met papier mache kun je alles maken!!

• Bananenplant
  • Nu online

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

begrijp ik goed dat jij alleen het netwerk beheert en dat de gebruikers van de workstations hun machines volledig beheren?

als dat niet zo is, kun je de permissies van de msn-directory toch gewoon instellen dat niemand die mag executen?

maar dan nog de tijd...

welk OS loopt die gateway op? als het een unix is, kun je toch een script schrijven dat de tijd in de gaten houdt en op bepaalde tijden een ipchains-commando geeft dat de poorten opent/sluit?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Topicstarter
begrijp ik goed dat jij alleen het netwerk beheert en dat de gebruikers van de workstations hun machines volledig beheren?
Bijna goed, nee, helemaal goed.

Een ieder is verantwoordelijk voor het gebruik van de programmatuur op zijn/haar PC. Mijn mening is dat verbieden geen zin heeft. 95% Van de gebruikers houden zich netjes aan de regels, en het zijn net die paar die het lopen te 'verzieken'.

Gateway loopt op NT4, SP5. Ik heb geen zin noch de tijd om programma's te schrijven, ik wil het alleen wat moeilijker maken dan het nu is. Nogmaals, in de pauzes heb ik er totaal geen problemen mee, het gaat me meer om de werkuren.

Daarnaast is er een 'server' (eigenlijk een XP Pro werkstation) dat met een aantal PC's rechtstreeks op I-net hangt. Gezien de afstand tot de server loont het geen moeite om ze in het huidige netwerk op te nemen, dat gaat uiteindelijk meer geld kosten. Draadloos is ook geen optie.

Ook deze gebruikers wil ik de lol ontnemen om constant achter ICQ/MSN te zitten.
Het mag wel, maar dan met mate.

• Bananenplant
  • Nu online

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

ik weet niet hoe goed je kunt bijhouden wie er hoeveel msn gebruikt in jouw tijd, maar dat kun je natuurlijk ook van hun loon aftrekken :p >:) !

windowsscripts weet ik helaas erg weinig van...

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat is een mogelijkheid, maar helaas, ook dat werkt niet, ik kan helaas niet overal tegelijk zijn....

Dus ja... wat blijft er dan over?

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Je maakt gebruik van de task scheduler van Windows NT en je laat hem op gezette tijden wat macro's uitvoeren. Een programma hiervoor is bijvoorbeeld Wintask. Die kan alles met de muis en het toetsenbord voor je doen, als je het hem 1x voordoet. Op die manier laat je hem dan wat hosts blokkeren / deblokkeren.

Verwijderd

Errug grappig dit topic, er vraagt een sysadmin hoe hij msn en icq kan blocken en vervolgens staat er verderop in het topic een vraag van een gebruiker hoe hij dit kan omzeilen.... :?
Beste manier om het te blocken... bordermanager van novell.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op zondag 06 januari 2002 01:52 schreef Darkvater het volgende:
zolang mensen kunnen internetten, kan je ze niet tegenhouden om ook iets anders te doen.
Op mijn werk doe ik lekker http tunneling, werkt MSN, ICQ, IRC lekker wel, terwijl de vuurmuur dat oorspronkelijk blokkeert. Alles gaat over poort 80 dus, dan moeten ze me internet helemaal dichtgooien :)
En hoe doe je dat tunneling? Je hebt toch een gewone windowsbak veronderstel ik he?

Heb zelf geen hinder van restricties (op inet radio na) maar wel handig om te weten.

En als ze je verkeer monitoren, zien ze alles of is dat tunnelgedoe te encrypten?

• Oen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 06:57

Oen

plak bakbloedworst

leuk om alle porten e.d. dicht te gooien,

1 port open (voor web bijvoorbeeld) en je komt met HTTport (http://www.htthost.com) er toch doorheen.

(tunneling dus)

Als ik die wolken na tuur beleeft zij zo een nat uur in de natuur.

• Roelant
  • Niet online
[forum=10] >> [forum=19]

Verwijderd

Topicstarter
He, lullige move.

Het is geen Netwerk trouble shooten!!!
Ik vraag om een stukje software, niet om een hardware probleem op te lossen.

Schuif maar net zo hard terug.

:(

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op maandag 07 januari 2002 11:59 schreef Snuffie het volgende:
He, lullige move.
Het is geen Netwerk trouble shooten!!!
Ik vraag om een stukje software, niet om een hardware probleem op te lossen.
Euhhm.. network troubleshooting dient ook voor software hoor.
Je hebt duidelijk een verzoek betreffende je netwerk dus hier hoort ie echt wel thuis.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk, en wordt ziek van het MSN geneuzel over mijn netwerk.
Is er een proggie om MSN standaard te blokkeren voor alle gebruikers?
Is lezen echt zo moeilijk vandaag de dag?

We kunnen wel allemaal vrolijk off-topic blijven, maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Logon.bat
@ECHO OFF
IF EXIST C:\PROGRA~1\MSN\MSN.EXE DEL C:\PROGRA~1\MSN\MSN.EXE
>:)
Tis een gammele bedoening, maar je bereikt wat je wilt: je maakt het niet onmogelijk, maar wel wat lastiger.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
MSN mag wel, op gezette tijden.
Deleten is geen optie dus.

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

gooi alle poorten dicht met uitzondering van poort 80,119 en 21.

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Topicstarter
Rucksichtlos dichtgooien kan wel, maar is geen nette oplossing.

Nogmaals: ik wil er een tijdsspanne aangeven: tusen zo en zo laat wel, tussen zo en zo laat niet.

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Op maandag 07 januari 2002 15:16 schreef Snuffie het volgende:

Nogmaals: ik wil er een tijdsspanne aangeven: tusen zo en zo laat wel, tussen zo en zo laat niet.
achja als isa server een optie voor je is zou ik dat doen kan je perfect zulk soort dingen instellen, wie wel/niet en wanneer waar gebruik van mag maken.

9worlds.net @ hattrick.org

Verwijderd

hebben jullie wel eens gehoord van een Packeteer?
Is een apparaatje dat je in je netwerk kan hangen, waarmee je per user(mac-adres) kan bepalen wat hij mag en hoe lang.
je kan er nog veel meer mee, maar je kan zelfs tot op de hoeveelheid bits bepalen die een gebruiker over een bepaalde poort mag gaan.

www.packeteer.com

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Op maandag 07 januari 2002 08:47 schreef mig_01 het volgende:
Errug grappig dit topic, er vraagt een sysadmin hoe hij msn en icq kan blocken en vervolgens staat er verderop in het topic een vraag van een gebruiker hoe hij dit kan omzeilen.... :?
Beste manier om het te blocken... bordermanager van novell.
Dat is een goed werkend antwoord, dus je moet zelf ook goed lezen meneer de topicstarter.

Succes ermee.

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Op maandag 07 januari 2002 15:16 schreef Snuffie het volgende:
Mij lijkt het een prima oplossing en ik zou het ook meteen doen. MSN of niet. Eventueel met een tijdslimiet voor de pauzes. Zo houdt je meteen je netwerk onder controle wat de beveiliging te goede komt.

Overigens vind ik het sluiten van poorten omdat MSN niet mag de verkeerde weg bewandelen. Typisch geval van een organisatorisch probleem met techniek proberen op te lossen. Het gevolg is dat ze hun tijd gaan verdoen met een omweg vinden of ze zoeken wat anders wat wel werkt. (GoT?)
Aanspreken op hun verantwoordelijkheden lijkt me beter, al is dat wel erg off-topic hier.

• efan
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 09:18 schreef Oen het volgende:
leuk om alle porten e.d. dicht te gooien,

1 port open (voor web bijvoorbeeld) en je komt met HTTport (http://www.htthost.com) er toch doorheen.

(tunneling dus)
eeej cool :) had ik eerlijk gezegd no nooit van gehoord... ga het eens downen en kijken hoe het werkt... thx

Verwijderd

Topicstarter
Overigens vind ik het sluiten van poorten omdat MSN niet mag de verkeerde weg bewandelen. Typisch geval van een organisatorisch probleem met techniek proberen op te lossen. Het gevolg is dat ze hun tijd gaan verdoen met een omweg vinden of ze zoeken wat anders wat wel werkt. (GoT?)
Aanspreken op hun verantwoordelijkheden lijkt me beter, al is dat wel erg off-topic hier
Als je gelezen had, dan heb ik eenzelfde mening.
Het is ook geen nette oplossing, en het is maar een zeer klein percentage dat zich hier continu mee bezig houdt.
Aanspreken is natuurlijk al gedaan, echter.. ik kan neit overal tegelijk zijn, en ik weet dat het achter mijn rug om toch gebeurt.

Dus moet het wat moeilijker worden gemaakt dan dat het is.

Techniek is geen oplossing, het is een hulpmiddel.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Op maandag 07 januari 2002 16:19 schreef Snuffie het volgende:

[..]

Als je gelezen had, dan heb ik eenzelfde mening.
Ik heb nogmaals gelezen en ik heb het gevonden :) Met al dat 'blocken' had ik het over het hoofd gezien.

Verwijderd

is lastig, bijons op school lukt het ook niet omdat msn dezelde poort gebruikt als internetpagina's
dus als je de poort dichtgooit dan kan je ook geen sites meer bekijken. Maar er zijn vast progjes om MSN te disabelen...
Pagina: 1