Toon posts:

WinFax PRO 10.0 en Windows NT Server

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag wilde ik WinFax PRO 10.0 installeren op een Windows NT 4.0 Server, helaas werkt het niet. Na uren klooien ben ik maar even gaan kijken bij symantec.com en wat blijkt:
Windows NT/2000 Server, Advanced Server and Terminal Servers are not supported.
Ik vind dat nogal krom, aangezien je WinFax ook als een faxserver kunt gebruiken. Weet iemand of er tweaks zijn waardoor het wel werkt? Zou wel handig zijn namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn d'r echt niet ergens hele slimme tweakers die een tweak hebben :? >:)

Zo niet, zijn er bruikbare alternatieven voor WinFax? De server-software moet dan op Windows NT 4 Server komen, aan die computer zit het modem. Clients kunnen dan via het netwerk faxen verzenden en ontvangen.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:03

rammes

koekebakker 1e klas

winfax 9 werkt wel

Ik zou het doen!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 23:11 schreef rammes het volgende:
winfax 9 werkt wel
Thnx, soms is de oplossing echt simpel :) Gelukkig heb ik de WinFax 9 doos nog niet weggegooid.

Verwijderd

Kun die winfax niet voor de gek houden met dat tooltje op win 2k cdrom :(

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Heb hier geen problemen. draai al een hele tijd mijn WinFax Pro op WinNT 4.0 Server. Met als clients 98, 2K en XP.

Maar wat voor foutmeldingen geef het programma dan.

Veni, vidi et cervesiam

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 23:17 schreef Ruthger het volgende:
Heb hier geen problemen. draai al een hele tijd mijn WinFax Pro op WinNT 4.0 Server. Met als clients 98, 2K en XP.

Maar wat voor foutmeldingen geef het programma dan.
Echt WinFax 10?! Ik krijg nieteens errors, nee, dat zou te makkelijk zijn! Het probleem is dat ik niet in de Program Settings kan komen. Als ik dat venster open blijft het grijs en ik kan wachten tot ik een ons weeg en dan is het nog steeds grijs. Hierdoor kan ik helemaal geen settings veranderen en dat is nogal vervelend ;)

• ruthger
Ja, echt. Windows NT 4.0 Server SP 6 en WinFax Pro 10.0.

Hebben hier helemaal wat problemen gehad met sync tussen SP3/4(Server) en Win98(Client). Sinds SP6 is dat ook weg.

Met welke Service Pack draai je??? Wat voor software draai je nog meer???

Veni, vidi et cervesiam

• ruthger
Een alternatief is RelayFax van de makers van WinGate. Moet je wel je eigen interne email server hebben. Maar hoef je geen extra client te installeren.

Veni, vidi et cervesiam

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 23:26 schreef Ruthger het volgende:
Ja, echt. Windows NT 4.0 Server SP 6 en WinFax Pro 10.0.

Hebben hier helemaal wat problemen gehad met sync tussen SP3/4(Server) en Win98(Client). Sinds SP6 is dat ook weg.

Met welke Service Pack draai je??? Wat voor software draai je nog meer???
Ik heb Windows NT 4.0 Server met SP6. Andere software die ik heb draaien: Sambar webserver, MySQL en WinRoute.
Op maandag 07 januari 2002 23:32 schreef Ruthger het volgende:
Een alternatief is RelayFax van de makers van WinGate. Moet je wel je eigen interne email server hebben. Maar hoef je geen extra client te installeren.
Dat ziet er erg mooi uit, die ga ik even wat beter bekijken :)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Windows 2000 SBS en AS heb ik een WinFax 10 Pro op draaien echter een probleempje waar ik nog niet op gezocht heb. Is dat je de console moet aanloggen daarna mag je ze locken en dan werkt het wel.

Waarschijnlijk is dat proces wel als service te krijgen maar daar heb ik nog ni naar gekeken. Het werkt zo goed en dat is t belangrijkste.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• ruthger
WinFax Pro als service draaien is mij ook nog niet gelukt. Tenminste het programma draait wel als service maar reageert niet op clients of binnenkomende faxen.

Veni, vidi et cervesiam

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm 't is voor mij echt nodig dat het als service draait :(

• ruthger
Ik heb bijna het zelfde draaien. WinNT 4.0, MS Exchange 5.0, Apache, MySql, WinRoute, WinFax Pro en Remote Desktop.

Ik ben bezig met het testen van RelayFax i.p.v. WinFax Pro op mijn test machine.

Veni, vidi et cervesiam

• ruthger
Nog een programma wat je kunt uitproberen is ActiveFax Server. Is geen email server nodig omdat deze al is ingebakken. Slecht 3.4mb groot en try out versie is te downloaden....

Veni, vidi et cervesiam

Pagina: 1