netwerk down na nieuwe modem

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Ik heb gisteren een modem voor m'n computer gekocht. Op de server zelf zit al een modem maar die staat op m'n ma's kamer, zodat ik s'nachts niet op inet kan :(. Nu wel >:).

Nu is het probleem dat het netwerk niet meer doet :(. Modem doet perfect (ook van de server), want ik het de ISDN kabel gesplitst. Internet doet zowel op mijn computer als op de server perfect, daar ligt het niet aan.

Netwerk doet nu alleen niet. De ene keer geeft die op m'n computer aan dat die het wel doet, de andere keer niet. In beide gevallen branden de lampjes van m'n comp op de switch en ook achter op de PCI kaart brandt het 'active' lampje. Maar ik kan niet pingen op het netwerk en ik kan niemand bereiken op het netwerk en niemand mij.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Ik heb de netwerk kabel al doorgemeten en daar ligt het ook niet aan. Ik zit nu BTW via m'n eigen modem op inet. Ik en de server gebruiken Windows 2000. Ik heb ook al geprobeerd een andere poort in de switch te gebruiken.
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Milenco
Op zaterdag 05 januari 2002 15:57 schreef Milenco het volgende:<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>
Sorry, kzal er op letten in vervolg (doe ik altijd met begin posts, bij reply's nooit :).

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Ik zou de TCP/IP-instellingen nalopen.

• Milenco
Op zaterdag 05 januari 2002 19:17 schreef sniper20 het volgende:
Ik zou de TCP/IP-instellingen nalopen.
done. Alles staat goed. Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?

• Milenco
Hij doet opeens weer???
Wie weet wat er fout kon zijn?

Ik heb gewoon ff een tijdje beneden tv gekeken en beide comps waren nog aan, en opeens doen ze weer:?

• Milenco
En nu valt die weer weg!?

Terwijl ik aan het inetten was, zegt die opeens dat de verbinding weg is (dat de kabel eruit is), terwijl op de switch nog een kleine activiteit is te zien?

Na het opnieuw opstarten geeft die wel weer verbinding aan, maar kan ik niets pingen oid.

Zou mijn nic kapot zijn?

Waarom reageert er trouwens (bijna) niemand? :'(

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Op zaterdag 05 januari 2002 23:37 schreef Milenco het volgende:
En nu valt die weer weg!?

Terwijl ik aan het inetten was, zegt die opeens dat de verbinding weg is (dat de kabel eruit is), terwijl op de switch nog een kleine activiteit is te zien?

Na het opnieuw opstarten geeft die wel weer verbinding aan, maar kan ik niets pingen oid.

Zou mijn nic kapot zijn?

Waarom reageert er trouwens (bijna) niemand? :'(
Het werkt of het werkt niet, Soms wel en soms niet klinkt als een kapotte nic of kabel.

Verwijderd

In dit geval lijkt het me meer aan je routes te liggen..

is het misschien zo:

1) je start je computer op - het netwerk werkt
2) je belt in naar provider - het netwerk werkt niet meer

Hoe heb je de instellingen voor het netwerk staan? Welke IP's, subnetmaskers, gateways etc?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

intern modem?

• Milenco
Op zondag 06 januari 2002 13:05 schreef hezik het volgende:
In dit geval lijkt het me meer aan je routes te liggen..

is het misschien zo:

1) je start je computer op - het netwerk werkt
2) je belt in naar provider - het netwerk werkt niet meer

Hoe heb je de instellingen voor het netwerk staan? Welke IP's, subnetmaskers, gateways etc?
Neeh daar heb ik geen last van, gaat gewoon spontaan.
IP: 192.168.0.2
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1 (voor inet via server)
DNS's staan ook op 192.168.0.1

Ik kan perfect inetten (hij belt alleen in als ik het wel, en is er geen inet verbinding probeert die het via de server).

Ik ga morgen een nieuwe kabel kopen. Eerst daarmee proberen, gelijk nieuwe NIC is een beetje te snel om die nieuw te kopen.

• Milenco
Ik ben d'r nog steeds niet uit :(
Pagina: 1