Toon posts:

P III 450 vervangen door celeron 1000?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeft het zin om mijn P III 450 te vervangen door een celeron 1000?
en heb ik er veel winst mee?

Verwijderd

ligt eraan wat je er allemaal mee doet, geef eens wat meer info wat voor spellen en programma's je gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel wel eens games vooral Q3 en CS ik doe er eigenlijk alles mee maar ik wil een zo goed mogelijke proc erin zetten
geen P III want die zijn te duur :+ ik d8 aan een celeron 1000

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 19:23 schreef fg het volgende:
heeft het zin om mijn P III 450 te vervangen door een celeron 1000?
en heb ik er veel winst mee?
wat heet veel... winst is er zeker en best ruim te noemen.. :)

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En vertel even hoe de rest van je systeem eruit ziet...

Ga je veel spellen spelen en heb je nog een TNT met 8 mb om maar eens een dwarsstraat te noemen dan zal die celeron 1000 een beetje zonde zijn.

Verwijderd

Wat voor mobo heb je?

Misschien handig ivm compabiliteit enzo?

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 19:28 schreef fg het volgende:
ik d8 aan een celeron 1000
1100 kan ook nog.. :)

Verwijderd

Topicstarter
dit is mijn systeem:

ASUS P3B-F, P3 450, 384 MB RAM GeForce 2 PRO

ja ik speel wel veel spellen ja

Verwijderd

Ik zou als ik jou was proberen een betaalbaar cpu'tje te regelen met een FSB van 133. Dat scheelt ook behoorlijk wat snelheid. Wel moet gezegd dat het afhangt van je AGP-videokaart of die het trekt op 2/3*133=89MHz te draaien.

Ikzelf heb een PIII 550E op 733(FSB dus ipv 100 op 133MHz) lopen voor al ruim 1 jaar zonder problemen. Misschien dat je die nog ergens kunt vinden.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
mjah maar kweet niet of mijn mobo dat aan kan
die p3 450 staat op 100 Mhz fsb
kep wel nieuwste bios update

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Op zaterdag 05 januari 2002 20:15 schreef fg het volgende:
mjah maar kweet niet of mijn mobo dat aan kan
die p3 450 staat op 100 Mhz fsb
kep wel nieuwste bios update
Heb twee P3B-F's die beide 100% stabiel 133 doen, waarvan eentje al zo'n 2 jaar :) En ja, je kan alles wat een Coppermine core heeft op dat bord (minimaal BIOS 1004 dacht ik) kwijt (max Celeron 1100). Wel even een socket adapter regelen natuurlijk, die schijnen lastig verkrijgbaar te zijn geloof ik.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
als ik let op mijn 3dmarks met mijn systeem dat ik nu heb heb ik in 3dmark 2001 1800 3dmarks als ik er nu een cellie 1000 inzet gaat mijn score dan ver omhoog?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
als je een s3 trio bv. zou hebben zou een celly 1000 geen nut hebben, heb je bv. een geforce of nieuwer dan helpt het zeker

ter vergelijking, ik heb laatst geupgrade van een celly566 na een celly 1000, ging er 10fps in ut op vooruit, nou heb ik een tnt2, zou jij bv. een geforce 2 hebben zou je denk ik zeker 20fps verschil moeten werken

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 20:21 schreef fg het volgende:
als ik let op mijn 3dmarks met mijn systeem dat ik nu heb heb ik in 3dmark 2001 1800 3dmarks als ik er nu een cellie 1000 inzet gaat mijn score dan ver omhoog?
Ik zou zeggen ja het gaat zeker omhoog maar het is dus moeilijk te zeggen hoeveel :)

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 20:08 schreef fg het volgende:
dit is mijn systeem:

ASUS P3B-F, P3 450, 384 MB RAM GeForce 2 PRO

ja ik speel wel veel spellen ja
je hebt dus een SLOT1 bord en je wil er een socket370 processor op plaatsen. waarschijnlijk met een convertorkaart. dit is echt af te raden die :r convertorkaarten doen het 9 van de 10 keer niet goed. koop liever dan gelijk een nieuw mobo.

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 23:28 schreef Freak_66 het volgende:

[..]

je hebt dus een SLOT1 bord en je wil er een socket370 processor op plaatsen. waarschijnlijk met een convertorkaart. dit is echt af te raden die :r convertorkaarten doen het 9 van de 10 keer niet goed. koop liever dan gelijk een nieuw mobo.
=Onzin, 99 van de 100x doen convertor kaarten het perfect.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:01

Arjan A

Cenosillicafoob

[..]

Echt onzin dus |:(
'k Heb mijn PIII 450 ook geupgrade met een slotket adapter (van gigabyte, goed ding) en hij draait nu als een trein.
Ik heb een PIII933 gekocht en hem draaien op 1GHz, nix mis mee. Ik weet niet hoe duur die celerons zijn (ik koop per definitie niet zo'n wibra-cpu) maar ik was voor mijn P3 € 200,- kwijt.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[..]

Hier heeft een stier z'n behoefte gedaan :+

ASUS, ABIT en Soltek FC-PGA convertors staan goed aangeschreven, Soltek is daarvan nog het makkelijkste te vinden (iedere beurs kom ik ze weer tegen).

Verder hebben die problemen meestal te maken met Vcore instellingen, en dat is bij de P3B-F niet nodig (mobo kan zelf de juiste Vcore leveren, dus slotket kan op default)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

ik had het ook over 9 van de 10 gevallen.
als het draait, loopt het als een trein. en werkt het dus uitstekent.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Om ff terug te gaan naar je vraag :)
Ik ging van 450 MHz (dan wel een P2, maar het enige verschil is dacht ik SSE instructies) naar een Celly 600 die ik op 900 wilde clocken. Celly draaid nu op 1035MHz en het verschil is echt een hoop.
Wat voor een videokaart je heb weet ik niet, maar vanaf een TNT2 (m64) of snellere videokaart zullen je FPS zeker een stuk hoger worden.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb ook een PIII450 gehad op een P3B-F, ging goed op 600Mhz. Daarna een upgrade gehad naar een PIII750(FC-PGA, Dus convertertje) Draait ook goed op 1Ghz. Dus je Asus, kan zeker weten op 133Mhz FSB draaien.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Pagina: 1