Toon posts:

controller per se nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok nu weet ik niet precies wat een controller inhoud (SCSI en zo :?) maar ik heb van sommigen gehoord dat je die nodig had bij aanschaf van een computer (ik bouw hem zelf), en van sommigen dat het niet hoefde...wie kan mij uitleggen wat het precies inhoud en/of ik het nodig heb?
thanx

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Tegenwoordig zitten die IDE controllers meestal geintegreerd in het moederbord. Je hoeft er waarschijnlijk geen losse bij te kopen. Tenzij je SCSI, RAID oid wilt gaan gebruiken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het voordeel van een extra controller, is dat je meer apparaten kunt aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een MSI k7t266 pro 2 moederbord, en ik ben niet van plan om RAID te gaan gebruiken...dus dan hoef ik me hier verder geen zorgen over te maken?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 05 januari 2002 17:32 schreef petur het volgende:
ik heb een MSI k7t266 pro 2 moederbord, en ik ben niet van plan om RAID te gaan gebruiken...dus dan hoef ik me hier verder geen zorgen over te maken?
Nee, daar zit een controller onboard, dus kun je volgens mij 4 ide devices aanhangen.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 05 januari 2002 17:32 schreef petur het volgende:
Da's absoluut geen probleem. Als je IDE harddisks gaat gebruiken, heb je aan alleen dit moederbord genoeg. Alleen als je een SCSI harddisk, CD-drive etc. wil gebruiken, heb je een SCSI controller nodig.

Nou wil ik je uiteraard helemaal niet beledigen, maar zou je niet eerst wat meer van dergelijke informatie lezen, voordat je begint aan het bouwen van een PC? Want eigenlijk moet iemand, die voor een paarduizend € aan onderdelen koopt en zelf een PC bouwt, naar mijn mening dit soort vragen niet stellen. Nogmaals, no offence, maar gewoon een tip.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 05 januari 2002 17:43 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Da's absoluut geen probleem. Als je IDE harddisks gaat gebruiken, heb je aan alleen dit moederbord genoeg. Alleen als je een SCSI harddisk, CD-drive etc. wil gebruiken, heb je een SCSI controller nodig.

Nou wil ik je uiteraard helemaal niet beledigen, maar zou je niet eerst wat meer van dergelijke informatie lezen, voordat je begint aan het bouwen van een PC? Want eigenlijk moet iemand, die voor een paarduizend € aan onderdelen koopt en zelf een PC bouwt, naar mijn mening dit soort vragen niet stellen. Nogmaals, no offence, maar gewoon een tip.
Daar heb je gelijk in.
Maar daar hebben we een mooie FAQ voor.

[topic=152092]

Ik denk dat de topicstarter hier wel wat aan heeft, zodat hij geen dingen over het hoofd ziet en weet hoe het in elkaar steekt.

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 07:16

bdl

Iedereen moet ergens beginnen, na 10,000 pagina's aan info te hebben doorgeworsteld moet toch een keer die kast open en mobo er in. Mocht je verkeerde info om je heen horen (zoals die Raid info) dan kan je het toch best even vragen. Zijn we toch voor. PCbouwer doe voorzichtig...

Verwijderd

Vraag:

Een mobo kan meestal 4 IDE aparaten. Met een externe IDE-controller, kan ik dus totaal 8 aparaten in mijn Systeem hebben?
Als ik zon Promise geval neem, moet je er dan persee RAID mee gaan draaien? of kan dat kaartje ook in normale IDE configuratie draaien?
Zon Promise Fasttrack66 (34 EURO) voor een normale IDE configuratie is wel goed toch? of zijn er nog goedkopere?
Pagina: 1