software matige pre-emplifier ???

Pagina: 1
Acties:

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Topicstarter
Ik heb het probleem, dat als ik het geluid van mijn SBlive naar mijn stereo stuur, dat er veel minder decibellen uit mijn boxen komen, dan wanneer ik bijv. de tuner heb aanstaan (bij dezelfde volumestand natuurlijk).
In winamp, kun je bij de equalizer ook een pre-amplifier aanzetten, maar bij het kijken naar films met mediaplayer if Gdivx player, kan ik niet pre-aplifien, en vind ik dat er te weinig volume uit mijn stereo komt,
Kan ik mbv een bepaald progje mijn uitgaand volume van de SBlive verhogen. Ik heb alle schuiven in de volume control al op max staan

Verwijderd

lijkt mij dat 't dan ERG gaat vervormen....

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Om te beginnen is een pre amp altijd hardware matig. Je kan hem wel aansturen met software. Maar dat geeft meestal heel erg veel vervorming doordat je amp aan het clippen brengt. Met winamp kan je preampen, maar ik "preamp" liever naar beneden dan naar boven, ivm vervorming.
Maar ik zie het probleem ook niet zo, je kan toch gewoon de amp van je stereo gebruiken? Of vind je dat er zelfs op de max volumeknop stand nog te weinig geluid geproduceerd wordt? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een miniset, die hebben volumeknoppen die je ook echt op max stand kan zetten zonder problemen, zodat je problemen krijgt met zachte bronnen.

Jag

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Topicstarter
Ik heb een Sony dolby surround set, die genoeg volume kan produceren, dus daar licht het niet aan, alleen voor de geluiden die van de computer afkomen moet ik toch al snel de volumeknop halverwege draaien, waardoor alle ruis weer beter hoorbaar wordt.
Als ik met winamp pre-amplifie, dan zorg ik ervoor dat er net geen vervorming optreedt, en dan krijg ik een stuk harder geluid uit mijn Sony.
Ik vraag me dus af of ik ook op een dergelijk manier het geluid van mijn divxjes harder door mijn stereo kan horen.