XBO: Michaël#3318
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Laptops zijn mij net snel genoegd. Verder zijn ze veels te duur...Op zaterdag 05 januari 2002 15:54 schreef Super_ik het volgende:
laptop, hoef je nie zoveel te shouwe
natuurlijk wel geverfd
hmmm, wacht eens, dat is een LAPTOP
dat is natuurlijk gewoon de ultieme LAN-case, maar ja, wel erg duur en niet zo goed als een normaal systeem.
het beste is denk ik als je niet zoveel PCI kaarten erin hebt zitten, dan kun je gewoon microATX formaat pakken, en die dingen kun je op je schouder meetillen.
een TFT monitor is natuurlijk ook ideaal qua ruimte, maar beetje duur
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
of met een route planner, en een stoel eropOp zaterdag 05 januari 2002 16:22 schreef GTOfire het volgende:
of een kast met wieltjes eronder en radiografische besturing.
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Verwijderd
neem deze kast nou (http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=TTXP02).
Zo groot en maar 15,54 gram
Lijkt me eerder Kilogram dan gram hoorOp zaterdag 05 januari 2002 16:54 schreef d0g1e het volgende:
hmmm, die kasten bij alternate zijn wel heel aantrekkelijk!
neem deze kast nou (http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=TTXP02).
Zo groot en maar 15,54 gram
15 gram is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg weinig voor een case.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
een at kastje omgebouwd zodat er atx borden in kunnen, kaalgeschuurd en gepolijst met aan de ene kant een lcd scherm (aan de kast dus) en aan de andere kant een windows met m'n website erin gegrafeerd en 2 neon lampjes,verder een draadloos toetsenbord en muis (met het reciever/transmitter ding in de kast),
btw, pix volgen nog wel.
|we live in the history of a mad man Mr. G |
op http://www.gideontech.com/guides/lanp1/ hebben ze een guide over hoe je de mini tower versie van die kwijl kast ombouwt tot de "ideale lan case"Op zaterdag 05 januari 2002 20:01 schreef McD_Rulz het volgende:
[..]
de op-een na geilste kast (de bigtower is nog mooier)
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Verwijderd
Is ook mooi, maar heeft niet de uitstraling van een Bigtower (zoals de HQ08Op zaterdag 05 januari 2002 21:20 schreef -SpiNeRgY- het volgende:
Doe mij dan maar een mooi aluminium kastje met wieletjes
Verwijderd
Verwijderd
en het staat ook nog cool ookOp zaterdag 05 januari 2002 21:26 schreef Apocalyps het volgende:
Al het spul los mee nemen in een koffertje en daar opbouwen gewoon alles los, das IDEAAL!!!
Verwijderd
Verwijderd
WatjeOp zaterdag 05 januari 2002 21:55 schreef Apocalyps het volgende:
20kg ???????
ik heb al moeite bij het pak melk uit de koelkast beuren
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Dit alleen bij LAN's waar je wat verder moet met je spul, kleine stukjes kan je toch wel even zo'n kast tillen?
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
klinkt goedOp zaterdag 05 januari 2002 20:49 schreef pyravex het volgende:
ben er mee bezig (en hijs bijna klaar).
een at kastje omgebouwd zodat er atx borden in kunnen, kaalgeschuurd en gepolijst met aan de ene kant een lcd scherm (aan de kast dus) en aan de andere kant een windows met m'n website erin gegrafeerd en 2 neon lampjes,verder een draadloos toetsenbord en muis (met het reciever/transmitter ding in de kast),ofwat?.
btw, pix volgen nog wel.
/me wil pics zien
dit jongksje komt uit Fryslan, hij bedoelt dus niet i.p.v. netOp zaterdag 05 januari 2002 16:04 schreef AK47 het volgende:
[..]
Laptops zijn mij net snel genoegd. Verder zijn ze veels te duur...
Cogito Ergo Credo
hmm kut port 21 van inet staat dicht hier. anders had ik ff een fototje kunne posten.
maar ik zit hier dus met mn ful tower en mn iiyama 22" trinitron
das niet makkelijk. alleen mn monitor weegt al iets van 35 kg dacht ik. (iiyama.com :52.9 Lbs (inc. Stand))
we moeten hier ook met een bsuje naar toe want mn monitor past niet in mn auto als de bank nog recht staat (en anders past de rest van mn clan er niet in)
dus: niet handig,wel handig
btw mn ftp is wel handig. een koffermodje en die kan mooi op de 2e ingang van mn monitor.
kan ik makkelijk met 1 druk op de knop switchen
Verwijderd

en die is te vinden op onderstaande link:
http://www.pheaton.com/cols/reveiws/langear1.htm
Ultra Slim 1U Case 170w.
Intel® Pentium® 4 Processor 2.0GHz.
Intel® i845 Main board.
256MB RAM.
Leadtek Geforce 3 Titanium 200.
20GB ATA100 IDE Hard Drive.
Low profile 52x CD-ROM.
NOTE: this unit is the mid range model:), high-end systems are available
troep
Ik zit hiero dus naast dexx in belgieOp zondag 06 januari 2002 16:10 schreef dexx het volgende:
ik moet toegeven mijn setje wat nu voor mn neus staat (ik zit nu op frag-o-matic, belgie)is niet het meest handige om mee te nemen, maar hij MOET gewoon mee. anders kan ik lekker gamen.
hmm kut port 21 van inet staat dicht hier. anders had ik ff een fototje kunne posten.
maar ik zit hier dus met mn ful tower en mn iiyama 22" trinitron
das niet makkelijk. alleen mn monitor weegt al iets van 35 kg dacht ik. (iiyama.com :52.9 Lbs (inc. Stand))
we moeten hier ook met een bsuje naar toe want mn monitor past niet in mn auto als de bank nog recht staat (en anders past de rest van mn clan er niet in)
dus: niet handig,wel handig
Tja... mijn setje is ook niet optimaal... mijn monitor iig wel, een 18" TFT namelijk...
Maar mijn kast weegt dus ruim 30kg (ja, ik heb op de weegschaal gestaan met dat ding voor we weggingen
Verwijderd
als je even wat verder kijkt zie je dat het behoorlijk meevalt...Op zondag 06 januari 2002 16:11 schreef dexx het volgende:
nee die rackmount is zwaar bagger. een p4 met sd?
troep
ze zijn wel allebei uit alu vervaardigt
http://httpd.chello.nl/~g.hagens/dennizz
maaruh lian-li ownz
Verwijderd
Het is dus logisch als je met een beperkte ruimte zit zoals een rackmount LAN case om voor een Pentium te kiezen.
En nee, ik heb geen voorkeur of vooroordeel en ja ik heb zelf een AMD.
Wat bedoel je met SD?
Ik heb nu een serverkast maar ik begin al dat sjouwen een beetje zat te worden....
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
met dat ddr chipset kwam er toch een letter achter 845?
en ik moet toegeven.. hij is wel fijn.. dr zit een 2ghz proccie in en een gf3.
maar toch
Verwijderd
Volgens mij kun je dat bij U-tron veranderen. Ander mobo, proc en mem.
Je kunt naturlijk ook een ander rack nemen zoals deze:

Of je neem een rack waar een ATX bord in past en alle dingen die je zelf belangrijk vind, zoals deze:

Erg handig dat alle aansluitingen net zoals de U-tron aan de voorkant zitten.
En natuurlijk een goeie koffer om het rack te beschermen:
flink stoere mod
en nee waren er 3
is het nu echt zoveel moeite om ff je apparatuur los te koppelen en in de auto te gooien?
ik heb zelf 17" + kast van 20 kg (waterkoeling).
ben net op een lan geweest, auto stampvol met zooi, een doos vol cd's, hub, slaapzak, luchtbed, enz.
je moet toch wat overhebben voor je hobbie
17" kast??Op zondag 06 januari 2002 17:25 schreef irmscher het volgende:
wat zit iedereen nu te zeuren over de ideale lan case.
is het nu echt zoveel moeite om ff je apparatuur los te koppelen en in de auto te gooien?
ik heb zelf 17" + kast van 20 kg (waterkoeling).
ben net op een lan geweest, auto stampvol met zooi, een doos vol cd's, hub, slaapzak, luchtbed, enz.
je moet toch wat overhebben voor je hobbie
vaag..
maar je moet niet GOOIEN met je spullen, kijk, anders schoot ik het wel af met een katapult richting lan......
pak dan de pc30, voor als het echt klein en licht moet
http://www.freelan.nl/photo.php?action=view&pic=16&serieid=7
Als je zoiets kan bouwen...
Heb je wel een relaxte koffer.
Dude, ik ken de eigenaar van die kofferOp zondag 06 januari 2002 18:06 schreef martijn007 het volgende:
Kijk eens op deze pagina:
http://www.freelan.nl/photo.php?action=view&pic=16&serieid=7
Als je zoiets kan bouwen...
Heb je wel een relaxte koffer.
minds are like parachutes, they work only when opened.
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Lol je woont zeker naast je lans ofzo ?Op zaterdag 05 januari 2002 21:52 schreef ShaDoW het volgende:
Zijn alle tweakertjes zo slap? kunnen jullie niet een normale fulltower tillen van 20kg ?
Ga maar eens halve middag daar mee lopen
ben al eens naar een lan geweest op de scoot (ik wis dat er daar nog een monitor over was)
op http://www.xs4all.nl/~dvc/Casemod staat al een begin van mijn kastje.(pyravex)Op zondag 06 januari 2002 16:02 schreef Vyvre het volgende:
[..]
klinkt goed
/me wil pics zien
Asgard heeft die vorige post van mij gepost.
Hij gaat er zo'n TFT-scherm aan hangen, ik niet.
Maar wel de rest van wat hij heeft geschreven
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Verwijderd
laten we eens gek doen en zeggen dat het $400,- is.
Na op Tweakers Pricewatch te hebben gekeken stop je er daarna een P4 1.5GHz in met 512MB SDRAM en een IBM 40 GIG harddisk, Hercules GeForce 3 200Ti plus floppy erin en klaar.
De combi tussen dit 1U systeem met zulke specifikaties samen met een IBM T86 18-inch TFT scherm doet het niet slecht op LAN Parties.
Ehmz.. daar heb je neit eens een lege 1U kast voor...Op maandag 07 januari 2002 21:38 schreef poekie het volgende:
laten we eens gek doen en zeggen dat het $400,- is.
Verwijderd
Below is the configuration I made for you (at $ 845.00 + $100 for Windows XP Home Edition)
- LANGear Case with Power Supply
- Intel Motherboard with integrated sound & network port
- Pentium 4 / 1.5Ghz processor
- 256MB SDRAM Memory
- 20GB IDE Hard Drive
- 1.44 Floppy Drive & 24X Speed Slim CD-ROM
- Nvidia Geforce-2 64MB Video Card
- The system comes with 1 year parts/labor warranty
Als dat nou $845 moet kosten en je haalt de cpu, geheugen harddisk floppy en geforce 2 weg. dan zeg ik da's ongeveer €212 + €43 + €100 + €110 = €465,-
En dat is pak em beet $420 eraf.
Blijft er $425 over voor een 1U kast met voeding en (slimline) CD-ROM en een Intel 845 moederbord met onboard sound en LAN
Correct me if I'm wrong
Misschien toch maar een Mini Atx caseOp maandag 07 januari 2002 22:38 schreef poekie het volgende:
Hieronder een quote uit hun e-mail bericht aan mij:
Below is the configuration I made for you (at $ 845.00 + $100 for Windows XP Home Edition)
- LANGear Case with Power Supply
- Intel Motherboard with integrated sound & network port
- Pentium 4 / 1.5Ghz processor
- 256MB SDRAM Memory
- 20GB IDE Hard Drive
- 1.44 Floppy Drive & 24X Speed Slim CD-ROM
- Nvidia Geforce-2 64MB Video Card
- The system comes with 1 year parts/labor warranty
Als dat nou $845 moet kosten en je haalt de cpu, geheugen harddisk floppy en geforce 2 weg. dan zeg ik da's ongeveer €212 + €43 + €100 + €110 = €465,-
En dat is pak em beet $420 eraf.
Blijft er $425 over voor een 1U kast met voeding en (slimline) CD-ROM en een Intel 845 moederbord met onboard sound en LAN
Correct me if I'm wrong
Verwijderd
Maar wat voor mini ATX case?
Ik denk dat zo'n 1U case zowel geschikt is om naar LAN party's te gaan als mee te nemen naar al die 'vrienden' die een probleem met hun compu hebben en jou dus bellen of weg te werken in een interieur samen met een TFT scherm.
Aan de andere kant zijn die micro ATX kastjes (koektrommeltjes) ook erg geil
TFT komt uit oude notebook issuh 14" 1024x768
Powered bij meergranenbrood.
[topic=350066/1/25]
110watt voeding, word mijn fluisterstille workstation met een celeron 700, plus nog ergens een GF2 2ehands op de kop te tikken.

moet alleen even kijken of ik boven in een branderstop of een hd-bay.
word mijn knutsel project voor de komende maanden zeg maar.
Ben alleen nog op zoek naar een geschrikt Mirco Atx MB , iemand?
Mischien een mooi lichtje aan de linkerkant, en aan de rechtkant een lcd displaytje waar de shell opdraait.
is wel een beetje meer sjouwen maar ik heb zowiezo een hekel aan m-atx en ik wil wel mn 3 cd-roms kwijt kunnen en mn koelers enzo.
Verwijderd
BrZ: de LANGear 1U kast met voeding, kabels, case fan en AGP riser card kost $195,-
Ik kan het weten want ik heb em net besteld
Kan ik zelf nog kiezen of het een Intel of AMD gaat worden met wat voor soort geheugen etc.
Vind ut wel erg interesting.
Er moet toch niet een mini-ATX board in?
je kan ook proberen een ATX board erin tezetten maar dan zul je er een cabrio van moeten makenOp dinsdag 08 januari 2002 22:00 schreef Zenit het volgende:
Zeg hermes, waar kan ik die kast ergens halen?
Vind ut wel erg interesting.
Er moet toch niet een mini-ATX board in?
hellaas M-atx. gekocht bij Alfa plus electronic.
Verwijderd
Rijdt gewoon achter je aan de zaal door, als je wilt gamen projecteert ie wel een mooi hologram en een netwerkverbinding kan ie wel draadloos..
Kun je die kastjes ook online bestellen?
En inderdaad, handvat eraan, tft'je in de zijkant modden en je bent klaar.
Verwijderd
heeft er iemand trouwens enig idee waar ik een AGP riser card kan kopen???
Verwijderd
Sjouwen maakt niet uit, ik neem ook gewoon m'n 19" mee (26 kilo) en een tvtje voor de ontspanning
Sjeez... das echt geen geldOp dinsdag 08 januari 2002 21:01 schreef poekie het volgende:
BrZ: de LANGear 1U kast met voeding, kabels, case fan en AGP riser card kost $195,-
Ik kan het weten want ik heb em net besteld
Maar toch... Geef mij maar m'n bigtower... Ze vinden het namelijk nodig dat mijn pc ftp server speelt op lans...
Verwijderd
maar gaat vooral om de binnenkant (wat er in zit)
als je heen gaat om te gamen maakt het niet zoveel uit maar voor games en mp3 en divx te downen lijkt het me wel beter een extra schijfje mee te nemen
en stabiel OS erop
Verwijderd
Als je nou zou zeggen dat een 10/100Mb kaart en een snelle harde schijf belangrijk is bij een FTP server kan ik het daar wel mee eens zijn.Op donderdag 10 januari 2002 23:52 schreef BrZ het volgende:
[..]
Sjeez... das echt geen geld
Maar toch... Geef mij maar m'n bigtower... Ze vinden het namelijk nodig dat mijn pc ftp server speelt op lans...
Maar om nou te zeggen dat mijn FTP server een stuk beter is omdat ie in een bigtower zit ipv in een 1U rackmount case, nou nee
Zo is m'n vriendin ook: "Dat is een goeie auto want hij is blauw"
Tuurlijk schatje, wat jij zegt
ja dat was alleen omdat jij er 200 gb en 2 100mbit netwerk kaarten in had zittenOp donderdag 10 januari 2002 23:52 schreef BrZ het volgende:
[..]
(ok en omdat mijn koffermod niet echt stabiel wou draaien