Toon posts:

Alcatel modem failure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is mijn probleem, ik heb dus mxstream allemaal leuk en aardig, alle draadjes aan elkaar geknoopt in de meterkast.. alles aangesloten op de pc stekkers erin etc etc

wel nu, ik doe de alcatel modem aan, allemaal lampjes knipperen en boem alles groen, leuk het werkt
ff nieuwe firmware gedownload, en daarna geupload in de moden ging allemaal, toen heb ik de modem laten rebooten
en wat gebeurt er, hij start niet meer op,
lampje van power gaat op oranje en de rest is allemaal uit
en krijg de modem niet meer aan de praat ?!?!?!? :?

wie kan me helpen

Verwijderd

En hoelang blijfd dat lampje zo, bij mij duurde dat namelijk ook wel erg lang, maar sprong uiteindelijk toch op Groen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik nu al zo'n kleine 15 min aan heb staan

heb je ook hetzelfde gedaan ?

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Zoek even op alcatel op ping of life :Y)

Het modem bevat namelijk 1 recovery firmware mocht het mis gaan met het flashen :Y)
Of sluit hem eens direct op je telefoonlijn aan in de meter kast?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eventjes zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb dus de ping of life evenals de ping of default en push-to-default gedaan, geen van allen succesvol

ik heb ergens gelezen dat het dan aan je EEPROM kan liggen dat die overstuur is geraakt en dat je ermee naar de kpn moet (ik neem aan gewoon de locale primafoon winkel)
zouden ze hem daar opnieuw kunnen flashen ofzo :?

Verwijderd

En is het nog gelukt?? ik heb namelijk precies hetzelfde probleem :( kan je zo binnen wandelen bij KPN om hem als het ware op nieuw te flashen? of zijn er nog andere oplossingen?? dan behalve die ping of live en zo

Verwijderd

Ja inderdaad KPN doet er ook geen ruk aan... echt een K*T helpdesk eerst een half uur wachten en daarna door een vaag mannetje geholpen worden.. die gast kon echt niet normaal communiceren... maar goed ik zit dus helaas nog steeds met het probleem.. hij zij wel dat m'n modem gewoon goed werkte. al duf ik er op te wedden dat het wel degelijk mijn modem is. Het schijnt dat ze het via de centrale kunnen checken of je modem goed opereert.. ik hoop dat er alsnog iemand mij kan helpen met deze "enigma".

TNX alvast

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Zijn wel veel draadjes over dit probleem. Begrijp trouwens niet waarom je je firmware update in the first place. If it ain't broken, don't try to fix it..

maar goed, je moet gewoon zeggen dat je oranje lampje blijft branden en je krijgt gewoon een nieuwe :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Majestic heeft hier ook al een topic over gepost. Hij heeft het zo ver gekregen dat hij een nieuwe pakket opgestuurd kreeg. En dus een nieuwe modem. Oude hoeft hij alleen maar op te sturen.

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad, gewoon heel vriendelijk KPN opbellen, en melden dat de modem na het up-daten overleden is. Op den duur wordt er gezegt dat hun je probleem zullen behandelen en dat je wordt teruggebeld.
Dit is meestal de volgende dag.
Je moet dan je modem (hele packet) terugsturen, en met 3 dagen heb jij nieuwe modem.

Groeten,

Ikke

Verwijderd

P.S. je kan nu zelf wel doorstunten, maar hij heeft de firmware in de war geschopt, en de backup firmware is niet goed teruggezet.

Je krijgt hem zelf noooooit meer aan de gang.
Pagina: 1