Toon posts:

TYAN S2460 Tiger MP DUAL Athlon MP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag deze mamaplank kopenmaar nu heb ik gehoord dat dat ding erg veel zuipt kwa voeding. ik wil er graag 2x amd1800 xp erin gaan hangen. dat is samen iets van 140W en een geforce2 zuipt ook 30W en een mobo 25W en een hdd 10 W dat is samen iets van 205 W en nu heb ik nog een cdrom, fdd, en een bakker en een geluidskaart en een netwerkkaart. nu lijkt mij dat het erg instabiel wordt. of moet ik gewoon een 400 W kopen? en weet iemand wat dat ding precies in zijn mars heeft

ik bedoel de informatie wat bij de mamaplant zit. hoeveel pci en agp enz.

alvast bedankt :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Info over het bord weet je niet, maar je wil 'm wél kopen :? Kijk eens op de Tyan site, en lees enkele reviews. Wat prik betreft, zie m'n specs. Alles doet 't prima met 330W, maar ik zou je zeker méér aanraden; 330W is bij vollast niet overdadig kan ik je vertellen (ik wil zelf ook nog steeds een zwaardere kopen, maar vergeet 't steeds).
En ja, dat ding heeft heel wat in z'n mars :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

kijk anders op de Tyan homepage

Lekkere zware voeding erachter hangen, dat is inderdaad wel beter met een dual bordje.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb er goede dingen over gehoord dus ik denk dat ik hem ga kopen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 17:17 schreef abbadon het volgende:
Info over het bord weet je niet, maar je wil 'm wél kopen :? Kijk eens op de Tyan site, en lees enkele reviews. Wat prik betreft, zie m'n specs. Alles doet 't prima met 330W, maar ik zou je zeker méér aanraden; 330W is bij vollast niet overdadig kan ik je vertellen (ik wil zelf ook nog steeds een zwaardere kopen, maar vergeet 't steeds).
En ja, dat ding heeft heel wat in z'n mars :P
wat voor coolers heb je er eigenlijk op? en zijn die een beetje stil? mobo waar gekocht?

een heleboel vragen :)

• Abbadon
Op zaterdag 05 januari 2002 17:24 schreef computerdude het volgende:

[..]

wat voor coolers heb je er eigenlijk op? en zijn die een beetje stil?
Staat in m'n specs. En nee, die el cheapo Coolermasters zijn absoluut niet stil :( (althans, als je een erg stille P!!! gewend bent. Zal me leren te bezuinigen op zo'n bak ;) ) Ik ben dan ook naarstig op zoek naar 80mm PabstNMGL fans en 60mm->80mm fanadapters (nergens hier in het hoge noorden te vinden)

Ah, je had je vraag al snel geëdit. Mobo heb ik viavia geregeld voor 600 echte guldens :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
De vraag die in mij opkomt is:

wat moet je in godsnaam met zulke snelle hardware? Zelfde vraag komt bij mij op bij lui die krom gaan liggen voor een GF3...

DIT IS MIJN WEBSITE

• Abbadon
Op zaterdag 05 januari 2002 17:41 schreef havana het volgende:
De vraag die in mij opkomt is:

wat moet je in godsnaam met zulke snelle hardware?
A) ik ben een hardware 'nerd', yes I admit it ;)
B) het werkt heerlijk als je flink Photoshopt en/of 3D maxt (multitasking heaven)
C) de levensduur is behoorlijk lang (voor zover je over 'lang' kan spreken in dit verband)

Anyway, het is een hobby, en een hobby mag wat kosten ('t is peanuts in vergelijking met b.v. een auto). Zolang ik er niks om hoef te laten vind ik het eigenlijk wel prima :)

Verwijderd

een gf2 vreet never nooit niet 30watt aan energie hoor !!!

zelfs m`n gf3 doet dat niet :)

Verwijderd

Topicstarter
werken ze ook samen dus als ik er 2x 1800 xp in flikker dat het dan 3 ghz is? of ontlasten ze elkaar?

• Abbadon
Op zaterdag 05 januari 2002 21:47 schreef computerdude het volgende:
werken ze ook samen dus als ik er 2x 1800 xp in flikker dat het dan 3 ghz is? of ontlasten ze elkaar?
:X Volgens mij moet jij eerst maar eens verdiepen in het fenomeen SMP.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Heb je enig idee waarvoor je die Tiger wil gebruiken? Als je een vette game-machine wil bouwen zou ik iets anders kiezen voor hetzelfde bedrag.
Wat betreft voeding, ik gebruik een 300W A-open + een 250W onbekend.

btw, mijn systeempje is voornamelijk voor video-editing *D

(en 's-nachts voor }:O )

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik denk echt dat je je es goed moet gaan verdiepen wat een Tiger MP'tje nou precies is... je hebt horen zeggen dat hij snel is... maar volgens mij heb je geen flauw idee wat er snel aan is...

Enne, om de vraag van Havana te beantwoorden...
Daar meot ik (helaas? ;)) hetzelfde antwoord als Abbadon op geven :)

• maratropa
  • Niet online
ik heb een tiger MP met een 420 watt target voeding. Nog nooit problemen mee gehad.

Ik heb er 2 taisol copper coolers op, en idle zijn mijn procs 40 en 43 graden, en onder load niet meer dan 50.

ik vind hem eigenijl nog te langzaam :) maar hij voldoet. :)

zo te zien wil je hem kopen voor de geilheidfactor?

specs

Verwijderd

Topicstarter
iok heb gewoon er wat reviews gelezen op tweakers.net en hij zou erg snel een goed zijn. wat ik met de computer wil doen. . . nou erg simpel ik wil lekker veel gamen,veeel internettten en downloaden,en nog wel eens een server draaien op lan's

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 13:29 schreef computerdude het volgende:
iok heb gewoon er wat reviews gelezen op tweakers.net en hij zou erg snel een goed zijn. wat ik met de computer wil doen. . . nou erg simpel ik wil lekker veel gamen,veeel internettten en downloaden,en nog wel eens een server draaien op lan's
Waar heb je dan in godsnaam een SMP systeem voor nodig, is alleen voor progs als 3D Studio Max, Photosoep, Premiere etc..
Games maken er vrijwel geen gebruik van(op de Q3 engine na dan) en downloaden kun je zelfs op een Pentium 1

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
hmmmmmmmmz

Bijna geen 1 spel ondersteunt multi-cpu en weinig software maakt er gebruikt van....

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 14:34 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Waar heb je dan in godsnaam een SMP systeem voor nodig, is alleen voor progs als 3D Studio Max, Photosoep, Premiere etc..
Games maken er vrijwel geen gebruik van(op de Q3 engine na dan) en downloaden kun je zelfs op een Pentium 1
kan iemand dit bevestigen?

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Op zondag 06 januari 2002 14:52 schreef computerdude het volgende:

[..]

Ik :Z :Z :Z

Verwijderd

Topicstarter
dus die technologie loop ik dus voor . . . . hmmmmm. maar kan je wel gewoon spelen op een tyan tiger mp dat hij gewoon op amd 1800 mp speelt?

want ik wil naruurlijk wel gewoon gamen

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
oh je kan er zat op game
in de toekomst zal er wel meer ondersteuning komen
als je echt geen zorgen wilt maken om stroom
moet je een enermax 550 watt voeding halen >:)

Tweakers Discord

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op zondag 06 januari 2002 15:05 schreef computerdude het volgende:
dus die technologie loop ik dus voor . . . . hmmmmm. maar kan je wel gewoon spelen op een tyan tiger mp dat hij gewoon op amd 1800 mp speelt?

want ik wil naruurlijk wel gewoon gamen
jongen koop gewoon een één athlon xp en een moederbord waar en maar één op kan.

Jij hebt helemaal geen SMP config nodig :Z

specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:16 schreef executor het volgende:

[..]

volgens mij kan ik wel zelf bepalen of ik een smp systeem wil of niet :( welke mensen zijn er content mee dat ze een tyan tiger mp hebben?

en wat doe je er zoal op?

• BrZ

BrZ

Op zondag 06 januari 2002 14:52 schreef computerdude het volgende:

[..]

Als je dat neit weet heb je GEEN SMP nodig..

Koop aub een snelle single XP, heb je veel meer aan ;)

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 15:16 schreef executor het volgende:

[..]

Prcies, als je al niet eens weet wat je met SMP kan doen, heb je het echt niet nodig.
Je kunt beter voor de minprijs een zwaardere VGA-kaart kopen(Geforce3)

• BrZ

BrZ

Op zondag 06 januari 2002 15:24 schreef computerdude het volgende:

[..]

volgens mij kan ik wel zelf bepalen of ik een smp systeem wil of niet :( welke mensen zijn er content mee dat ze een tyan tiger mp hebben?

en wat doe je er zoal op?
Ik dus... het grote voordeel is dat je enorm veel rekenkracht heb.. dat is handig met applicaties die de cpu als bottleneck hebben en multi-threaded zijn..
Spellen zijn dit in het algemeen dus NIET...

Ik gebruik het voor af en toe wat renderwerk en dergelijke daarvoor is het handig...
(spellen speel ik op mijn 2e pc, cpu boeit echt neit zo daarbij)

Verder omdat ik gewoon teveel geld uitgeef aan mijn pc enzo ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar dat wordt dan toch maar een msi 266 plankje

• Abbadon
Op zondag 06 januari 2002 16:46 schreef computerdude het volgende:
maar dat wordt dan toch maar een msi 266 plankje
Klinkt erg teleurgesteld. Als ik jou was zou ik toch eens wat artikelen lezen over SMP, dan kun je zelf bepalen wat het beste voor je is (ik bedoel, jezelf overtuigen is altijd beter dan iets van anderen aannemen). Maar als je die moeite niet neemt, plus als ik lees wat je met je bak wil doen, denk ik dat je zeker beter af bent met zo'n soort (KT266A o.i.d.) uniprocessor plank. Prop er een snelle XP in en een flitsende grafische kaart en je kunt als en gek games spelen :) (plus de rest wat je wil doen)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zaterdag 05 januari 2002 17:12 schreef computerdude het volgende:
ik wil graag deze mamaplank kopenmaar nu heb ik gehoord dat dat ding erg veel zuipt kwa voeding. ik wil er graag 2x amd1800 xp erin gaan hangen. dat is samen iets van 140W en een geforce2 zuipt ook 30W en een mobo 25W en een hdd 10 W dat is samen iets van 205 W en nu heb ik nog een cdrom, fdd, en een bakker en een geluidskaart en een netwerkkaart. nu lijkt mij dat het erg instabiel wordt. of moet ik gewoon een 400 W kopen? en weet iemand wat dat ding precies in zijn mars heeft

ik bedoel de informatie wat bij de mamaplant zit. hoeveel pci en agp enz.

alvast bedankt :)
Nou ja 'n normaal AMD systeem heeft wel 'n kwaliteits voeding van 300 wat nodig.

Dat i bruto 300 Watt wat de ATX voeding uit het net trekt dus zegges 250 netto met wat marge goed voor iets meer dan 200Watt netto

'n Athlon XP/MP de huidige snellste zit je op 70Watt netto dat is dus bruto meer neem lekker ruim 100Watt pak je dus 'n 400watt voeding iets minder kan ook 350Watt meer is altijd meegenomen. dan wordt de voeding minder stressed.

dus minimaal 350 400Watt recomended.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SG

SG

Kan je op 'n Dual athlon systeem ook met verschillende MP's werken dus

eerst stop je er 'n 1900+ Mp later 'n 2100+MP ofzo

zou met point to point geen probleem moeten zijn mits er ondersteuning voor is.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op zondag 06 januari 2002 17:28 schreef SuperG het volgende:
Kan je op 'n Dual athlon systeem ook met verschillende MP's werken dus

eerst stop je er 'n 1900+ Mp later 'n 2100+MP ofzo

zou met point to point geen probleem moeten zijn mits er ondersteuning voor is.
volgens mij moeten beide cpu's dezelfde kloksnelheid hebben.

specs

• maratropa
  • Niet online
ik 3d er eigenlijk op met andere dingen als bijzaken. De meeste renderers zijn multithreaded, en veel andere dingen in max ook. Verder kan ik nu max met een scene open hebben EN photoshop met een file van duizenden pixels openhebben en tussen die 2 switchen tijdens het renderen zonder dat ie gaat haperen.

Af een toe photoshoppen is geen reden om een dual te kopen.
mijn 2*1200MP + tiger MP en ram en voeding en coolers is een behoorlijke investering geweest. Maar ik maak er ook goed gebruik van. Mijn HD is nu wel vaak de bottleneck trouwens.

Als je wilt patsen is het een geile bak. Maar een ferrari kopen en dan nooit meer dan 100 rijden is weggegooid geld.

specs

• Abbadon
Op zondag 06 januari 2002 17:41 schreef executor het volgende:

[..]

volgens mij moeten beide cpu's dezelfde kloksnelheid hebben.
Yup, althans, dat maak ik hier wel uit op:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/wpmp.gif

Bron: 760mpwp.pdf (whitepaper)

• SG

SG

Jammer

Als ik dus eerst single setup wil dan moet ik niet te laag pakken want als ik er dan wat later de tweede in stop moet die dezelfde zijn alleen is de huidige al 3 CPU terug gedegradeerd.

jammer.

Moet dus metteen de snelste pakken 2000+ en later nog een.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is wel een goede eerst er een 1900 mptje erin gooien

kan er ook een thunderbird 900 in?want ik moet het eerst doen met een 900 tje daarna heb ik weer geld voor een 1900 mptje.

• SG

SG

Veel OEM server leveransiers lever Single server systemen met als optie een tweede als doorgroei optie.

Dus als bedrijven dat doen waarom ik ook niet ik koop wat ik nu nodig heb en ga erop vooruit en later nog es maar dan met 'n kleinere investering.

Misschien wacht ik wel nog effe op de throurougbred MP

Verwijderd

waar je vooral op moet letten met je voeding is dat ze tenminste 30A op de 5V-lijn kan leveren, sommige 300W-voedingen kunnen dan, andere niet. let wel op, ik zeg TENMINSTE, hoe meer je daar kunt krijgen hoe beter

Greetz

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 15:15 schreef tweakduke het volgende:
oh je kan er zat op game
in de toekomst zal er wel meer ondersteuning komen
als je echt geen zorgen wilt maken om stroom
moet je een enermax 550 watt voeding halen >:)
deze ? :P

http://home.westbrabant.net/~kwbnl/kast/03.jpg

[topic=369024/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 21:59 schreef computerdude het volgende:
ja dat is wel een goede eerst er een 1900 mptje erin gooien

kan er ook een thunderbird 900 in?want ik moet het eerst doen met een 900 tje daarna heb ik weer geld voor een 1900 mptje.
niemand antwoord hier op het staat namelijk niet op de tyan site

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 23:37 schreef computerdude het volgende:

[..]

niemand antwoord hier op het staat namelijk niet op de tyan site
Natuurlijk kan hier een TB900 in, die CPU ondersteunt elk Socket-A bord ter wereld

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Als je nu al geen geld hebt voor 1 goeie processor.......

Hou er rekening mee dat je die tiger ook in de meeste atx kasten ook niet echt makkelijk kwijtkomt (dus $$ nieuwe kast), 2 koelers voor je procs nodig hebt (weer $$) wat extra fans voor je airflow etc....

Als ik lees wat jij wil gaan doen met je pc, zou ik eerder doorsparen voor een vette gf3, lekker geluidskaartje, stapeltje geheugen en een singleproc mobo.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 01:37 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk kan hier een TB900 in, die CPU ondersteunt elk Socket-A bord ter wereld
Heel juist, maar de multiprocessor-capabilities kun je dan wel vergeten, Tbirds zijn niet SMP-capable, AthlonXP's en MP's wel. Als je dus in het begin maar één processor wil gebruiken is er geen probleem, maar als je er daarna een tweede wil bij steken zul je beide processors moeten vervangen door XP's (of MP's als je geld teveel hebt)

• Abbadon
Op maandag 07 januari 2002 10:55 schreef wesken het volgende:

[..]

Heel juist, maar de multiprocessor-capabilities kun je dan wel vergeten, Tbirds zijn niet SMP-capable, AthlonXP's en MP's wel. Als je dus in het begin maar één processor wil gebruiken is er geen probleem, maar als je er daarna een tweede wil bij steken zul je beide processors moeten vervangen door XP's (of MP's als je geld teveel hebt)
Moach, twee Thunderbirds kunnen anders ook prima werken hoor. D'r zijn er zelfs een paar hier die twee TB's op hun 760MP bord hebben (BrZ en ik dacht Sundead)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ja, 2 T-Birds lopen idd prima (bij mij iig, ivm met mijn sig :) )
Maar zoals eerder vermeld, als het fenomeen SMP je ontgaan is zou ik er eerst eens wat meer over lezen, voordat je tot aanschaf overgaat...
Nou is de Tiger ietwat goedkoper dan de Thunder, maar blijft prijzig....

Ik heb er iig geen spijt van, bij 3dmax, en maya, heerlijk, en zo nu en dan fotosoep....en natuurlijk andere illustere render parktijken... :)

Maar hou iig rekening met behoorlijke kosten (~€2000 :? )
Om alles in verhouding te laten staan denk ik dat je dat wel kwijt bent.

Verwijderd

Topicstarter
ik fotosoep best wel vaak en ook veel game servers op internet. maar ik heb gehoord dat je met cs een game kan serveren dat je er dus niet in bent maar gewoon een game served. en dan gewoon cs weer runnen en spelen :? is dit echt mogelijk wel handig.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik zou geen dual rig nemen tenzij Photoshop/3DMax/Maya etc te langzaam lopen een normale 1800+ XP.. en dat denk ik echt niet. Tenzij je echt veel aan het renderen gaat .. ik gebruik zelf vaak Photoshop (foto bewerking voor publicatie) en dat gaat prima op mijn TB900@1Ghz met 512MB onder Win2K/SP2.

Voor een desktop systeem is een dual rig meer geilheid dan echt nodig (IMHO). Bij Dual's denk ik meer aan een dikke SQL server die de hele dag queries of stored procedures staat te stampen. Dan is het bijzonder handig.

Begrijp me niet verkeerd - van mij mag je kopen wat je wilt. Het lijkt MIJ alleen zonde van het geld en ik denk dat je misschien prestaties verwacht die niet realistisch zijn - omdat je het SMP concept niet kent en je jezelf wellicht een verkeerd beeld voor houdt van wat een Dual CPU machine nou eigenlijk wel en niet zal doen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• BrZ

BrZ

Op maandag 07 januari 2002 11:11 schreef abbadon het volgende:

[..]

Moach, twee Thunderbirds kunnen anders ook prima werken hoor. D'r zijn er zelfs een paar hier die twee TB's op hun 760MP bord hebben (BrZ en ik dacht Sundead)
Ik heb 2x een T-bird 1333 jah :) (op 1420 ;))
Op zondag 06 januari 2002 22:23 schreef SuperG het volgende:
Veel OEM server leveransiers lever Single server systemen met als optie een tweede als doorgroei optie.

Dus als bedrijven dat doen waarom ik ook niet ik koop wat ik nu nodig heb en ga erop vooruit en later nog es maar dan met 'n kleinere investering.

Misschien wacht ik wel nog effe op de throurougbred MP
Ehmz.. misschien omdat een dual mobo wat duurder is dan een "normaal" mobo?

Verwijderd

een tyan tiger mp is toch niet te overclocken :? of ben ik nou gek je kan de fsb toch niet hoger zetten wel de voltage dus :?

• BrZ

BrZ

Op maandag 07 januari 2002 15:55 schreef hardenberg het volgende:
een tyan tiger mp is toch niet te overclocken :? of ben ik nou gek je kan de fsb toch niet hoger zetten wel de voltage dus :?
Als je de rev3 hebt dan zit er een andere klokgenerator op die FSB t/m 150MHz in stappen van 2MHz aankan..
Dit kan je niet op het mobo zelf of in je bios instellen (het blijft een Tyan), maar met bv het programmaatje CPU-FSB kan je dat wel instellen...

Het voltage hoger krijgen lukt niet, das wel jammer...
Ik wilde mijn tbirds namelijk op 1,85v zetten, dus ik dacht, dat doen we door de L7 bruggen te verbinden, maar dat had het effect dat hij niet meer wilde posten :?
bruggen uitgegumd en het werktte weer goed...

• SG

SG

Op maandag 07 januari 2002 15:09 schreef BrZ het volgende:

Ehmz.. misschien omdat een dual mobo wat duurder is dan een "normaal" mobo?
:?

NB. 'n Single CPU systeem met als optie 'n Tweede CPU. dat is 'n Single CPU systeem met DUAL mobo zodat er later 'n tweede bij geplaatst kan worden als doorgroei optie.

In 'n groeiende MKB bedrijfje ofzo.

Pagina: 1