Toon posts:

Letters wazig in windows met Radeon 8500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.seelen01/Files/desktop3.jpg

Kijk vooral naar de letters, deze staan er maar half en zijn wazig, ga je met de muis erover heen is het goed.

Dit heb ik pas sinds ik mijn Radeon8500 heb, met mijn GF2 had ik hier geen last van, heb ook al diverse drivers geprobeert, bij allemaal hetzelfde. Zelfs met de windowsXP standaard driver heeft ie dit.

Iemand een idee wat dit kan zijn en wat eraan te doen?

Verwijderd

Heb je de oude drivers er helemaal grondig afgegooid van de andere videokaart?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

heb je anti aliassing niet op 6x staan ?, zet alle settings op default,

Veel succes

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

zit ergens in de opties voor het beeldscherm de optie "schermlettertypen bijwerken" zo heette het althans in win2k/98se. vink ff aan en probeer nog eens zou ik zeggen...

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
heette dat niet smoothvision?

Verwijderd

topictitel aangepast:
"Wat veroorzaakt dit?" >> "Letters wazig in windows met Radeon 8500"

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

offtopic:
Heb je mischien een linkje naar die Wallpaper die je gebruikt? Die ziet er vet uit! :)

PSN-id: Chrasher

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 11:58
Kijk eens op de forums van Rage3d (http://www.rage3d.com), daar heb ik veel over dit probleem gehoord. Of er ook een oplossing voor is weet ik niet, misschien ligt het gewoon aan de driver versie. Probeer de nieuwste leaked driver eens, schijnt erg goed te zijn, versie: 6011

Verwijderd

Topicstarter
1.Heb je de oude drivers er helemaal grondig afgegooid van de andere videokaart?

Ja, sterker nog, dit doet ie al bij een CLEAN install zonder enige ATI driver geinstalleert.

2.heb je anti aliassing niet op 6x staan ?, zet alle settings op default

Alles staat op default

3.heette dat niet smoothvision?
Zou kunnen maar dat staat uit

Iemand nog ideen?
De optie lettertypen had geen effect en het forum ga ik daar door spitten.

Die wallpaper zit in het PLUS pakket voor XP

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Op zaterdag 05 januari 2002 22:48 schreef Chrasher het volgende:
offtopic:
Heb je mischien een linkje naar die Wallpaper die je gebruikt? Die ziet er vet uit! :)
WindowsXP pluspack. Space background nemen :)
Ik heb 'm ook.

Verwijderd

Welke resolutie is dit? Het kan namelijk zo zijn dat de filters van die Radeon gewoon ranzig zijn en door de hogere resolutie de kwaliteit van het beeld terug loopt..

Of heeft ATI weer zo'n GEWELDIGE driver gemaakt misschien? ;)

Feit is dat met de GF2 hetzelfde is (mijn asus dan) als ik hem op 1600x1200 zet.. Daarom nu maar een Leadtek GF3 gekocht -> beter filters waardoor alles minder wazig is.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:01
probeer es dat ClearType aan/uit te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 02:16 schreef wouterd het volgende:
Welke resolutie is dit? Het kan namelijk zo zijn dat de filters van die Radeon gewoon ranzig zijn en door de hogere resolutie de kwaliteit van het beeld terug loopt..

Of heeft ATI weer zo'n GEWELDIGE driver gemaakt misschien? ;)

Feit is dat met de GF2 hetzelfde is (mijn asus dan) als ik hem op 1600x1200 zet.. Daarom nu maar een Leadtek GF3 gekocht -> beter filters waardoor alles minder wazig is.
Nu staat ie op 1280x1024 (heb 22"monitor), maar dat doet ie op elke resolutie en met ELKE ati driver(heb er nu 5 geprobeert)

Ben er wel net achter gekomen dat ie dit alleen op 32bits kleuren doet, ik zet hem net op 16bits en het probleem is ineens weg.
Maarja ik wil natuurlijk met zo'n kaart ook op 32bits een goed beeld hebben.
Op zondag 06 januari 2002 02:16 schreef Helox-in-a-box het volgende:
probeer es dat ClearType aan/uit te zetten
Waar staat dat ergens?

Ik las wel ergens dat dit een combinatie met mijn asus mobo ati videokaart is. Heb in iedergeval de laatste bios erop gezet maar ook dit had geen effect.
Nu staat ie op 16bits, nu werkt alles normaal, maar vind het toch belachelijk dat je met zo'n dure kaart niet fatsoenlijk kunt kijken op 32bits.
Er moet toch een oplossing zijn...

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:46
Kan aan mij liggen maar ik heb ook wel een beetje wazig beeld op 1600x1200. Ik kan alleen niet goed zien wat je bedoeld, plaatje is zo klein dat het niet goed overkomt. Als ik terug ga naar 1280x1024 is alles haarscherp dus bij mij zal het aan mijn ogen liggen denk ik !!

Gewoon spullen

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden!!!

Jawel en dat om 4.15uur :D

De oplossing is de setting:
"Shaduw onder menu's weergeven" UIT te zetten

Nu werkt ik op 32bits zonder dat wazig beeld :)

Verwijderd

Fijn voor je :)

Maar je plaatje is dermate klein dat ik sowieso amper kan lezen wat er staat :D

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op zondag 06 januari 2002 04:05 schreef soepzooitje het volgende:
Kan aan mij liggen maar ik heb ook wel een beetje wazig beeld op 1600x1200. Ik kan alleen niet goed zien wat je bedoeld, plaatje is zo klein dat het niet goed overkomt. Als ik terug ga naar 1280x1024 is alles haarscherp dus bij mij zal het aan mijn ogen liggen denk ik !!
Wat voor monitor heb je? Als je iets onder de 21 inch hebt wordt het sowieso wat waziger bij een dergelijke resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
De screenshot is op een resolutie van 1280x1024.

Echter om deze zo hier neer te zetten was me toch iets te veel, heb deze 50% verkleint en toen gepost.

Maar oorspronkelijk is dus het plaatje op 1280x1024, dit is een normale resolutie voor een 22inch monitor.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Op zondag 06 januari 2002 15:53 schreef YoudontKnow het volgende:
Maar oorspronkelijk is dus het plaatje op 1280x1024, dit is een normale resolutie voor een 22inch monitor.
1600x1200 is normaal voor 22"
Audi_s2 draait hier 1600x1200@85hz :9

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25
Op zondag 06 januari 2002 15:53 schreef YoudontKnow het volgende:
hmm, op mijn 17" zit ik met spellen ook in 1280x1024. Bij gewoon gebruik op 1024x768 (:`(). Maar ik denk dat je toch ns 1600x1200 of hoger moet proberen, want 1280x1024 lijkt me niks op een 22".

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1