Plextor IDE stall

Pagina: 1
Acties:

• bluewarlord
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-04 17:15
Hoi allen,

Ik heb wat vreemd gedrag met mijn plextor 16/10/40a tijdens het branden (nero/clonecd) lijkt het erop dat de ide bus even hangt, er is geen sprake van een buffer underrun, want deze blijft boven de 90% volgens nero/clonecd. Ik had het ook met mijn vorige mb en daar was de oplossing om de brander op een aparte IDE controller te zetten. Helaas heb ik dat nu niet meer en heb ik er weer last van. Het vreemde is dat dit gebeurd onafhankelijk van de schrijf snelheid en dat als ik iets copieer via het netwerk naar een schijf die op dezelfde ide channel het wel goed gaat. Iemand suggesties?

Language exists to conceal true thought

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DMA aan of uitzetten, en standaard ide controller installeren.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
zet je brander in combinatie met je cd-rom en zet de brander dan op master
niet in combinatie dus met de HD dat geeft meestal problemen
die HD moet altijd werken en krijgt dus ook voorrang

Tweakers Discord

• Rendier2710
  • Laatst online: 21-04 09:58
Graag iets meer details zoals moederbord!! Via chipsets hebben de reputatie op IDE gebied dat ze niet altijd even lekker werken en dan kan een via 4 in 1 ofzo wel eens een oplossing bieden!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 05 januari 2002 17:02 schreef Rendier2710 het volgende:
Graag iets meer details zoals moederbord!! Via chipsets hebben de reputatie op IDE gebied dat ze niet altijd even lekker werken en dan kan een via 4 in 1 ofzo wel eens een oplossing bieden!
Of bij een AMD chipset, deze heeft ook nog speciale drivers nodig (wat HEEL veel scheelt)

• bluewarlord
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-04 17:15
Een via kt133a, het maakt niet uit wat de config van de channels is. Zelfs vanaf mijn SCSI devices vertoond die dit gedrag, het zou kunnen dat die zit te switchen tussen de PIO mode 4 van de brander en de UDMA mode van een harddisk die eraan hangt ...

Language exists to conceal true thought

Pagina: 1