Toon posts:

Mobo killen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je het beste een mobo killen zonder dat ze het zien? En je er nog garantie op krijgt :)

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beetje lame :?.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Super_ik

haklust!

whahaha, wat heb jij uitgevoerd >:)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

overvoltage?!?

Verwijderd

hmmm, blijkbaar heb jij geen geweten..... Je gaat een winkelier toch niet zo lopen naaien?? wat een :r streek

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht iets van een trui of iets anders statisch laden door ergens over heen te wrijven en dan op je mobo leggen ofzo.

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 10:59
|:( Misselijk :r Om zo een dealer te bedonderen... beetje lame! ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 15:55 schreef pietersg het volgende:
hmmm, blijkbaar heb jij geen geweten..... Je gaat een winkelier toch niet zo lopen naaien?? wat een :r streek
Nou volgens mij is mijn mobo half gaar, maar zo krijg ik er geen garantie op dus dan moet hij maar d00d.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 15:56 schreef Praetorian2k het volgende:
|:( Misselijk :r Om zo een dealer te bedonderen... beetje lame! ;(
Het is echt mijn plan niet om een dealer te naaien ofzo ik wil gewoon een mobo waarmee ik geen vastlopers meer mee krijg, en ja ik weet 99% dat het aan mijn mobo ligt.

• Praetorian
Dan issie toch defekt? retourneren aan dealer (als jij tenminste zo slim ben geweest om de nieuwst bios erop te dumpen en de juiste chipset drivers gebruikt) met de melding ->Instabiel<- Dan testen ze dat heus wel grondig hoor...

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 15:57 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Nou volgens mij is mijn mobo half gaar, maar zo krijg ik er geen garantie op dus dan moet hij maar d00d.
Ik ken geen halfgaar mobo, het is òf kapot òf goed. Als hij kapot is heb je misschien recht op garantie, en als hij goed is niet. Zo zie ik het.

Als je hem kapot maakt om zo garantie te krijgen kun je hem net zo goed ergens jatten, dat vind je dan waarschijnlijk ook geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 16:00 schreef Praetorian2k het volgende:
Dan issie toch defekt? retourneren aan dealer (als jij tenminste zo slim ben geweest om de nieuwst bios erop te dumpen en de juiste chipset drivers gebruikt) met de melding ->Instabiel<- Dan testen ze dat heus wel grondig hoor...
Nee ik ben niet zo'n n00b die niet weet wat een biosupdate is, ik heb elke keer de nieuwste bios en de nieuwste chipset drivers. Maar als ik mijn mobo daar heen stuur krijg ik hem toch gewoon weer terug gestuurd met een briefje hij is niet defect!

Verwijderd

goh, heb je ruzie met je dealer ofzo ??. Beetje erg :r om je in jouw ogen niet meer voldoenende mobo zo in te willen wisselen.

• Praetorian
Op zaterdag 05 januari 2002 16:03 schreef ByMeS_Dy het volgende:
goh, heb je ruzie met je dealer ofzo ??. Beetje erg :r om je in jouw ogen niet meer voldoenende mobo zo in te willen wisselen.
:?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-08 19:33
Wat voor merk is het ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 16:03 schreef ByMeS_Dy het volgende:
GVD nee ik heb geen ruzie!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 16:05 schreef The Fox het volgende:
Wat voor merk is het ?
MSI Pro2a

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Ah, MSI :)
Mjah deze wil ik af en toe ook wel killen :)
Wat extra spanning op de batterij gooien misschien?

XBO: Michaël#3318

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
Tsss stelletje moraalridders :r
Ik heb mijn HD toch ook vermoord omdat hij gewoon duidelijk stuk was, maar mijn pc zaak wilde geen nieuwe geven.

Url van die topic: [topic=127458]

Reply hier gewoon normaal op ipv allemaal te gaan roepe van: aah bedrieger en die zooi.

Volgens mij kun je je mobo gewoon een statisch schokje geven en dan issie dood lijkt mij.

Verwijderd

Opsich kan ik het wel begrijpen eigenlijk.
Is hetzelfde als je een half gare brander hebt die het dus soms wel soms niet doet. De dealer zal dan waarschijnlijk zeggen dat ie gewoon goed is... kan je er in dit geval beter ff een klap met een hamer op geven ofzo (wel ff zodat er geen deuken onstaan enzo), dan weet je tenminste zeker dat je een nieuwe krijgt. :)

Dus suc6 dr mee iig.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Weer zo een brakke via plank. Dit bevestigd het nog eens... VIA :r

Er zijn als zoveeel draadjes over en het blijft gewoon gewoon hetzelfde.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:58
Net zoals een bedrijf wat een programma gebruikt wat telkens crasht op de printerdriver van hun LJ2100. Ikke komen: nix aan de hand |:(
Volgende dag precies hetzelfde. Ik weet dat ze mij niet voor de gek houden, en ik vind het ook behoorlijk stom dat er nooit wat fout gaat daar als ik er met mn neus bovenop sta |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 16:08 schreef Nefiorim het volgende:
Ah, MSI :)
Mjah deze wil ik af en toe ook wel killen :)
Wat extra spanning op de batterij gooien misschien?
Hehe ze beginnen het te snappen, GVD meteen allemaal negatieve reacties op mijn topic, ze weten nog niet eens waarom ik hem wil killen maar krijg wel meteen reacties van: je gaat je dealer toch niet naaien.

Jonge jonge, als jullie een computer hebben die constant vastloopt als het om netwerken gaat kijken hoe jullie dan klinken.

Verwijderd

de ultieme mobo killer, elec en water, in elkaar en pleur je fohn erin! weg mobo ff drogen boven de verwarming en klaar ben je.

En zullen wij het aanroepen van mij (God) achter wegen laten, kan er tenslotte niks aan doen dat andere anders reageren.

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
msi :r

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Stop vooral geen dubbeltje in je PCI sloten. Hiervan gaat je mobo niet kapot.

2. Het jumperen van je systeem helpt ook niet om hem te slopen.

3. 14 volt door je Dimmsloten laten stromen helpt wel ;)

Ik had ook gezeik bij de winkel dat ik geen nieuw mobo kreeg. Dus heb ik een trafo gepakt en een halve seconde een stroom van 14V @ 5A door mijn dimmbus gestuurd.
Dimmetje er weer in, en kreeg zo een nieuw mobo, zonder problemen. (en het is totaal niet zichtbaar, tenzij ze het mobo op ieder punt doormeten, iets dat zeer veel tijd kost en daardoor niet rendable is)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Op zaterdag 05 januari 2002 16:17 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Jonge jonge, als jullie een computer hebben die constant vastloopt als het om netwerken gaat kijken hoe jullie dan klinken.
Dan pleur ik zo'n onderdeel subiet het raam uit, en koop ik me een ander en beter merk. Maar dat ben ik dan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

tis verstandiger om het zo aan te pakken:

koop een piëzo-electrische aansteker (zo'n ding zonder vuursteentje maar MET klik-vlam systeem)
sloop het klik systeempje eruit.
dit systeemje geeft als je het indrukt een vonkje af, met voldoende energie om wat voor chip dan ook te slopen.
tis elextro-statisch dus, en je ziet er nix van.

doe ff zo'n vonkje op:
north-bridge
south-bridge

CPU-socket
Dimm-sloten
alle ISA, PCI en AGP sloten
en je hebt een nieuw mainboard binnen 666 tellen :)

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
abit ruleszzz

Tweakers Discord

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
Het is inderdaad wel vervelend als iets half stuk is, want als hun het gaan testen doet ie het natuurlijk perfekt. En als ie weer bij jou is geeft ie weer problemen. Het is altijd zo :r

Powered by KPN

• Xhale
  • Laatst online: 19-08 19:11
Zelf repareer ik de moederborden, maar kapot krijgen is niet zo heel moeilijk hoor, gewoon een schroevendraaier op ed goede , of eigenlijk foutenplaatsen tegen 2 contactjes leggen :P

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Verwijderd

gewoon een lekker zwaar travotje pakken en diverse delen van het mobo onder stroom zetten.
that should do the trick.
en dan gewoon met het verhaal aankoemen:op de ene dag deed hij het perfect en toen ik hem de volgende dag wou aanzetten deed hij het niet,en dan eff zeggen dat je alle onderdelen getest hebt en dat alles goed werkt en dat het dus beslist je mobo is.

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

let wel op:
als je dit soort methodes toepast natuurlijk wel de rest van je hardware (proc, mem, agp-kaart etc. etc.) eruit halen anders blaas je dat ook op, moet je nog meer "garantie" gebruiken :+

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• Fatalharry
  • Laatst online: 20-08 12:48
Vind het erg sneu dat je hem alleen maar wilt killen omdat je "denkt" dat het aan je mobo ligt.
daarmee naai je dus echt wel je dealer, jij bent echt zo'n klant die een bedrijf NIET!!! wil hebben.
:r

Verwijderd

Bios flashen en als hij bezig is op reset drukken. :)
Maar ik denk eigenlijk wel dat ze dat doorhebben.

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 18:25 schreef mark_m het volgende:
gewoon een lekker zwaar travotje pakken en diverse delen van het mobo onder stroom zetten.
that should do the trick.
en dan gewoon met het verhaal aankoemen:op de ene dag deed hij het perfect en toen ik hem de volgende dag wou aanzetten deed hij het niet,en dan eff zeggen dat je alle onderdelen getest hebt en dat alles goed werkt en dat het dus beslist je mobo is.
Dat valt wel op, als je met een zwart geblakerde moederbord de winkel binnen komt...

Dat piezo idee is lang zo slecht nog niet volgens mij.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

in de magnetron leggen?

Ik heb geen flauw idee wat er dan gebeurt...

Verwijderd

Ik wel... Gaat heel hard vonken en branden.

Ja, je moet het toch eens proberen >:) (mobo was al dood trouwens, en het was ook een ouwe magnetron)

Verwijderd

Wat is er nou weer mis met MSI?

Ik ken zat lui met MSI mobo's en die zijn zeer tevreden, die systemen van hun lopen als een zonnetje.. ligt toch echt aan jullie hoor

• HielkeJ
  • Niet online
ik heb ook een MSI en die loop geweldig :P
Sommige mensen kunnen er gewoon niet mee omgaan :z

Verwijderd

ik heb een msi k7t 266 pro2 en in het bigin had ik er wat problemen mee ja,vooral met het herkennen van mn cd-rom,maar na een bios update niks geen problemen en is fast as fuck en is rete stabiel

• Skaah
  • Niet online
je hebt wel een VIA chipset he? Want ander wordt ie onstabiel!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 14:11

Rannasha

Does not compute.

Wat is dit nou voor een gezeur over mobo killen. Als dat ding nog in de garantieperiode zit, dan moet de fabrikant *bewijzen* dat er nix mis mee is of dat de schade opzettelijk is ontstaan.

Dus als je mobo niet goed werkt, gewoon inleveren die handel en laat de fabrikant het maar uitzoeken, zij zijn wettelijk verplicht om het tegendeel te bewijzen voor ze het ding terugsturen. En vaak kost het volledig doormeten van zo'n ding meer tijd/geld dan een nieuw mobo >:)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 18:31 schreef fatalharry het volgende:
Vind het erg sneu dat je hem alleen maar wilt killen omdat je "denkt" dat het aan je mobo ligt.
daarmee naai je dus echt wel je dealer, jij bent echt zo'n klant die een bedrijf NIET!!! wil hebben.
Jij snap niet waarom ik hem wil killen, gelukkig zijn er mensen op dit forum die zoiets wel snappen!

Maar jij natuurlijk weer niet :r jij bent natuurlijk iemand die nooit problemen heeft gehad dat je kapote hardware had, maar het nog wel deed alleen niet goed, en je dealer ziet daar natuurlijk weer niets van en zegt hij doet het perfekt.

En ik heb niets tegen MSI.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mobo is zo kaduuk hoor
gewoon ijzer plaatje op busse gooie als die aan staat
natuurlijk wel alles er uit halen als je dat doet

Tweakers Discord

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Hmm ik zou 'm direct terugsturen aan msi zonder het eerst via je fabrikant te regelen, dat heb ik ook gedaan met m'n monitor (een Philips)... Dan moet je 'm op sturen ofzo en dan sturen zij een nieuwe terug... Ik neem aan dat dit ook wel kan bij msi. Eigenlijk vind ik dat je fabrikant je mobo terug moet nemen...

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
Op zaterdag 05 januari 2002 19:53 schreef Soldier2000 het volgende:

En ik heb niets tegen MSI.
maar ik wel
MSI :r
brasdingen

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Op zaterdag 05 januari 2002 18:31 schreef fatalharry het volgende:
jonge, die winkel stuurt het gewoon weer terug naar msi en dan krijgen zij ook weer een nieuwe moederbord, alsof msi daar problemen mee heeft.. nee ik dacht ook niet nee

Makerij Hofman

Verwijderd

veel volt erdoor heen jagen,wel lame trouwens

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
afstandbuisjes tussen je mobo en case eruit halen. wil wel een helpen.

• Brent
  • Laatst online: 22-08 12:42
Op zaterdag 05 januari 2002 18:06 schreef tweakduke het volgende:
abit ruleszzz
:D :D :D :D :D :D :D Wat heb ik me kapot gelachen om deze post. :D :D. (Tis trouens wel waar wattie zegt (8>)

Hoe onzichtbaar kapot maken? water erover en dan als het bijna is opgedroogd (maar nog niet helemaal) de stroom erop, zodat er hier een daar wat vonken komen (kleine vonken zodat je geen brandplekken ziet. je kunt ook aan je chipset/socket gaan wrikken (als 1 zon connector door is doet hij het niet meer. Maar ik zou gewoon net zolang zeuren totdat je een nieuwe krijg. het is een beetje tegen mn principes hardware te mollen. en misschien kun je hem nog wel doorverkopen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• superbikkel
  • Laatst online: 16-05 09:49
Ik vindt het gewoon belachelijk dat je dit wilt doen, ik ben er voor dat dit soort topics direct met een slotje worden beloond.

Als jij terug gaat naar je dealer met een duidelijk foutomschrijving, dan vinden zij die fout echt wel.

Ik denk dat jij eigenlijk een van de volgende 2 hebt:
1: je bent niet in staat je probleem duidelijk te omschrijven en wil het op deze brute manier oplossen
2: je wil gewoon je huidige mobo voor een nieuwer model omruilen

iig hoop ik dat de dealer je door heeft, en je niks meer hebt :r

Verwijderd

ff met je hoofd boven de open kast gaan hangen en dan wat :'( & :9~ & :r

dan doet ie het denk ik niet meer

edit: tis toch eik wel l@me

• hensdesk
  • Laatst online: 05-06 11:21
Op zondag 06 januari 2002 11:31 schreef superbikkel het volgende:
Ik vindt het gewoon belachelijk dat je dit wilt doen, ik ben er voor dat dit soort topics direct met een slotje worden beloond.

Als jij terug gaat naar je dealer met een duidelijk foutomschrijving, dan vinden zij die fout echt wel.

Ik denk dat jij eigenlijk een van de volgende 2 hebt:
1: je bent niet in staat je probleem duidelijk te omschrijven en wil het op deze brute manier oplossen
2: je wil gewoon je huidige mobo voor een nieuwer model omruilen

iig hoop ik dat de dealer je door heeft, en je niks meer hebt :r
INDERDAAD SLOTJEEEE

Verwijderd

Ok eerst ff flamen degene die zeggen dat MSI zuigt hebben er geen verstand van is hetzelfde gekloot altijd weer INTEL nee AMD en dan die discussie ASUS nee MSI, MSI draait harstikke goed als je weet hoe je die dingen moet installeren. Dat dat bordje van jou instabiel is, mogelijke reden heb er zelf ook last van gehad, is die ontzettend schrale geintergreerde sound card. Ik heb 6 pro2a bordjes uitstaan, kreeg allemaal klachten. CHECK de blue screens van W2K na bij Microsoft en kom tot de conclusie dat het het geluid is. HOE LOS JE DAT OP: Gewoon een normale geluidskaart er in prikke en de onboard disable. AL GEPROBEERD???????
By-the-way als je echt denkt dat ie stuk is (door statische electriciteit van die vage fouten) zou ik eerst de blue screens na checke bij micci soft, dan daar mee netjes een briefie schrijven, aangezien het niet via de dealer lukt, en dan naar MSI nederland opsturen. Wedden dat als je dat netjes doet je gewoon een nieuw bordje krijgt van ze.

Verwijderd

cool topic dit >:)

De schakelaar op je voeding omzetten van 230V naar 115V ;)

• superbikkel
Op zondag 06 januari 2002 11:50 schreef ChicaneBT het volgende:
cool topic dit >:)

uhuh, zie je niks van: http://www.twistedhardware.net/picspages/mb/mb0022.htm

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 11:46 schreef The_Intersector het volgende:
Ok eerst ff flamen degene die zeggen dat MSI zuigt hebben er geen verstand van is hetzelfde gekloot altijd weer INTEL nee AMD en dan die discussie ASUS nee MSI, MSI draait harstikke goed als je weet hoe je die dingen moet installeren. Dat dat bordje van jou instabiel is, mogelijke reden heb er zelf ook last van gehad, is die ontzettend schrale geintergreerde sound card. Ik heb 6 pro2a bordjes uitstaan, kreeg allemaal klachten. CHECK de blue screens van W2K na bij Microsoft en kom tot de conclusie dat het het geluid is. HOE LOS JE DAT OP: Gewoon een normale geluidskaart er in prikke en de onboard disable. AL GEPROBEERD???????
By-the-way als je echt denkt dat ie stuk is (door statische electriciteit van die vage fouten) zou ik eerst de blue screens na checke bij micci soft, dan daar mee netjes een briefie schrijven, aangezien het niet via de dealer lukt, en dan naar MSI nederland opsturen. Wedden dat als je dat netjes doet je gewoon een nieuw bordje krijgt van ze.
Ik gebruik gewone geluidskaart. Al vanaf het begin, ik ben anti-onboardgeluid.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zondag 06 januari 2002 11:50 schreef ChicaneBT het volgende:
Heb ik een keer gedaan (min of meer per ongeluk). Alleen de voeding heeft 't niet overleefd... ;) De rest van de hardware zwerft nog vrolijk rond in diverse computers.

Siditamentis astuentis pactum.

• Roberto
  • Laatst online: 20-08 15:39
Op zondag 06 januari 2002 16:01 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Heb ik een keer gedaan (min of meer per ongeluk). Alleen de voeding heeft 't niet overleefd... ;) De rest van de hardware zwerft nog vrolijk rond in diverse computers.
kwou het al zegen dan mol je je voeding :)

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Modje een slotje a.u.b.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:04
Moederbordje killen, gewoon 12 volt travo pakken effe goed de draadjes over het moederbord strijken en kapot is die!!

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Verrote oplichter...
En nog goed willen praten ook.
Als je een duidelijk probleem heb dan is er niks aan de hand. Heb je een vaag probleem hoe kan je dan in godsnaam je mobo de schuld geven? Ik had in het begin ook =problemen en dacht ook dat mijn mobo stuk was totdat ik verder ben gaan zoeken en achter kwam dat het toch een software probleem was. Wees een vent en los het op een normale manier op ipv je dealer op te willen lichten, in mijn ogen ben je dan niet meer als een ordinair crimineel... :r

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• superbikkel
Op zondag 06 januari 2002 16:41 schreef Tyrian het volgende:
Modje een slotje a.u.b.
Al enkele uren geleden hier [topic=371487/1/25] om een slotje gevraagd, maar schijnbaar zijn de heren moderaters gisteren zwaar wezen stappen.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Stappen? nee hoor, dat heb ik niet nodig om slecht te slapen. :Z

Bij deze moet Soldier2000 erg uit gaan kijken; ik vind dit plan iig bijzonder lame.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.