Toon posts:

Slecht geluid bij TV -> Stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tv via een scart aansluiting met 3 audio uitgangen aangesloten op de stereo.

De left en right op het scart blokje zijn goed aangesloten op de left en right op de stereo.

Maar het geluid is erg slecht(storing ensow)

waar kan dit aan liggen?

Verwijderd

Probeer iig het scart-gedeelte zo kort mogelijk te houden, dus b.v. een convertorblokje met daaraan een gewone interlink kabel. Verder: is de kabel erg lang? Is het signaal wel goed (misschien zit er wel veel ruis op je kastje->tv verbinding. Heb je er misschien een aantal splitters tussen zitten?

Sux6,
Wouter

Verwijderd

hmmja... zo heb ik m'n stereo ook ooit aan m'n tv gehad... maar ik kreeg er dus geen geluid uit via SCART... heel vaag

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het gewoon aan de stereo zelf ligt.
Als ik het probeer bij mijn eigen tv en stereo dan krijg ik geen storend geluid.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Drie audio uitgangen?? Misschien dat je de gele rca plug ook voor een audio uitgang hebt aangezien, dat is de composite video uitgang. Die ruis zou goed kunnen komen door een hele lange kabel, dan krijg je ook nog andere problemen, zoals dat de kabel als high cut filter kan gaan werken (hoge tonen vallen dan weg).
Ik heb zelf een hele tijd geleden mij tv ook via de audio uitgangen van de scart aangesloten op mijn stereo, dat ging gewoon goed eigenlijk.

Jag