Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Als je het pakketje met iemand mee laat gaan naar NL, en van tevoren al uit de originele fabrieksverpakking haalt, kan een douane je niks maken imo, weten hun veel, wie weet heeft degene die de koptelefoon vervoerd 'm al wel een aantal jaren.Op vrijdag 04 januari 2002 15:54 schreef computerdude het volgende:
weet iemand een smokkel methode ik wil namelijk een kopptelefoon uit de USA laten komen. door iemand of opsturen.
[edit] dit was eigenlijk meer een reply voor het SG topic
Goed.... ander voorbeeld: Je mag hier ook niet discussieren over hoe je een bom moet maken...Op zaterdag 05 januari 2002 19:09 schreef OProg het volgende:
Omdat de BSA niet bezig is met invoerrechten
Graag serieuse discussie, anders had ik em wel in de HK geopend
Dat klopt ook wel, maar het is illegaal...Op zaterdag 05 januari 2002 19:12 schreef Webgoodie het volgende:
[..]
Als je het pakketje met iemand mee laat gaan naar NL, en van tevoren al uit de originele fabrieksverpakking haalt, kan een douane je niks maken imo, weten hun veel, wie weet heeft degene die de koptelefoon vervoerd 'm al wel een aantal jaren.
[edit] dit was eigenlijk meer een reply voor het SG topic
Dan is het vragen naar hoe ik een backup kan maken van mijn legaal gekochte CD-rom nog legaler.
Er is niets illegaals aan het opsturen van een artikel, wel aan het proberen te ontwijken van invoerrechten!Op zaterdag 05 januari 2002 19:14 schreef OProg het volgende:
Hij wil de invoerrechten ontlopen... Wat is er illegaal aan iemand iets uit laten pakken en op laten sturen
Omdat het betreffende draadje zelfs door een modje naar SG is verplaatst en zich dus blijkbaar niet aan de inhoud heeft gestoord.Op zaterdag 05 januari 2002 19:19 schreef sewer het volgende:
Waarom een discussieGewoon in SU zetten, en dan bepaald de betreffende mod wel of dit binnen de GOT-policy valt.
Verwijderd
Modjes zijn ook maar mensenOp zaterdag 05 januari 2002 19:22 schreef Damon het volgende:
[..]
Omdat het betreffende draadje zelfs door een modje naar SG is verplaatst en zich dus blijkbaar niet aan de inhoud heeft gestoord.
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Verwijderd
Bij warez is het mogelijk dat iemand zegt 'klik op deze link' en je download illegaal WindowsXP. Dat kan met invoerrechten niet, je kunt er hier slechts over discusseren, de daad zelf zal ergens anders moeten gebeuren.
Maar ik wilde er dus graag een discussie over, dat gaat in SU niet lukkenOp zaterdag 05 januari 2002 19:23 schreef ItSnows het volgende:
[..]
Modjes zijn ook maar mensenAls je het in SU post denktie er misschien iets meer over na
Zie mijn voorbeelden...Op zaterdag 05 januari 2002 19:48 schreef hezik het volgende:
Er zit ook een vershil tussen bv. warez en dit soort discussies.
Bij warez is het mogelijk dat iemand zegt 'klik op deze link' en je download illegaal WindowsXP. Dat kan met invoerrechten niet, je kunt er hier slechts over discusseren, de daad zelf zal ergens anders moeten gebeuren.
Verwijderd
Die topics worden dan ook niet gesloten wegens warez maar omdat het echte UTFS-vragen zijn, die zelfs in de FAQ staan uitgelegd.Op zaterdag 05 januari 2002 19:15 schreef Damon het volgende:
Dan is het vragen naar hoe ik een backup kan maken van mijn legaal gekochte CD-rom nog legaler.
mmm.... klopt ja... my bad...Op zondag 06 januari 2002 03:00 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Die topics worden dan ook niet gesloten wegens warez maar omdat het echte UTFS-vragen zijn, die zelfs in de FAQ staan uitgelegd.
Maar goed, dan is mijn vraag nog niet beantwoord
omg waar je je druk om kan makan, maargoed. Hier worden slimmigheidjes uitgewisseld om kromme prijsverschillen te rechtvaardigen, en ik vond dat nou niet echt heel erg...Op zondag 06 januari 2002 03:01 schreef Damon het volgende:
[..]
mmm.... klopt ja... my bad...
Maar goed, dan is mijn vraag nog niet beantwoord
Nu weet ik dat de 'geen warez' policy de gemiddelde nieuwe GoTter heel erg hoog zit, maar als we dat toe gaan staan dan staat in no time het hele forum vol met warez zooi en kunnen we de boel sluiten. Dit heeft dat absoluut niet tot gevolg...
ALs er threadjes komen met slimmigheidjes over belasting ontduiken gaat dat ook niet dicht.. We kunnen wel alles wat een beetje geinig is dicht gaan gooien, zoals topics over 2view, die gewoon leuk waren...
Als je dit wil vergelijken met de spudguns en weet ik veel wat voor wapens je wil posten of bouwen, dat heeft er niets mee te maken. Wij als mods bepalen de grens, en dat is: of het moet heel erg illegaal zijn (hoe breek ik in bij een bank) of het moet dusdanig niet geschikt zijn voor het forum dat het veel gezeik oplevert (hoe verstop ik het lijk van mijn buurman) of het moet het forum ondermijnen (waar download ik winXP)... Dit wordt dus per geval bekeken.
Ik heb geen zin in een superstrak megastreng superscheinheilig forum, maar bovenstaande zaken gelden voor dat topic dat ik verplaatste niet... (ik dacht eigenlijk dat ieder weldenkend mens daar wel zo over zou denken, alhoewel het wel door m'n hoofd geschoten is, dat iemand zich zlefs hier druk om zoe kunnen gaan maken enzo)...
Maar dit staat dus helemaal los van warez, want daar zijn we inderdaad WEL erg streng op... Net als op wangedrag enzo. En kopieerbeveiliging omzeilen valt dus onder warez, in onze policy, ook al wil je het voor eigen gebruik doen, dan kunnen anderen dat ook misbruiken. En als je nu met een argument als 'nu kunnen professionele smokkelaars het ook misbruiken' komt, dan wil ik die bij deze afwimpelen als onzin...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Geen warez zit me absoluut niet hoog en een nieuwe gebruiker ben ik al helemaal niet
Je hebt mn vraag beantwoord, bedankt, maar het kwam een beetje geïrriteerd over... als het niet zo bedoeld is => lama.
Vragen staat vrij toch?
sorry, 't is laat en het staat er inderdaad lichtelijk aangebrand... No hard feelings, komt soms een beetje door de vele 'waarom mogen warez nou niet' vragen altijd maar weer... Ik had hier ook een beetje zo'n gevoel dat het openhouden van dit topic cracks zouden rechtvaardigen...Op zondag 06 januari 2002 03:32 schreef Damon het volgende:
Ik maak me er ook niet druk om, ik probeerde alleen een discussie uit te lokken.
Geen warez zit me absoluut niet hoog en een nieuwe gebruiker ben ik al helemaal niet
Je hebt mn vraag beantwoord, bedankt, maar het kwam een beetje geïrriteerd over... als het niet zo bedoeld is => lama.
Vragen staat vrij toch?
xcuses daarvoor
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Gooi hier maar een lockertje op!
enne... truste