Zoemende Voeding ?!

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje.. de voeding van mijn HP Scanjet 4100C (een USB scanner mocht dat niet duidelijk zijn :) )....ZOEMT!

Althans, ik neem aan dat het de voeding is.. zodra de stekker van de scanner (waar als het goed is een voeding aan zit :) ) in het stopcontact gestoken wordt.. dan begint de voeding echt irritant te zoemen. Niet zo'n beetje ook - ik hoor het in de kamer ernaast ook nog gewoon.

De Scanner werkt overigens gewoon prima en de voeding wordt ook niet heet o.i.d. Hij zit in een geaard blok wat in een geaard stopcontact zit, tis echter zo'n dunne stekker zonder aarde dus echt helpen zal het niet.

Iemand enig idee waarom hij zo zoemt? Ik trek nu telkens de stekker eruit als ik hem niet nodig heb...maar om nu telkens op mijn knieeen onder het buro te duiken als ik iets ff wil scannen, dat vind ik ook geen oplossing.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat zoemen is waarschijnlijk de transformator die erin zit. Misschien een stekkerdoos met knop erop een oplossing, of afstandsbediening (zo'n klik-aan klik-uit geval)?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Tja dat zou kunnen maar ik kan me niet herinneren dat hij dat vroeger ook gedaan heeft. Zo het een klein 'defect' o.i.d kunnen zijn?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

zou kunne,... ik zou 't iig zeer irri vinden als die van mij het deed...

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dat komt doordat de plaatjes van de transformator een beetje loszitten. Dit komt door ouderdom maar kan ook komen doordat je te wild met je adaptor omgaat (waarschijnlijker >:)

/dev/null

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 19:54 schreef I_Stealth_I het volgende:
Dat komt doordat de plaatjes van de transformator een beetje loszitten. Dit komt door ouderdom maar kan ook komen doordat je te wild met je adaptor omgaat (waarschijnlijker >:)
Was dat nou weer voor een onzin. "Te wild omgaat met je adaptor"? Dat ding ligt gewoon op de grond te liggen en wordt nooit bewogen - ook haal ik normaal nooit de stekker eruit.

Sorry maar dat is echt gewoon onzin.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 12:43

Xanax959

relax...

Zoemt ie ook als je het ding stevig vasthoudt? Of erop drukt? Kan je de voeding ook openschroeven? Dan is het misschien mogelijk de trafo beter vast te schroeven o.i.d.

Atari portfolio Dos 2.11

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Da's een idee - ik zal es kijken of het uitmaakt. Thx.

Pagina: 1