vervolg op nieuwe hifiset

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:45

Fisico

by Fabian

Topicstarter
Hoi

Een vervolg op het een nieuwe hifiset verhaal.

Ik vanavond naar Hobo geweest goede adviezen en gelijk even kunnen luisteren. Set die ik gehoord heb is een RCD 971 en een RA985 geint amp. Beide dus Rotel. De NAD 211+ 214 combi (aanbieding van pre + eind amp) wilde hij wel aansluiten maar was erg warm en ging toch alleen voor een eerste indruk en die heb ik nu. Speakers waren oa de B&W 603 S2 serie die klonken erg strak ook een schots merk (maakt alles zelf ook amps e.d. klonk goed alleen minder bass erin. Mission was veel minder dan deze merken.

Probleem is alleen dat een combi van RCD971 + RA985 + B7W 603 S2 een flinke aanslag op het budget doet wat logisch is omdat de amp 2.000 is en niet 1.000 zoals de RA971 mkII. Zit er veel verschil tussen de 980 985 en 971?

Weet jij trouwens het verschil tussen de RA985 en de 980? Behalve 500 piek? Vermogen is beide 2*100 bij 8 ohm de 80 mist alleen een phono uitgang en een A+B speaker selectie (kan dus 2 speakers terwijl 85 er 4 kan)

Morgen elders kijken voor de NAD en tannoy geluiden (laatste i.c.m. een rotel toch ook even) en dan volgende week echt gaan luisteren.

Weet iemand nog meer van deze amps, speakers e.d. of heeft iemand nog suggesties?

Mvg Fisico

PS viel met wel op dat het geluid vele malen beter was dan ik dacht en zelf bij 1/5 deel vermogen het al hard en vol klonk. Het is zeker de 4.500-5.500 die het gaat kosten waard.

Specs van de B&W 603 S2

Systeembeschrijving : 2.5 weg 4e orde basreflex systeem
Eenheden: 1*180mm laag met papier/kevlar conus
1*180mm midden met geweven kevlar conus
1*26 mm hoog met metalen dome vormige conus

freq bereik: 37 hz tot 30 khz (-6db)

frq verloop: 48hz tot 20 khz (+/- 3 db op referentie as)

Spreiding: +/- 2db op referentie as Hor. Ruim 40gr verti ruim 10gr

Gevoeligheid: 90dbspl (2.83 v op 1m)

Harmonische vervorming: 2e + 3e harmonische (90dbspl , 1m)
<1% 60hz-20khz

nominale impedantie 8ohm
wisselfilterfreq: 150 hz, 4 khz
belastbaarheid: geschikt voor versterkers ban 25 – 150 WRMS continu 8ohm
Max. impedanytie: 0.1 ohm
luidsprekerkabel

Afmetingen: Hoogte 850 mm
Breedte 236 mm
Diepte 306 mm

Gewicht: 19 kg

En dat alles voor 1099 p.st.

kan iemand deze specs verduidelijken of van commentaar voorzien?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Verwijderd

Hoi

ik heb dus laatst een nieuwe versterker gekocht en een dvd speler, maar was een beetje de speakers uit het oog verloren.

nu ben ik gaan rondkijken en de b&w 6 serie lijn is gewoon heel erg lekker en word door heel veel mensen aangeprezen(ga eens kijken bij www.audioreview.com )

ik koop dus de hele set 603-s2 voor, CC6 center, en DS6 midden, ipv achter omdat ze dipolair zijn.

nu heb ik dus op het internet gezocht voor een prijsopgave en bij de meeste zijn ze 1100 piek per stuk, maar ik kwam dit bedrijf tegen http://www.stassen.nl/1110.html , en die verkoopt ze voor 849 dacht ik.

ik zou ze effe bellen of het wel zeker de dm 603-s2 zijn, maar zo ja, dan spaar ik toch weer zo'n 500 piek uit
genoeg om bij je NAD's te leggen.

Frank

• Fisico

Fisico

by Fabian

Topicstarter
Frank dank je voor de info. de 319 amp van NAD is er ook goedkoper dan elders ik weet alleen niet of ze rotel hebben, maar kan altijd hopen dat NAD beter klinkt en dan ben ik er zo uit wat ik en waar ik ga shoppen.

Wat ik vandaag van de B&W's hoorde was erg lekker maar goed begin net met luisteren dus eerst hier in de buurt kijken en dan naar venlo.

mvg Fisico

Verwijderd

als je nog opzoek bent voor een subwoofer
zou ik een REL nemen.
ze zijn aan de prijzige kant, maar ze klinken zooooo goed.
de goedkoopste is al belachelijk goed.

veel success.
laat effe wat horen als je wat gekocht hebt.

Verwijderd

hehehe ja, ik heb de Quake, da's de goedkoopste, zeker tof dingetje Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Koop binnenkort er een set DM602 S2's bij, die DM603 torens zijn me ff wat te groot, en 't grootste voordeel van die speakers is, dat er wat "groter" geluid uit komt, het laag is ook wat beter, wat in mijn geval door m'n sub gecompenseerd wordt.

Btw, stassen is idd een erg goedkope winkel, nu ook maar hopen dat ze goed zijn....

• Fisico

Fisico

by Fabian

Topicstarter
Hoi

Frank stassen is goedkoper dan iedereen met de prijzen die ze vermelden en hebben wel erg veel. Is dus wel een reisje waard alleen vraag ik me af of ze ook rotel hebben weet jij of iemand anders dit?

mvg Fisico

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Stassen levert ook Rotel. Pas op voor grijze import: geen Nederlandse garantie van de importeur. En: een goeie dealer om de hoek is ook wat waard....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

ik heb zelf totaal geen ene ervaring met stassen, maar die prijslijst was toch zeer indrukwekkend Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
500 piek korting op een set speakers vindt ik niet mis, maar waarom zo goedkoop ?
ik zou ze eerst effe bellen.

Silacoid, die quake is dat met de speaker aan de acterkant ??

Frank

Verwijderd

eh ja, of aan de voorkant natuurlijk, 't is maar net hoe je 'm zet Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

kijk hier maar: http://rel.net/p_quake.shtml

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Hallo mensen, daar ben ik weer een keer.

Ik heb de vorderingen eens gelezen, en ik vind het wel grappig om te lezen dat er weer iemand is die op B&W's is uitgekomen. De 603-II's geven zelfs voor een B&W speaker een warm geluid. Laag in overvloed dus. Je moet ervan houden, en ook zeker weten dat zoiets je niet gaat irriteren na een tijd. Ik vind het zelf een hele goede speaker, alhoewel ik de 604-II beter vind (heb zelf de vorige 604), alhoewel die wel een stuk duurder is. Die speaker, de 604-II, heeft een wat evenwichtiger geluid, gladdere freq response. Maar klinkt wel een beetje kil op hoge volumes. Maar ja, HiFi moet je ook niet hard zetten. Gotta go, kom binnenkort hopelijk weer full time terug, na intro en als ik een internet aansluiting krijg op mijn nieuwe woonplek (ik ga namelijk elektrotechniek studeren).

Jag

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Die B&W's zijn zeker erg goed, maar je moet er wel van houden. Vooral het midden is vaak erg goed van B&W's. Als je de Naim Credo tegenkomt moet je daar ook eens naar luisteren, vind ik persoonlijk nog mooier. Heel apart gebouwd. Kijk maar eens bij www.naim-audio.com

Verwijderd

frank,Van al die testen moet je jezelf niets aantrekken . Iedereen heeft zn eigen smaak qua geluid.Ik zelf heb een rotel combinatie van de rha/rhb 10 voor/eindversterker.Oftewel de Michiserie van enkele jaren geleden. Deze hebben een piekvermogen van bijna 1100 watt per kanaal aan 2 ohm dus vermogen zat..Ze klinken nooit agessief. een beetje buizenkarakter. @e hands zie je ze wel eens staan voor ongeveer een duizendje of 3(nieuw 10) tis maar een tip...succes

• Fisico

Fisico

by Fabian

Topicstarter
Hoi

Ik heb mijn keuze al redelijk gemaakt wat betreft de amp.. Het wordt waarschijnlijk een preamp en een eind amp van rotel en het gaat hierbij om de RB981 met 2*130 watt of de RB971 mkII met 2*70 beide gecombineerd met een RC972 preamp (prijsverschil is +/- 500 piek). Mocht het een geïntegreerde worden dan heeft de RA980 mijn voorkeur.

Nu is mijn vraag kan de RB972 (amp ipv preamp typo sorry) de bovenstaande B&W 603S2 aan? Er is een verkoper die zegt van niet (hij heeft de B&W’s niet gehoord of gezien dus zijn mening is weinig waard) en andere denken van wel, wat is jullie mening? Anders ga ik toch voor de wat sterker RB981. Of zien jullie niet direct het nut van een preamp?

Laatste vraag is zijn er ook hifiliefhebbers die wel een tuner hebben? De meeste die ik spreek hebben er geen.

Mvg Fisico

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Een preamp die speakers niet aankan? Lijkt me sterk.
Ik heb trouwens wel een tuner.

Jag

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

mag je als hifiliefhebber niet eens meer naar de radio luisteren op je rotel en B&W setje, naja zeg
Pagina: 1