monitor die gaat "punchen"

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 22:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Mensen,

ik weet niet precies hoe het heet, maar het ziet er in elk geval zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/pc/zooi/monitor2.jpg
mijn webcam heeft niet zo'n scherp beeld sorry!

Het beeld ging in eens bol naar binnen staan :( :( :( :'(

Ik heb dus een Mag Innovision XJ530 15" monitortje...
Een leuk ding, die het altijd goed gedaan heeft :)
Mooie refresh tegen een max res. van 1024 aan... genoeg voor mij! :)

Maar nu ineens kreeg ik dit beeld voor geschoteld. Hij deed het altijd goed, als je 'm aan zet ook gewoon, maar na een tijdje (een paar minuten dus!) gaat het beelden trekken en dan komt het bovenstaande resultaat tevoorschijn :(

Wat is hier aan te doen? Is er überhaupt iets aan te doen!? :?

* zwahiel heeft geen $$$ om nu een nieuwe monitor te gaan kopen! :'(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Heb ik ook gehad met mijn compaq v700, dan issie (volgens mannetje van compraq z'n verticale sync. kwijt. Bij mij gaat ie dan ook trillen, u ook last van?

Het kan schijbaar gefixed worden met een of andere apparaat op je monitor, maar dat was zo duur dat ik de hoop maar heb opgegeven!

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

kan je dat niet bijstellen in je menuutje op de monitor?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op zaterdag 05 januari 2002 16:55 schreef gcb het volgende:
kan je dat niet bijstellen in je menuutje op de monitor?
Jah dat kan mijn monitor ook hoor :o

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Het menu van de monitor steld het bij, maar er veranderd nix!

En ja eerst gaat ie trillen en dan gaat ie zo als een zandloper staan... Pinchusioning of zo iets dergelijks :(

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Met een foute refreshrate van de videokaart kan je ook zo'n effect krijgen. Zou ook kunnen wijzen op een videokaart probleem.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Zoiets had ik met mijn 14" monitor van Proview. Alleen doet ie niet zo als die 15" maar krijgt ie soms een soort filter van groen (wat nu gelukkig voorbij is) maar nog erger de hoogte van het beeld verspringt hele tijd. Dus eerst is ie in vergelijking 20 cm hoog en de andere keer 22 cm. Erg irritant dus.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Het kan komen doordat er een onderdeel aan het stukgaan is.
Of het kan een slechte soldeerverbinding zijn ergens in je monitor , dit komt door heet-koud-heet-koud etc.
Als het de 2e oorzaak is , kan een kennis met een beetje verstand van elektronika misschien ff de puntjes opnieuw solderen.
Ik heb zelf op die manier al diverse tv's en monitoren van een vroegtijdig afscheid gered.
(HAAL WEL ALTIJD !!! DE STEKKER UIT HET STOPCONTACT VOOR JE ZO'N DING OPENMAAKT) ik zeg dat maar even......

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Ik zit te denken, ik heb er zo'n verlengkabeltje tussen zitten voor de monitor kabel naar de pc.... :?

Zou 't iets daarmee te maken kunnen hebben :?

Momenteel doet ie het weer ff goed, maar volgens mij gaat ie dadelijk weer maf doen hoor :(

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 18:05 schreef Kinkie het volgende:
Het kan komen doordat er een onderdeel aan het stukgaan is.
Of het kan een slechte soldeerverbinding zijn ergens in je monitor , dit komt door heet-koud-heet-koud etc.
Als het de 2e oorzaak is , kan een kennis met een beetje verstand van elektronika misschien ff de puntjes opnieuw solderen.
Ik heb zelf op die manier al diverse tv's en monitoren van een vroegtijdig afscheid gered.
(HAAL WEL ALTIJD !!! DE STEKKER UIT HET STOPCONTACT VOOR JE ZO'N DING OPENMAAKT) ik zeg dat maar even......
Zelfs als de stekker er uit is dan kan er nog veel stroom(lees:heel veel) stroom op de beeldbuis staan en in dat gebied. Dus kijk echt heel erg goed uit

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:22
Op zaterdag 05 januari 2002 19:43 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Zelfs als de stekker er uit is dan kan er nog veel stroom(lees:heel veel) stroom op de beeldbuis staan en in dat gebied. Dus kijk echt heel erg goed uit
jep...trafo's kunnen beijvoorbeeld na jaren nog steeds stroom bevatten :P

Verwijderd

da hebk ook wel eens met de mijne, gaat het beeld krom en knipperen enzo :)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

staat er niets iets magnetisch in de buurt?

specs

Verwijderd

uhm bij mij nie, de mijne zal wel verrot zijn

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
even kijken...

Er staat een 3com hubbie boven +/- 5 cm...

Een Compaq V55 monitor staat erlangs...
Een IBM lap doos staat erlangs, maar die stond er altijd al... hmmmz w8, ik heb een SCSI servert waar nu 4 (eigenlijk 6...) SCSI schijven in zitten.... Die er pal onder staat, zit wel een bureau tussen dan...

Damn nu heeft het ding het weer :(
en oja er staat een Logitech webcam op, maar die stond er ook altijd al...

En boven de hub staat mijn stereo, maar die stond er ook altijd al... :?

• Termi
  • Laatst online: 08:52
Hmzzz :(, ziet er niet goed uit . Lijkt me iets kapot in de electronica wereld :( Zijn er geen kaduke Potmeters :?

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
ik wil wel die verlengkabel er tussenuit halen, maar dan kom ik net net meer aan mijn kast :(

ff wat verplaatsen! :(

• XippIX
  • Niet online
misschien een sterke magneet?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mijn Daewoo doet het helaas ook, vooral op lage- en hele hoge resoluties. 1024x768 is goed.

/dev/null

Verwijderd

Als ik jouw was, zou ik zo'n figuur uit de Via-Via opbellen die zwart t.v's repareert, dan vraag je ongeveer de kosten, hoef je niets mee te doen verder, maar je weet wel iets meer dan.

Als je trouwens dat apparaat openmaakt, moet je altijd de stekker eruit halen anders kan je kap er niet af lol. Maar dat is erg bijdehand en niet wat ik zeggen wilde, namelijk: Als je wilt kijken en prutsen aan apparaten(wat ik iedereen aanraad!) die bekend staan om hun reststroom(stroom nadat je de stekker eruit hebt gehaald) moet je even met een grote lange schroevendraaier langs de onderkant van de printplaat kortsluiting maken bij de elco's, gewoon even over alle contactpuntjes tegelijk ratelen met het schroefijzer. Zie je vanzelf wel een dikke vonk, dan is je apparaat ontladen en hoef je niet bang meer te zijn voor een schok.
Elco's zijn van die hoge ronde tonnetjes/busjes met als tekst, bv: 220v/1000uf. Dat zijn namelijk stomgezegt een soort batterijen die spanningsschommelingen in het net stabiliseren. Vandaar. :o

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 07:45 schreef Nillfist het volgende:
moet je even met een grote lange schroevendraaier langs de onderkant van de printplaat kortsluiting maken bij de elco's, gewoon even over alle contactpuntjes tegelijk ratelen met het schroefijzer. Zie je vanzelf wel een dikke vonk, dan is je apparaat ontladen en hoef je niet bang meer te zijn voor een schok.
hmmmz.... :Y)

* zwahiel denkt toch dat een grote ontladingsvlam toch stiekem wel schadelijk zal zijn voor de printplaat....

Da's niet echt goed, als er vlammen vanaf komen.... :'(

Maar ik zal eens bij zo'n beunhaas gaan kijken...

Verwijderd

Hee zwahiel :)
Heeft de monitor het ook met "standaard beeldschermadapter"?
Dus waarschijnlijk 640*480*60Hz of zoiets?
Heb namelijk van Philips ooit gehoord dat refreshrates die niet ondersteund worden door de monitor de monitor beschadigen.
Maar ja.. als het zo is lost het niets op.. ;(

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
help helemaal niets :'(

Verwijderd

Groot gelijk over die beunhaas. Ik bedoelde te zeggen: gooi aub weg dat ding en koop een nieuwe, dat begrijp je er niet uit?

Verwijderd

Waar komen trouwens die vlammen vandaan? Dat had je bedacht, lees ik? het lijkt net of je me niet zo serieus neemt. Dat kan best, maar nu is het net of ik het niet begrijp en jij mij probeert te helpen! :z

Verwijderd

Koop een mooie IIyama of probeer er eentje tweedehands te kopen. Werkt veel beter dan al die andere vage merken.

Probeer anders eerst je monitor aan te sluiten zonder al die shit eromheen. (kabels, hubs, andere zooi, enz.) Misschien dat het toch daardoor kwam. Succes.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 12:08 schreef Nillfist het volgende:
Waar komen trouwens die vlammen vandaan? Dat had je bedacht, lees ik? het lijkt net of je me niet zo serieus neemt. Dat kan best, maar nu is het net of ik het niet begrijp en jij mij probeert te helpen! :z
Nee zo bedoelde ik het niet, maar ik d8 dat als je met een schroevendraaier (of iets anders) over de plaat heen gaat, en er komt fik vanaf, dan lijkt 't me dattie toch wel kapot gaat daarvan...

Maar ik d8 dat je met die beunhaas bedoelde dat ik 'm daar ff na kon laten kijken... Opvragen wat het $$$ en dan evt. een nieuwe aanschaffen....

Pagina: 1