[KDE] Sneltoetsen

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het ook mogelijk om in te stellen dat als je op het windows-knopje van je toetsenbord drukt, het KDE-menu omhoog komt (dus net zoals in Windows).

En kun je ook konquerer filemanagement openen (of een ander programma) door bijv <windows-knop>+<e> ? Of desnoods <ctrl>(+<alt>)+<e>?

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 22:26

Robert

You have your answer..

mijn windows knop doet dat native :) niks voor hoeven instellen..dus het kan wel

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Geen probleem. Je moet even zorgen dat die windows-toets herkend wordt (zie xmodmap). Om dan sneltoetsen te gebruiken ga je naar Control Center -> Look & Feel -> Key Bindings. Daar vindt je in de verschillende tabs zelfs een voorgebakken windows-stijl. Kwestie van bij Key Scheme 'Windows Default (With Meta/Win-key)' kiezen. Gebruiksvriendelijk of niet? :)

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 19:29 schreef odysseus het volgende:
Geen probleem. Je moet even zorgen dat die windows-toets herkend wordt (zie xmodmap). Om dan sneltoetsen te gebruiken ga je naar Control Center -> Look & Feel -> Key Bindings. Daar vindt je in de verschillende tabs zelfs een voorgebakken windows-stijl. Kwestie van bij Key Scheme 'Windows Default (With Meta/Win-key)' kiezen. Gebruiksvriendelijk of niet? :)
Dat had ik al wel gevonden, maar dan kan ik niet ALLEEN de windows-knop instellen, er moet nog een andere knop bij. En een programma starten met een sneltoets, kan dat ook? (want in die key bindings staan alleen standaard window-dingen).

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik heb hier ingesteld dat ik met ctrl-alt-z konqueror opstart in webbrowser-mode, en dat ctrl-alt-a zorgt voor konqueror in filemanager-mode. Ik kon alleen met geen mogelijkheid uitvinden hoe ik dat had gedaan...maar na wat zoeken vond ik het:
• Ga naar de Menu Editor (rechtermuisknop op startbalk -> Menu Editor is het makkelijkst).
• Selecteer een link naar keuze
• Ga naar 'Change', bij Current Key

Ik moet toegeven dat het aardig verstopt zit, maar het is er wel ;) . Helaas lijkt het inderdaad niet mogelijk te zijn om alleen je Windows-toets aan een functie te binden: je zou daarvoor in de plaats bijvoorbeeld Win+Z kunnen nemen, dat zijn twee aanliggende toetsen zodat het toch vrij makkelijk te drukken is. Niet perfect, inderdaad...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 21:27 schreef odysseus het volgende:
Ik heb hier ingesteld dat ik met ctrl-alt-z konqueror opstart in webbrowser-mode, en dat ctrl-alt-a zorgt voor konqueror in filemanager-mode. Ik kon alleen met geen mogelijkheid uitvinden hoe ik dat had gedaan...maar na wat zoeken vond ik het:
• Ga naar de Menu Editor (rechtermuisknop op startbalk -> Menu Editor is het makkelijkst).
• Selecteer een link naar keuze
• Ga naar 'Change', bij Current Key

Ik moet toegeven dat het aardig verstopt zit, maar het is er wel ;) . Helaas lijkt het inderdaad niet mogelijk te zijn om alleen je Windows-toets aan een functie te binden: je zou daarvoor in de plaats bijvoorbeeld Win+Z kunnen nemen, dat zijn twee aanliggende toetsen zodat het toch vrij makkelijk te drukken is. Niet perfect, inderdaad...
OK! :) Bedankt he ;) Maar het kan trouwens wel hoor dat met windows - kdemenu. Mandrake 8.0 deed het in ieder geval standaard. Mandrake maar eens mailen... ;)

Verwijderd

Ik zag ook de functie dat je de Windhoos toets kon gebruiken, maar hij deed het nog niet ;(
Moet je niet iets in de XF86Config-4 veranderen?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
Op zaterdag 05 januari 2002 23:49 schreef Terr het volgende:
Ik zag ook de functie dat je de Windhoos toets kon gebruiken, maar hij deed het nog niet ;(
Moet je niet iets in de XF86Config-4 veranderen?
volgens mij moet je aangeven dat je een 104 key keyboard hebt ipv 101.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 20:41 schreef balk het volgende:

[..]

volgens mij moet je aangeven dat je een 104 key keyboard hebt ipv 101.
dat heb ik wel aangegeven... Anders zou je die hele meta knop niet kunnen gebruiken ;)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Ow nog ff een tip:

als je zo'n Logitech keyboard hebt met van die "Internet" toetsen, kun je het programma "hotkeys" voor gebruiken

met papier mache kun je alles maken!!

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 21:25 schreef Servowire het volgende:
Ow nog ff een tip:

als je zo'n Logitech keyboard hebt met van die "Internet" toetsen, kun je het programma "hotkeys" voor gebruiken
Ik heb een standaard Mitsumi toetsenbord, typt erg lekker :) . Maar geen hotkeys. Maar als iemand misschien nog weet hoe dat K menu met de windowsknop omhoog te toveren is...
Pagina: 1