Freesco setup wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ik heb Freesco 0.2.7. gedownload en met rawrite.exe een
image gemaakt op een floppy. Ik wil n.l. op een ouwe Cyrix
Cx486 DX2/80 (met Opti chipset) Freesco gaan draaien. In dit bakkie zit afgezien van een hdd controller, video kaart en netwerkkaart (alles isa) + floppydrive verder niks, ook geen hdd.

Na het booten krijg ik het startmenu van Freesco en vanzelfsprekend kies ik voor setup, waarna gestart wordt. Na ongeveer 10 seconden kapt alles ermee. De bekende linux mededelingen rollen over het scherm en ineens bevriest het hele systeem, meestal na de mededeling "ram bootdisk at block 0" maar soms ook eerder met de mededeling "kernel panic, rebooting". Een keer kreeg ik een stackdump waarna hij ook stopte. Even rustig een kop koffie gaan drinken helpt niet want een anderhalf uur later was er nog niks gebeurt. :(

Waar kan dit aan liggen? Is deze pc gewoon gaar of kan Freesco niet overweg met dit type chipset / processor.
Het antwoord kon ik niet vinden in de search, howto's en
bekende faq's

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
probeer eens een andere diskette te gebruiken. ik heb een vergelijkbaar probleem met freesco gehad en nadat ik een andere floppy gebruikte deed ie het weer.

suc6 :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Sailorman
Heb inmiddels 4 diskettes gepobeerd waarvan 1 gloednieuw en geen succes. Ik krijg de volgende foutmeldingen:

1e keer:
ext2-fs error: bad entry in directory #61
ext2-fs error: bad entry in directoy #129
len is too small for name_len
rec_len is smaller than minimum
general protection: 0000
cpu: 0
eip 0010: [<001256b4>]
eflags 0010202
vervolgens een stackdump en dan
code: 83, 78, 28, 01, 75, da, 8b, 70, 18, 83, 3d, 84, 5b, 1c, 00, 00, 74, 45, 66, 83
Na reboot kreeg ik dit:
kernel panic: free list corrupted
reboot in 15 seconds
En tenslotte na 3e reboot:
crc error VFS mounted root (ext2 filesystem)
Wat, o , wat doe ik toch fout? Ik snap er helemaal
niks meer van :? Gezien de read errors lijkt het een probleem met de floppydrive of floppykabel maar deze werken in andere pc's vlekkenloos.

• Sailorman
Op mijn hoofd pc werkt het trouwens perfect, had ik
het binnen 2 minuten werkend maarja beetje zonde
om een goeie snelle pc als router in te gaan zetten

Verwijderd

ik had met Red Hat ook problemen om die op een Cyrix based PC stabiel te installeren. Zeker als je schrijft dat ie het wel op je hoofdPC doet. Je zou iets meer RAM kunnen proberen, maar veel verwacht ik er niet van.

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:20
kunnen 3 dingen zijn:
diskdrive is gaar?
Moederboard is niet helemaal oke?
slecht geheugen?

Of freesco wil gewon niet op een Cyrix

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Verwijderd

...
Of freesco wil gewon niet op een Cyrix
Op vrijwel elke computerbeurs kun je voor een paar euro een andere 486-processor kopen, kan het. misschien oplossen
Pagina: 1