Toon posts:

LCD met kernel 2.4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag net mijn lcd`tje binnegekregen van Warezhelp en natuurlijk gelijk aangesloten.
Met lcdInf geeft hij even een paar tekens op t scherm en houdt dan weer op.
met LCDproc doet hij niks en met lcd4linux knippert hij op de 1e en 3 rij met de blokjes en soms komen er wat test letters op te staan.
Zou dit kunnen liggen aan de 2.4 kernel?
Ander build en /proc systeem of iets dergelijks heb ik gehoord

iemand?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Krijg je met LCDInf wel het "splashscherm" te zien (LCDInf 0.1 by creepy....) ??

Als je dit NIET te zien krijgt, kijk dan ff of je parallele poort ondersteuning in de kernel hebt zitten, je lpt poort op ECP of SPP staat ingesteld, en alles goed is aangesloten.

Ik heb zelf nog niet getest met de 2.4 kernel, binnenkort maar es gaan doen :)

Maar het kan goed zijn dat de /proc interface teveel veranderd is voor LCDInf om het nog goed te parsen, maar dan zou je dus alsnog het splash screen moeten zien.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Het is me net gelukt dat splashscreen erop te krijgen alleen ik heb geen id hoe ik er dan verder iets op kan krijgen kon niet echt documentatie vinden en ben hier nog maar net mee bezig :)

Verwijderd

Topicstarter
Probeer het nu weer en nu komt er alleen maar rotzooi op te staan

• Creepy

Creepy

Als het splashscreen het doet, dan zit alles goed aangesloten in ieder geval :)

Als er voor de rest weinig nuttigs op komt te staan dan is het dus de veranderde /proc interface gok ik. Heb er zelf dus nog niet naar gekeken, maar voor de stats parse ik wat dingen uit de /proc.

Ik zal vanmiddag eens kijken of ik dat snel kan aanpassen. Kijk anders ook eens naar lcdproc.omnipotent.net Dat is voor linux naar mijn idee HET programma voor LCD's

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
lcdinf werkt op zich lekker maar als ik aan t display horizontaal hou dan komen er rare tekens doorheen :p das wel balen op zich
lcdproc wil gewoon niet werken hier
ik start hem op met bijvoorbeeld LCDd -t 20x4 -d HD44780 "-p 378" of -p 0x378 maar dat wil niet helpen hij doet gewoon niks ook niet als ik lcdproc erop draai maar lcdproc is nogal slecht gedocumenteerd vind ik het geeft geen output.
zeker niet met die nieuwste versies ik ga straks een oude versie proberen

Verwijderd

probeer 'm es met ./LCDd -d HD44780 "-c winamp" -t 20x4

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal te gek!! hij doet het weer perfecto mundo?maar volgens mij zit er een breuk in een kabeltje oid want als ik hem omhoog hou komen er allemaal vreemde tekens op
maar wanneer je de bekabeling dan wat omhoog drukt doet ie t weer goed

/vraagje erbij

Waarom meot dat eigenlijk met die -c winamp?

• Creepy

Creepy

Dat geeft het schema aan waarmee je LCD vastzit aan de par. poort. Standaard gebruikt lcdproc een 4bits verbinding i.p.b. een 8 bits. Het schema dat hiero erg veel gebruikt wordt, wordt ook wel het WinAmp schema gebruikt, omdat een winamp plugin de eerste "bekende" util. was die gebruik maakte van dat schema.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe ik dan lcd4linux kan laten draaien?
Display HD44780
Port 0x378
#Port /dev/parport2
Size 20x4
Delay 503

zo wil hij nu niet
dit komt mischien omdat hij op de "winamp" manier aangestuurd moet worden?

Iemand die hier iets voor heeft?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
LCDd moet je van CVS afhalen wil je de nieuwste versie hebben.

Ik heb zelf hier lcdproc draaien op kernel 2.4.14 (zonder par port support) dus het gaat wel :)

zie ook
http://www.flakkee.net/~versaeve/foto
Pagina: 1