Safeway 3D 4 Channel PCI info

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Ik vroeg me een paar dingen af over deze kaart , ergens op een site zag ik zal info dat er een CMI8738PCI-"MX" chip op zat, terwijl ik juist er 1tje met "SX" zoek ( dezelfde als de muse XL)
Is dit een tiepfoutje ;) ?, ik weet het niet, en opzoeken lukt ook niet aangezien safeway.to down is .....
Zoja, werken er ook andere drivers mee , want safeway drivers overleef ik waarschijnlijk niet ;)

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
De 8738-MX is juist een betere chip dan de 8738-SX, zie http://www.cmedia.com.tw/product/doc8738.htm . De MX ondersteunt SPDIF en 6 kanalen i.p.v. 4 vergeleken met de SX.
De cmedia drivers voor de 8738 zijn waarschijnlijk geschikt voor alle 8738 kaarten, ongeacht of ze een SX of MX chip bevatten.

• Carel
Op zaterdag 05 januari 2002 21:18 schreef Bertrik het volgende:
De 8738-MX is juist een betere chip dan de 8738-SX, zie http://www.cmedia.com.tw/product/doc8738.htm . De MX ondersteunt SPDIF en 6 kanalen i.p.v. 4 vergeleken met de SX.
De cmedia drivers voor de 8738 zijn waarschijnlijk geschikt voor alle 8738 kaarten, ongeacht of ze een SX of MX chip bevatten.
Thx :),
Vaag dat het dan op een 4 kanaals kaartje zit :?

• Carel
Op zaterdag 05 januari 2002 21:44 schreef Carel het volgende:

[..]

Vaag dat het dan op een 4 kanaals kaartje zit :?
Toch vraag ik me af hoe het allemaal zit met geluidskaarten , niet alleen de chip is natuurlijk bepalend voor de geluids kwaliteit, , maar naar mijn idee berust wel de performance hier volledig op ?..

Dus stel dat je 2 dezelfde chips hebt, 1tje op een dure kaart en de andere op een hele goedkope en stel dat dezelfde drivers werken, volgen mij zouden ze beide dezelfde performance moeten hebben, maar niet de zelfde geluids kwaliteit...

Ik begin hierover omdat ik weet dat de hercues MUSE XL een tamelijk goede performance heeft met eax etc, beter als de SB-live, maar ik vond dus een safeway kaartje met dus zelfs een iets betere chip erop als de MUSE XL, en die kost 3 tientjes :)

• Bertrik
Maf dat er dan toch een MX chipje op een kaart van 3 tientjes zit, misschien waren de SX chipjes op :) ?
Qua performance van de 8738 schijnt het er heel erg vanaf te hangen of je vxd drivers (voor windows 95/98/98se/me) of wdm drivers (voor windows 98se/me/2k/xp) gebruikt. De vxd driver van de Hercules Muse XL ondersteunt 32 DS3D audio streams, terwijl de WDM driver er maar 16 levert. Toch geeft de VXD driver minder processor belasting.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
demn, ik heb en no name c med en ik heb nu pas met win XP sensura :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Carel
Op zaterdag 05 januari 2002 23:26 schreef Bertrik het volgende:
Maf dat er dan toch een MX chipje op een kaart van 3 tientjes zit, misschien waren de SX chipjes op :) ?
Qua performance van de 8738 schijnt het er heel erg vanaf te hangen of je vxd drivers (voor windows 95/98/98se/me) of wdm drivers (voor windows 98se/me/2k/xp) gebruikt. De vxd driver van de Hercules Muse XL ondersteunt 32 DS3D audio streams, terwijl de WDM driver er maar 16 levert. Toch geeft de VXD driver minder processor belasting.
Zijn er geen VXD drivers voor win XP ?.. want ik heb XP, ik denk iig dat ik zoiezo zo'n kaartje haal , want 3 tientjes is niks, dan kan ik ff expirimenteren :)

Verwijderd

http://www.cmedia.com.tw/download/OS_e-cmi8738_index.htm

Nee, VXD is enkel voor w95 t/m ME

Bdw, c-media heeft sinds een paar weken nieuwe WDM drivers (6.32)

• Carel
Op zondag 06 januari 2002 11:56 schreef JanKees het volgende:
http://www.cmedia.com.tw/download/OS_e-cmi8738_index.htm

Nee, VXD is enkel voor w95 t/m ME

Bdw, c-media heeft sinds een paar weken nieuwe WDM drivers (6.32)
En hercules heeft dus ook alleen maar drivers voor 98,ME :?
Aangezien die dus VDX drivers hebben :? , of heb ik het nou mis ?..

W8, ik zie het al.... waarschijnlijk heeft ook hercules beide, maar is het echt waar dat die vxd's beter zijn ?..

• Bertrik
Op zondag 06 januari 2002 12:10 schreef Carel het volgende:
W8, ik zie het al.... waarschijnlijk heeft ook hercules beide, maar is het echt waar dat die vxd's beter zijn ?..
Op 3dsoundsurge was hier ooit een draadje over:
http://www.3dsoundsurge.com/cgi-bin/wwwthreads/showthreaded.pl?Cat=&Board=Forum21&Number=35619&Search=true&Forum=Forum21&Words=bench&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=0&Limit=25&Old=allposts&Main=35613
Zelf heb ik ook gemerkt dat Q3 met de WDM drivers een stuk minder soepel liep.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
safeway heeft ook een vrij goedkoop 6 speaker kaartje, misschien hebben ze gewoon dezelfde kaartjes uitgebracht met 2 speakeruitgangen extra, puur om het assortiment uit te breiden

Heeft safeway trouwens een website?
Pagina: 1