[codebase] ook omdat er nix meer van kwam...

Pagina: 1
Acties:

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
Was ik er een tijdje geleden ook mee begonnen en heb ik een beta online gezet :)

Dus het zijn er nu twee :p

Hier staatie

http://codestorage.mine.nu

Het is nog een beta... Je kan bijvoorbeeld niet inloggen (de functies zijn er wel enzo, en local werkt het wel :), maar daar dus nog niet :()

Je kan iig wel de handel bekijken, en het opzetje...

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

En als het langzaam gaat, excuses, hij draait op een P75 routertje >:) :P :+

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Hmmm, dat db dinges is toch wel brak...
idd :D Registreren lukt nog niet iig.
edit:
Verder ziet het er ook netjes uit

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
nice !! :P

Orgineele topic titel ;)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Btw, ik heb geen zin om Bastard Operator From Hell te gaan spelen en je source door te lezen, dus vraag ik het hier maar ff. Waarom lukt de login nog niet, terwijl je die bij je eerdere beta wel werkend had? Ik heb om ff te checken of ik echt het goeie password had de database gechecked, dus daar ligt het niet aan :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

voel ik samenwerking aankomen ?? :D

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 18:35 schreef bramvrzt het volgende:
Btw, ik heb geen zin om Bastard Operator From Hell te gaan spelen en je source door te lezen, dus vraag ik het hier maar ff. Waarom lukt de login nog niet, terwijl je die bij je eerdere beta wel werkend had? Ik heb om ff te checken of ik echt het goeie password had de database gechecked, dus daar ligt het niet aan :)
Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee, en ook geen zin om er naar te kijken... Ik ga hem eerst nog wat verder afmaken, debuggen enzovoorts.

Verwijderd

ik vind pers. het design van deze codebase mooier dan die anderE.
maar helemaal onderaan:
Codebase 0.3a by Erik Bakker - Page Generated in 6.2404960393906 seconds - Design by Floris Baan - Uptime en load: 1:05pm up 19:59, 0 users, load average: 3.57, 2.53, 1.07
vind ik een beetje overdreven. Dat interesseert toch niemand hoe snel de PHP wordt geparsed enzo? en hoeveel load er is.

ik toch iig niet

Verwijderd

eamelink ik vind het er super mooi uitzien, alleen kloppen je tabellen niet echt als er iets in staat, de ene ziet er anders uit dan de andere ;) maar verder ziet het er echt perfect uit..

Toppie! :)

Verwijderd

mooi gedaan, ga zo door!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 06 januari 2002 13:01 schreef Jppr het volgende:
vind ik een beetje overdreven. Dat interesseert toch niemand hoe snel de PHP wordt geparsed enzo? en hoeveel load er is.

ik toch iig niet
Nope, dat interesseert bezoekers inderdaad niet, maar wij willen graag zelf weten wat voor load het bakkie heeft, als er iemand naar de Codestorage kijkt. En aan de andere kant, je hebt er ook geen last van, als het er staat. Dus om daar nou een speciale functie voor te zetten, zodat bezoekers 'm niet zien, is ook weer zo overdreven.

- Pastor Richards @ VCPR

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
Nou, als die 6 seconden er staat, heb je er wél last van ;)

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:25
* Quibus wacht vol verwachting af, maar heeft hier goede hoop over.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
Ik heb tentamenweek, dus veel tijd om te coden :):):)

Morgen geen tentamen, dus vrij :p Wat gaan jullie dan allemaal doen ;)

En dinsdag en woensdag maar 2 uurtjes, dus lekker rustig, ik denk dat ik volgend weekend wel een tweede beta heb, die een stuk beter werkt...

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 06 januari 2002 14:34 schreef eamelink het volgende:
Ik heb tentamenweek, dus veel tijd om te coden :) :) :)
offtopic:
Patser >:) Maar ondertussen moet je voor ma'lr achterlijk veel onzinnige rijtjes leren.

Zet overigens in de nieuwe bèta zelf even de passthru('uptime'); er bij. En, het probleem met het registreer-script, is omdat je connect() gebruikt, dat moet erik_connect() zijn. :)

- Pastor Richards @ VCPR

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
Iets veranderd design, en je kan nu inloggen :):):)

Search werkt nog niet + topicgedeelte + design nog niet helemaal functioneel.

Verwijderd

Ut werkt dus eindelijk :P

crewl!!!!! :) :) :)

ik heb ook iets voor je! *D en ook iets van je ;)

/me is going to register and post :)

• Je ken niet eens je zelf reggen :(

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 06 januari 2002 19:32 schreef Xtentic het volgende:
• Je ken niet eens je zelf reggen :(
Dus heb ik je ff handmatig aan de database toegevoegd. ff Op eamelink wachten, die fixt het registerscript binnenkort wel. Omdat dit nog een bèta is, moet je er overigens nog niet veel serieuze dingen gaan posten :) Ik overleg even, of er een public-accountje komt :)

- Pastor Richards @ VCPR

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Ok, ik heb even een paar includes goed gezet en de registreerlink weer onderaan het inlogform gezet, zodat de bèta in ieder geval een klein beetje bruikbaar is. Details daarover vindt eamelink in zijn mailbox :P

Even een paar opmerkingen:
- Als ik een code approve, wordt die netjes toegevoegd, maar gaat de code-counter in het overzicht niet omhoog
- Profiles werken nog niet
- Search geeft een MySQL error [ die jij mooi hebt omgetoverd tot een nette 'Ongeldige Query'-melding ] :)

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 19:48 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Dus heb ik je ff handmatig aan de database toegevoegd. ff Op eamelink wachten, die fixt het registerscript binnenkort wel. Omdat dit nog een bèta is, moet je er overigens nog niet veel serieuze dingen gaan posten :) Ik overleg even, of er een public-accountje komt :)
mischien guest guest, met als rechten, lezen, lezen en lezen? :P

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 06 januari 2002 22:20 schreef Xtentic het volgende:
mischien guest guest, met als rechten, lezen, lezen en lezen? :P
Neuh, de registratie doet het nu gewoon, dus da's niet meer nodig.

- Pastor Richards @ VCPR

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
Sterker nog, alles doetet ;)

(ok, alleen de profiles nog niet)

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 11:02 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Neuh, de registratie doet het nu gewoon, dus da's niet meer nodig.
Jheu, dat moeten we vieren...

Feeeeeesie!!!! :)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op maandag 07 januari 2002 11:45 schreef Xtentic het volgende:
Jheu, dat moeten we vieren...
Afbeeldingslocatie: http://www.staff.bham.ac.uk/images/champagne.jpg

Zow, en nou weer serieus :)

Ik heb even een paar kleine opmerkingen, die meer cosmetisch van aard zijn, dus ze zullen in een volgende release wel gefixed zijn:
• Foutmeldingen hebben geen font, dus wordt het de browserstandaard.
• Na een melding, dat je code door een admin bekeken zal worden, is een <meta... refresh...> wel handig.
• De code uit admin.php?action=updatenrs even in het accepteer-script voor admins inbouwen.

- Pastor Richards @ VCPR

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
Zal ik allemaal gaan doen.

Verder zie ik dat de table soms veel te breed wordt, even daarnaar kijken...

En er moet nog een nl2br() bij de description, daar gaat alles achter elkaar door...

En ik moet natuurlijk nog een syntax highlighter maken/verzinnen/VIM gebruiken/whatever zien te regelen.

Verwijderd

table moet je gewoon op bv max 800 zetten en vast zetten met nowrap in de tablenogwattus :)

Verwijderd

probeer er voor te zorgen dat als er nog geen codes zijn toegevoegd in een category (bvb ASP ofzo), dat er dan iets komt van "Er zijn nog geen codes.."

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
Ja, dat zal ik maar doen ja, nu staat het zo leeg...

Ik ga vanmiddag waarschijnlijk beginnen aan een ubbparsertje, en ervoor zorgen dat enters in de description ook meegenomen worden (nl2br() ja :P)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op dinsdag 08 januari 2002 09:16 schreef eamelink het volgende:
Ja, dat zal ik maar doen ja, nu staat het zo leeg...

Ik ga vanmiddag waarschijnlijk beginnen aan een ubbparsertje, en ervoor zorgen dat enters in de description ook meegenomen worden (nl2br() ja :P)
zet de url nog even in je sig ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter
Hmmm, dat is inderdaad wel slim...

Ik heb ook nog wat bugjes gefixt...

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 22:39
Ziet er wel strak uit. Nu nog code >:)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Er zit nog een foutje in. Ga maar eens naar VB en dan staat er 1 in Algemeen....maar die is er niet??

Verder ziet het er mooi uit.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op dinsdag 08 januari 2002 16:28 schreef ml1 het volgende:
Er zit nog een foutje in. Ga maar eens naar VB en dan staat er 1 in Algemeen....maar die is er niet??
16:26, toen zat ik idd even in de database te spelen. Dat zal het wel zijn geweest, ik was toen even vergeten om het zaakje opnieuw te laten counten. Het script werkt namelijk met een indextabel voor de categoriën, waar info als het aantal scripts en nog meer van dat soort dingen in staan. Dat is namelijk véél beter voor de performance dan telkens het aantal codes die een select op categorie-nummer in de database matchen.

Die indextabel wordt bij de final-versie automatisch ge-update bij een toevoeging of een verwijdering, maar nu moet dat nog even handmatig, en zeker als je direct in de database zit te spelen ipv via het admingedeelte is het wel handig om even een update te doen :)

- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1