Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Het kan schijbaar gefixed worden met een of andere apparaat op je monitor, maar dat was zo duur dat ik de hoop maar heb opgegeven!
Jah dat kan mijn monitor ook hoorOp zaterdag 05 januari 2002 16:55 schreef gcb het volgende:
kan je dat niet bijstellen in je menuutje op de monitor?
En ja eerst gaat ie trillen en dan gaat ie zo als een zandloper staan... Pinchusioning of zo iets dergelijks
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Verwijderd
Of het kan een slechte soldeerverbinding zijn ergens in je monitor , dit komt door heet-koud-heet-koud etc.
Als het de 2e oorzaak is , kan een kennis met een beetje verstand van elektronika misschien ff de puntjes opnieuw solderen.
Ik heb zelf op die manier al diverse tv's en monitoren van een vroegtijdig afscheid gered.
(HAAL WEL ALTIJD !!! DE STEKKER UIT HET STOPCONTACT VOOR JE ZO'N DING OPENMAAKT) ik zeg dat maar even......
Zou 't iets daarmee te maken kunnen hebben
Momenteel doet ie het weer ff goed, maar volgens mij gaat ie dadelijk weer maf doen hoor
Zelfs als de stekker er uit is dan kan er nog veel stroom(lees:heel veel) stroom op de beeldbuis staan en in dat gebied. Dus kijk echt heel erg goed uitOp zaterdag 05 januari 2002 18:05 schreef Kinkie het volgende:
Het kan komen doordat er een onderdeel aan het stukgaan is.
Of het kan een slechte soldeerverbinding zijn ergens in je monitor , dit komt door heet-koud-heet-koud etc.
Als het de 2e oorzaak is , kan een kennis met een beetje verstand van elektronika misschien ff de puntjes opnieuw solderen.
Ik heb zelf op die manier al diverse tv's en monitoren van een vroegtijdig afscheid gered.
(HAAL WEL ALTIJD !!! DE STEKKER UIT HET STOPCONTACT VOOR JE ZO'N DING OPENMAAKT) ik zeg dat maar even......
jep...trafo's kunnen beijvoorbeeld na jaren nog steeds stroom bevattenOp zaterdag 05 januari 2002 19:43 schreef YT-Croc het volgende:
[..]
Zelfs als de stekker er uit is dan kan er nog veel stroom(lees:heel veel) stroom op de beeldbuis staan en in dat gebied. Dus kijk echt heel erg goed uit
Er staat een 3com hubbie boven +/- 5 cm...
Een Compaq V55 monitor staat erlangs...
Een IBM lap doos staat erlangs, maar die stond er altijd al... hmmmz w8, ik heb een SCSI servert waar nu 4 (eigenlijk 6...) SCSI schijven in zitten.... Die er pal onder staat, zit wel een bureau tussen dan...
Damn nu heeft het ding het weer
en oja er staat een Logitech webcam op, maar die stond er ook altijd al...
En boven de hub staat mijn stereo, maar die stond er ook altijd al...
ff wat verplaatsen!
/dev/null
Verwijderd
Als je trouwens dat apparaat openmaakt, moet je altijd de stekker eruit halen anders kan je kap er niet af lol. Maar dat is erg bijdehand en niet wat ik zeggen wilde, namelijk: Als je wilt kijken en prutsen aan apparaten(wat ik iedereen aanraad!) die bekend staan om hun reststroom(stroom nadat je de stekker eruit hebt gehaald) moet je even met een grote lange schroevendraaier langs de onderkant van de printplaat kortsluiting maken bij de elco's, gewoon even over alle contactpuntjes tegelijk ratelen met het schroefijzer. Zie je vanzelf wel een dikke vonk, dan is je apparaat ontladen en hoef je niet bang meer te zijn voor een schok.
Elco's zijn van die hoge ronde tonnetjes/busjes met als tekst, bv: 220v/1000uf. Dat zijn namelijk stomgezegt een soort batterijen die spanningsschommelingen in het net stabiliseren. Vandaar.
hmmmz....Op zondag 06 januari 2002 07:45 schreef Nillfist het volgende:
moet je even met een grote lange schroevendraaier langs de onderkant van de printplaat kortsluiting maken bij de elco's, gewoon even over alle contactpuntjes tegelijk ratelen met het schroefijzer. Zie je vanzelf wel een dikke vonk, dan is je apparaat ontladen en hoef je niet bang meer te zijn voor een schok.
* zwahiel denkt toch dat een grote ontladingsvlam toch stiekem wel schadelijk zal zijn voor de printplaat....
Da's niet echt goed, als er vlammen vanaf komen....
Maar ik zal eens bij zo'n beunhaas gaan kijken...
Verwijderd
Heeft de monitor het ook met "standaard beeldschermadapter"?
Dus waarschijnlijk 640*480*60Hz of zoiets?
Heb namelijk van Philips ooit gehoord dat refreshrates die niet ondersteund worden door de monitor de monitor beschadigen.
Maar ja.. als het zo is lost het niets op..
Verwijderd
Verwijderd
Probeer anders eerst je monitor aan te sluiten zonder al die shit eromheen. (kabels, hubs, andere zooi, enz.) Misschien dat het toch daardoor kwam. Succes.
Nee zo bedoelde ik het niet, maar ik d8 dat als je met een schroevendraaier (of iets anders) over de plaat heen gaat, en er komt fik vanaf, dan lijkt 't me dattie toch wel kapot gaat daarvan...Op maandag 07 januari 2002 12:08 schreef Nillfist het volgende:
Waar komen trouwens die vlammen vandaan? Dat had je bedacht, lees ik? het lijkt net of je me niet zo serieus neemt. Dat kan best, maar nu is het net of ik het niet begrijp en jij mij probeert te helpen!
Maar ik d8 dat je met die beunhaas bedoelde dat ik 'm daar ff na kon laten kijken... Opvragen wat het $$$ en dan evt. een nieuwe aanschaffen....