Op zondag 06 januari 2002 03:48 schreef koekoeksjong het volgende:
[..]
Ik moet je zeggen dat ik me behoorlijk op kan winden over het feit dat 'iemand' het in zijn/haar kop durft halen een ander -die zijn gevoelens op eerlijke wijze uit- te vernederen voor een groep mensen.
Ik vind dat zéér, zéér laag....

Ik stond er eerlijk gezegd ook raar van te kijken. Zelfs iemand waarmee ik normaal niet meteen de beste vrienden ben zei laat je dit over je kant gaan. Ik heb maar wijselijk niet gereageerd op deze domme blondjes

Dat jij de aantallen nog exact weet te noemen betekent dat die voorvallen jou niet in de koude kleren zijn gaan zitten en ik weet dat zoiets traumatiserend kan gaan werken bij iemand die toch al door onzekerheid wordt gekweld.
Getraumatiseerd is een wat groot woord, maar ik ben er wel voorzichtig door geworden, misschien wel te. Ben nooit een popi jopie geval geweest, en na alle pesterijtjes wordt hier dan niet vrolijk van...
Weet je 'neographikal'; exceem gaat over op den duur maar domheid is een blijvende handicap en zo zul jij dat ook moeten leren zien.
Domheid blijft idd, maar mn exceem zou op dit moment, omdat mijn hormonale gehalte al aan het afnemen is

, al een flink stuk minder moeten worden. Maar vergeet het maar. Ik slaap er amper door en ben daardoor soms wat chagarijnig en wat kwetsbaarder als er 1 probeert leuk te zijn, dan maak ik er korte metten mee...
Dat meiden van een jaar of zestien op 'patserige types' vallen is een -normaal en hormonaal- gegeven; maar naarmate mensen in leeftijd vorderen leren ze ook andere kwaliteiten, die minder op het uiterlijk betrekking hebben, waarderen.
Logisch dus dat jij bij die groep ook beter aansluiting vindt.
Domme tutjes zullen zich op den duur ook binden aan domme ventjes en aangezien jij daar niet bij hoort kun -en hoef- je je daar niks van aan te trekken.
Is idd waar jammer genoeg, maar die oudere meiden vallen op nóg oudere jonges dus das over het algemeen onbegonnen werk. K ga volgende week wel met een meid die 2 maanden jonger is dan ik uit, we zien wel of t wat wordt, en anders maken we er gewoon een gezellige avond van

. Maar tis soms zwaar irri als je ziet dat een meid die leuk vond en wat bij hebt geprobeerd met veel moeite, zonder enige moeite door zo'n domme klerepatser ff wordt ingepalmd. Dan begin ik moordneigingen te krijgen

Door een wederzijds goede 'verstandhouding' kun je mooie en langdurige vriendschappen opbouwen die niet direct gebasseerd zijn op uiterlijk- en oppervlakkigheid en van waaruit zich soms levenslange contacten kunnen ontwikkelen die écht wat betekenen en inhouden.
En wat die domme tutjes -en ventjes- aangaat, beschouw die maar als oppervlakkig vermaak, probeer er om te lachen, laat je niet uitdagen en sta ze niet toe je óóit meer te kwetsen, niet door je afstandig of 'stoïcijns' te gedragen maar door voor jezelf op te komen en -indien nodig- van jezelf af te bijten.
Heb een aantal vaste vriendinnen, zijn echt schatten, staan altijd voor me klaar. Ik denk dat ik aan hun meer heb dan aan een kortstondige relatie... Soms sta ik er idd bij te lachen over hoe dom die patsertypes eigenlijk zijn als ze weer es compleet bezopen zijn, sta ze dan gewoon uit te lachen.
Voor me opkomen doe ik ook echt wel, als ik het nut ervan inzie. En als iemand zo dom is me lichamelijk aan te vallen, dan hebben ze een groot probleem. Ben geen patser, maar dankzij 3 jaar judo, en 6 jaar badminton heb ik flink wat kracht. mn pa is af en toe bont en blauw

. Maar ook woordelijk weet ik me goed te verdedigen, behalve als ik inzie dat het geen zin heeft in te gaan op die domme opmerkingen waar je toch nix meer kunt.
Vanaf het moment dat ik -heel lang geleden- ontdekte dat ik mijzelf eigenlijk ietwat gebogen voortbewoog en dat zéér bewust ben gaan veranderen in mijzelf dwingen réchtop te gaan lopen is er ook wat bij mij innerlijk veranderd en ben ik me na en tijdje veel zelfbewuster gaan voelen en gedragen.
Je kunt dus wel degelijk werken aan zelfverzekerdheid en aan een groter gevoel van zelfvertrouwen, denk er eens aan als je weer eens een Stoïcijnse periode beleeft...

Ik laat verder ook niet merken dat iemand me klein krijgt, loop altijd rechtop. In de stad gaan ze gewoon aan de kant voor me. Liep laatst voorop in me eentje wat te denken, en iedereen voor me ging gewoon in een V vorm aan de kant. Hoor ik opeens achter me mn vrienden zeggen, moeje die gangster zien

was wel lachen