Toon posts:

Geheugen prijzen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuw systeem gaan bouwen met een paar reepjes ddr geheugen. Sinds gistermiddag heeft Crucial haar prijzen ook omhoog geschroeft met maarliefst 47% (als je 2 reepjes 256mb cas 2.5 koopt) :(

Wat gaat er in januari gebeuren? Gaan de prijzen verder stijgen of gaan ze net als in november 2001 na een tijdje weer omlaag?

Graag jullie visie op het geheel..

edit: typo's

Verwijderd

geheugen prijzen gaan nog verder omhoog, grote leverancier verhogen hun prijzen! dus ik zou of wachten of nu maar kopen want het wordt niet goedkoper...

Verwijderd

het ziet er niet naar uit dat het snel goedkoper gaat worden. Maar dat crucial 47 % duurder is geworden... Dat is wel een hele slechte zaak :(

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zit met hetzelfde probleem. Ik heb net maar 256mb DDR besteld bij Man en Muis. Was het goedkoopste van Pricewatch, maar het blijft duur hoor. Ik verwacht ook niet dat het op de korte termijn minder wordt.

Dus als je een nieuw systeem gaat aanschaffen (zoals ik), zo snel mogelijk kopen, en als het om geheugenuitbreiding gaat, gewoon nog ff wachten totdat het weer wat goedkoper is.

Verwijderd

Ik heb gelukkig heel veel 512MB - ram modules op voorraad liggen als iemand er nodig heeft

• hereweare67893
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 16:42 schreef Jaromir het volgende:
Ik heb gelukkig heel veel 512MB - ram modules op voorraad liggen als iemand er nodig heeft
Misschien kan je de topicstarter ermee helpen.
Wat voor geheugen trouwens? En voor hoeveel verkoop je het?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 16:42 schreef Jaromir het volgende:
Kijk das leuk om te horen. Heb zelf nog 2 dimmetjes nodig

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dit zuigt dus behoorlijk hard. Ik had eigenlijk gehoopt dat deze prijsstijging van tijdelijke aard zou zijn en dat ze, net zoals in november, na een tijdje weer goedkoper worden.

Ik ga m'n processor en mobo pas eind januari kopen omdat Intel (en dus ook AMD) dan hun prijzen schijnen te verlagen. Met andere woorden, ik heb nog ff de tijd maar ik zou het echt slecht trekken als ik dan nog eens € 50,- meer moest betalen, dan kan ik die hele zooi beter nu kopen.

Verwijderd

Topicstarter
512MB ddr van Crucial? Is dat een beetje te overclocken? Ik lees hier namelijk wel eens dat 512mb modules niet zo goed tegen hoge FSB's kunnen..

• hereweare67893
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 16:49 schreef bitvreter het volgende:
512MB ddr van Crucial? Is dat een beetje te overclocken? Ik lees hier namelijk wel eens dat 512mb modules niet zo goed tegen hoge FSB's kunnen..
Crucial haalt vrijwel altijd 160mhz, dus ik zie niet in waarom dat voor 512mb-modules niet zo kan zijn. :?

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 11:03
Ik wil 1024 DDR in mijn systeem hebben... koop ik over 2 maandjes... hoop dat het dan flink gedaald is.

Verwijderd

Ik persoonlijk denk dat de geheugen prijzen nooit meer zo laag zullen komen, omdat ze onder de productieprijs verkocht werden.
En na de 1e prijsstijging van +/- november is de prijs ook nooit meer echt gedaald, en ik denk na deze dat het ook nooit meer zal dalen als zelfs de goedkoopste ram fabrikant zijn geheugenprijzen met 30% omhoog heeft gegooid

Verwijderd

Topicstarter
Na deze reacties begin ik het somber in te zien. Ik denk dat ik die reepjes maar zo snel mogelijk ga bestellen.

Oja, Jaromir, als je nog wat kwijt moet, wat zijn de specs van dat geheugen en hoeveel wil je er voor hebben?

• hereweare67893
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 17:06 schreef bitvreter het volgende:
Na deze reacties begin ik het somber in te zien. Ik denk dat ik die reepjes maar zo snel mogelijk ga bestellen.

Oja, Jaromir, als je nog wat kwijt moet, wat zijn de specs van dat geheugen en hoeveel wil je er voor hebben?
Het zijn modules van 512mb 133mhz sdram.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Haha, ben ik nou eens voor het eerst in m'n leven goedkoop aan m'n ram gekomen :D Anders kocht ik altijd in dure perioden, zoals fl 400,- voor een 128MB PC133 DIMM 16 maanden geleden (wat me nog steeds dwars zit omdat ik er een jaartje later zo'n 1Gieg van kon kopen :( ) Sorry, moest 't even kwijt.
Maar ik denk niet dat de prijzen voorlopig weer naar dat absurd lage niveau gaan dalen (als ze weer ooit zo laag worden), en dan nog, zo schrikbarend duur is het allemaal toch niet? We zijn gewoon de afgelopen tijd verwend door die lage prijzen. Wel, de markt is onvoorspelbaar (want het is niks anders dan massahysterie), maar ik denk dat de heren ram producenten wel wat geleerd hebben van het afgelopen jaar dat natuurlijk een drama was voor hun (en een zegen voor ons :P , ik heb de gelegenheid te baat genomen al m'n banken van beide bakken propvol te stouwen)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ja da's waar, eigenlijk valt 't best wel mee die prijs. Zeker als je je bedenkt dat je in totaal zo'n 3000,- (gulden) kwijt bent voor een systeem, dan valt die 100 piek extra niet echt op nee. Ik ga gewoon vandaag nog bestellen.

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-05 17:18
Damn, ik lees zojuist in deze Crucial PC2100 DDR review dat ze in november per 256 MB module nog 25,37 engelse ponden kostten. Nu kosten dezelfde reepjes 50,39 pond. Dat is geen prijsstijging van 30% maar van 98,6%!

Zou het niet misschien een paniek reactie zijn op de lage voorraden en over enkele dagen worden bijgesteld naar de (werkelijke) prijsstijging van 30%? Ik hoop het wel anders heb ik een erg kostbaar timing foutje gemaakt door te denken dat de geheugenprijzen in januari lager zouden zijn dan in december |:(

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 10:36
Ik zit nou zelf te twijfelen tussen 256 MB of 512 MB DDR, en dan ook nog tussen het merk, de zaak waar ik het wil kopen heeft Dane-Elec of Kingston, welke zou beter zijn?

En is 1 reepje 512 nou beter of slechter als 2 van 256? Met het oog op de prijs en upgrade mogelijkheden kan ik beter 1 van 512 kopen....

Verwijderd

je geeft je antwoord dus zelf al, retorische vraagstelling niet gewenst! >:)

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 12:23 schreef LordLynx het volgende:
Ik zit nou zelf te twijfelen tussen 256 MB of 512 MB DDR, en dan ook nog tussen het merk, de zaak waar ik het wil kopen heeft Dane-Elec of Kingston, welke zou beter zijn?

En is 1 reepje 512 nou beter of slechter als 2 van 256? Met het oog op de prijs en upgrade mogelijkheden kan ik beter 1 van 512 kopen....
Kzou dan voor 512 DDR Dane Elec gaan maar ja, je eigen keuze is toch bter.

Verwijderd

Jaromir maar wat mot dat nou kosten???

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 10:36
retorische vraagstelling, misschien niet, aangezien ik een paar posts naar boven lees dat 512MB reepjes slechter te overklokken is, maar hier is dus niks van waar?

En Dane-Elec is beter als Kingston? Ik wil op zich niet extreem gaan overklokken, als ik een procent of 10/15 omhoog kan vind ik het al mooi, stabiliteit vind ik veel belangrijker. Kingston is maar een tientje duurder, dus op 200 euro is het niet echt een boeiend prijsverschil, maar het is niet zo dat je met het ene merk (veel) meer kans op fouten/instabiliteit hebt, ik heb namelijk gehoord dat die Via266 chipset nogal kieskeurig is met geheugen? Het mainboard waar ik naar zit te kijken is de Abit KR7a-Raid.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

512Mb modules zijn zeker slechter overclockbare modules. Dit kun je ook al zien op andere forums. De hoge overclockers hebben altijd 256Mb modules in hun computer. Wil je een hoge FSB speed kunnen draaien stabiel, dan heb je echt niets aan 512Mb modules.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 16:19 schreef Rick2001 het volgende:
512Mb modules zijn zeker slechter overclockbare modules. Dit kun je ook al zien op andere forums. De hoge overclockers hebben altijd 256Mb modules in hun computer. Wil je een hoge FSB speed kunnen draaien stabiel, dan heb je echt niets aan 512Mb modules.
Waar ligt dat dan aan?

Verwijderd

Topicstarter
edit: Onzin weggehaald, maar waar komt die nu door?
Pagina: 1