Samsung 4.3GB kapot, wat doen we ermee?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Heb hier nu een Samsung 4,3GB uit september 1999. Wel een redelijk schijfje, maar het etiket zit een beetje los en na 3 uurtjes scandisken heeft ie nog maar 300 bad sectors gevonden.

Kan ik op deze disk nog RMA aanvragen? Wie heeft ervaring met Samsung? Het is al een oudje, maar produktiedatum is nog binnen 3 jaar terug, dusseh...

edit:

Maar 300 bad sectors omdat het een disk met FAT16 partities is >:)

Verwijderd

bij de meeste fabrikanten kan je online even het nummer intoetsen om de garantie te checken en gelijk rma aan te vragen. Ik heb geen ervaring met samsumg, maar het zal vast kunnen.
Even zoeken op hun site.

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

edit:

Openmaken en aan de muur hangen
'

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mocht er geen garantie meer op zitten, dan zou ik hem creatief slopen, hier kun je niets meer mee.

• _JGC_
Ik kan em ook op de bigfoot manier doen: eerste 530MB niet partitioneren en dan een grote FAT32 partitie maken. Heeft ie uiteindelijk toch nog winst, want die slackspace op FAT16 is echt niet meer normaal :(

• Mentalist
  • Laatst online: 21-04 14:59

Mentalist

[avdD]

Zet in een ouder computertje of als 2de schijfje voor minder belangrijke dingen in je comp. Downloads bijvoorbeeld...als je met een flinke snelheid zit te downloaden naar die schijf kun je beter doorwerken op je eerste schijf.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• _JGC_
Ooh ja, ding komt uit een Vopis P200MMX met 128MB RAM en een FIC PA-2005 bord waar ik strax nog ff een PS2 poort op moet solderen.
Hij vond em de laatste tijd al zo sloom. Toen ik kwam kijken waarom ie sloom was stond Win ME erop ipv de Win95 waar ie eerst op draaide. Nou ja, direct een schuldige toch >:)

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 08:52
ik heb hier ook nog een kaduk hd'tje liggen...
maar wat gebeurt er als ik hem open schoef???
gister zag ik in een film op yorin (criticel disision???)
dat ze een bom hadden met een open hd die echt bewoog en zo :Z
of course het is maar een film..
maar kun je ze op schroeven en dan gewoon dicht maken (een werkende, en hem werkend houden)

Ik hoop dat jullie me vage verhaal ff snappen... wil het wel weten... zo ja... kar ik hem vandaag open... maar ik ga gelijk ff kijken of ik er niet wat garantie op heb...

edit: ik heb nog garantie :), maar ik wil het wel graag weten... ik heb namelijk geen bon meer... en het is maar een 4,3 gig... duzzz verzendkosten zijn duurder dan een nieuwe :)

Verwijderd

slopen dat ding! Als je van de zomer nog ff naar de efteling gaat, of naar hellendoorn, dan verdien je goud met de magneet aan een touwtje :D vissen naar eurotjes die daar bij de wildwaterbaan op je liggen te w88 !! :D

• MasterM
Op zaterdag 05 januari 2002 21:54 schreef snars het volgende:
slopen dat ding! Als je van de zomer nog ff naar de efteling gaat, of naar hellendoorn, dan verdien je goud met de magneet aan een touwtje :D vissen naar eurotjes die daar bij de wildwaterbaan op je liggen te w88 !! :D
ghegeehhe...
Jah er zit nog garantie op dat ding... maar maxtor steld eisen over het inpakken... (zou ff langs de computerboer kunnen) Maar dan heb ik een heel pakket... Kost ook een hoop :( maar misschien doe ik het... 4,3 gig is toch aardig voor me p150

Ik ga ff me 200 mb hd opzoeken van seagate die in mu 486 33 mhz zat >:)

Verwijderd

In de vriezer gooien dat ding, je kunt altijd proberen
of buiten leggen natuurlijk :+

Verwijderd

wil je hem verkopen? :9

• MasterM
Op zaterdag 05 januari 2002 22:09 schreef N_dA_KoRn het volgende:
wil je hem verkopen? :9
Heb je het tegen mij???
ik heb die seagate open gemaakt...
LeUk man :)... alleen welke magneet zou er in zitten???
ik zie alleeen twee kleintjes... (achter de koppen, dus niet voor bij de platters...)

Maar ik zal zo ff een picie posten van mijn nostalgie..
ps: ik heb hem ff onder stroom gezet... hij doet het gewoon normaal... ik had geen zin om te booten... duz ik weet niet of hij hem ook echt detecteerd...
Doe ik strax wel... :) eerst ff douchen... en dan foto en dan zie we wel :)

• MasterM
Voor de gene die het nog willen zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nitin/got/seagate.JPG

Ik heb de kap met brut geweld proberen los te maken...
maar ik dacht dat er gewoon 6 schroeven op zaten...
bleken er 8 te zijn... 1 precies boven (in het midden) van de platters... en een voor de "waranty" boven dat arm geval... :)
Ga zo ff testen of tie het nog doet :)

• _JGC_
Die heb ik ook, die ST3243A dingen van 210MB roeleren echt, de mijne heeft deuken en werkt op PIO2 nog goed :)

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 05-02 06:03
denk het niet meer een stof deeltje is al een te groot obstakel voor de lezer :P nu rest de platter nog wat levens, als onderzetter voor alle glazen oid :)

• MasterM
Op zaterdag 05 januari 2002 23:07 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
denk het niet meer een stof deeltje is al een te groot obstakel voor de lezer :P nu rest de platter nog wat levens, als onderzetter voor alle glazen oid :)
HIj doet het wel... vraag niet alleen niet "hoe"... ding is bagger traag... als ik een video clip van 60 mb weg laat schrijven duurt het ongeveer één minute... maar daarna is ie volgens windows klaar met kopieren... maar dan staat het sytsteem nog vast omdat de ide poort nog aan schrijven is naar de disk...

En ik zie dat ie van buiten naar binnen schrijft... vindt ik toch een beetje weird... maar ja... leuk dingetje... om eens mee te kloten... zelfs me pa vind het rete interesant om naar te kijken >:)

• _JGC_
Elke normale harddisk schrijft van buiten naar binnen.
En dat ie sloom is kan wel kloppen: Tis al een oudje, paar MB/s is al teveel gevraagd voor zo'n ding.
Moet je em es op PIO4 zetten, kan je lachen... allemaal bad-sectors.

Nog een ding: die disk geeft bad sectors als je em op DMA zet

* _JGC_ heeft die oude disk in z'n K6/3 gehad als vervanging voor een kapotte 20GB disk en heeft er toen windows 3.11 mee gedraaid :D
Pagina: 1