Mijn Seagate ST340823A (40gb) wordt 37 graden..soms nog meer (max 51 graden).. is dit te veel??? En veroorzaakt dit vastlopers?
nee dit is normaal
mijn barracuda II werd 45 graden met een case fan die de lucht uit de case suckte.
mijn barracuda II werd 45 graden met een case fan die de lucht uit de case suckte.
Verwijderd
Ik weet niet precies hoeveel toeren dat ding heeft, maar het is zowieso aan te raden een HDD koeler onder schijven te hangen van 7200rpm of meer. Lijkt mij voor jou ook niet onverstandig.
Die van mij zijn op elkaar gestapeld met 2x80mm er voor. Deze zijn nog nooit boven de 30C uit geweest, ondanks dat 2 vd 3 7200rpm zijn (bij min 3uur continu lezen/schrijven).
Harde schijven kunnen deze temp waarschijnlijk wel aan, maar zullen waarschijnlijk wel minder lang meegaan.
Het zal in je kast ook wel warm worden neem ik aan. Je kunt er het beste een oude PSU fan bij zetten, voor of achterin je kast. Scheelt gemiddeld 5 graden in je kast, en PSU fans hoor je over het algemeen haast niet.
Die van mij zijn op elkaar gestapeld met 2x80mm er voor. Deze zijn nog nooit boven de 30C uit geweest, ondanks dat 2 vd 3 7200rpm zijn (bij min 3uur continu lezen/schrijven).
Harde schijven kunnen deze temp waarschijnlijk wel aan, maar zullen waarschijnlijk wel minder lang meegaan.
Het zal in je kast ook wel warm worden neem ik aan. Je kunt er het beste een oude PSU fan bij zetten, voor of achterin je kast. Scheelt gemiddeld 5 graden in je kast, en PSU fans hoor je over het algemeen haast niet.
Zat net ook te bedenken dat ik nog maar 1 fannetje (buiten de PSU fan om ) in de kast heb hangenOp zaterdag 05 januari 2002 19:12 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Ik weet niet precies hoeveel toeren dat ding heeft, maar het is zowieso aan te raden een HDD koeler onder schijven te hangen van 7200rpm of meer. Lijkt mij voor jou ook niet
onverstandig.
Ow jah...HD is maar 5400rpm
Verwijderd
Oh shitttt,
Dus waarschijnlijk ben ik m'n nieuwe Maxtor dus echt op de proef aan het stellen.
Ik m'n 80 Gb (7200 rpm) namelijk maar eens in een "silent drive" kit gestopt.
Daar zit ie braaf heel stil z'n werkt te doen.
Ik heb het proggie HDDTemperature van http://www.siguardian.com/ gesucked en die meet realtime de temperatuur van je HD. Ik heb de Maxtor nu bijna een maand in die case zitten en meet sinds vanmiddag de temperatuur.
Schommelt hier tussen de 45 en 49 graden.
Geen idee of dit te hoog is. Jullie ?
Baai
Ron
Dus waarschijnlijk ben ik m'n nieuwe Maxtor dus echt op de proef aan het stellen.
Ik heb het proggie HDDTemperature van http://www.siguardian.com/ gesucked en die meet realtime de temperatuur van je HD. Ik heb de Maxtor nu bijna een maand in die case zitten en meet sinds vanmiddag de temperatuur.
Baai
Ron
Ik kom op 60 graden. Moet nog ff een langere IDE kabel kopen, maar hebben ze nergens
Juist
Verwijderd
het is niet te hoog, maar het zit er wel dicht tegenaan (maximum 55 graden). Zo'n silentdrive is dus eigenlijk ook helemaal niet voor 7200rpm drives bedoeld (staat wel 10x op hun site gewaarschuwdOp vrijdag 11 januari 2002 17:01 schreef Pong38 het volgende:
Oh shitttt,
Baai
Ron
Verwijderd
Het klopt dat SilentDrive adviseert om geen 7200's in de broodtrommel te stoppen. Maar er zijn genoeg oc sites waar berichten op staan dat het te doen is.
De zomer zal zeker die paar extra graden bregen die de Maxtor teveel kunnen worden.
Misschien dat ik de deksel eraf kan laten en er een klein fannetje voor kan plakken.
Ik heb hele mooie oplossingen gezien met siliconenkit :-)
Anyway bedankt voor de reaktie
Ron
De zomer zal zeker die paar extra graden bregen die de Maxtor teveel kunnen worden.
Misschien dat ik de deksel eraf kan laten en er een klein fannetje voor kan plakken.
Ik heb hele mooie oplossingen gezien met siliconenkit :-)
Anyway bedankt voor de reaktie
Ron
Pagina: 1