ik heb een waterblokje gemaakt, naar ontwerp van Cr3ator, ik heb nu een bedrijf gevonden dat tules voor het blokje verkoopt, maar nu zit ik nog met de diameter van de aansluitingen, ik denk dat ik een schroefdraad van 9 mm nog net kwijtkan, da kan ik dus kiezen voor een diameter van 1/8', 1/4', 3/8' en ook nog 1/2'. Welke diameter kan ik het beste nemen?
3/8 is vrij standaard: groot genoeg voor een goede flowrate, en niet zo groot dat je slangen moet gebruiken die makkelijk knikken.
3/8 is inderdaad behoorlijk standaard, maar bedenk wat er het best bij de rest van je waterkoeling past.
Als je een pomp en/of radiator hebt met een grotere diameter tule, kan je beter voor een grotere tule kiezen.
Je hoeft dan geen verloopstukjes te gebruiken.
Als je een pomp en/of radiator hebt met een grotere diameter tule, kan je beter voor een grotere tule kiezen.
Je hoeft dan geen verloopstukjes te gebruiken.
Een cliche is ooit origineel begonnen
ga voor de 3/8".
Als je echt heel veel blokken in serie gaat zetten kan je beter toch 1/2" pakken, maar dat zal wel niet het geval zijn denk ik zo.
Als je echt heel veel blokken in serie gaat zetten kan je beter toch 1/2" pakken, maar dat zal wel niet het geval zijn denk ik zo.
Nee, dat was ik niet van plan, zat zelf ook al aan de 3/8' te denken, nu maar hopen dat dat in m'n blokje past, de gangen zijn 8 mm breed