Toon posts:

[FreeBSD] Zwart maken van scherm na timeout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al servers met diverse Linux distro's (voornamelijk Slackware) ingericht. 1 ding wat ze eigenlijk allemaal deden: na een bepaalde inactiviteit op de terminal, wordt deze zwart gemaakt, zodat de monitor niet kan inbranden...

So far, so good :)

Nu heb ik echter hier een fileserver annex router draaien onder FreeBSD, hij werkt als een zonnetje, maar de terminal blijft gewoon zichtbaar.

De grote vraag: hoe stel ik het in dat de terminal na een bepaalde periode 'zwart' wordt?

Bij voorbaat dank :)

Verwijderd

Geen idee of FreeBSD setterm heeft maar slackware doet het dus zo:

/bin/setterm -blank 0

Verwijderd

Topicstarter
setterm schijnt 'ie niet te kennen :)

Ik heb nu echter in de /etc/defaults/rc.conf de "blanktime" entry gevonden *D

Eens kijken of het werkt :)

Toch bedankt.

Verwijderd

Inbranden is bij moderne monitoren niet meer mogelijk, dus daar hoef je in ieder geval niet bang voor te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 15:58 schreef balou het volgende:
Inbranden is bij moderne monitoren niet meer mogelijk, dus daar hoef je in ieder geval niet bang voor te zijn.
Ghehe, die monitor is meer dan 10 jaar oud, is ook alleen maar voor tekst :)

Schijnt via syscons te werken btw :)

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
In freebsd heb je een hele gave daemon screensaver :D kijk maar eens in /stand/sysinstall.

Alleen wel klote is het dat dit 1 van de opties is waarvoor je toch moet rebooten zover ik weet ;)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 16:09 schreef Vaagharses het volgende:
In freebsd heb je een hele gave daemon screensaver :D kijk maar eens in /stand/sysinstall.

Alleen wel klote is het dat dit 1 van de opties is waarvoor je toch moet rebooten zover ik weet ;)
Aha, die stelt dus de "saver" variabele op "daemon" in /etc/rc.conf :)

Ik ben er nu een beetje mee aan het spelen. Alleen "blanktime" instellen, schijnt namelijk niet te werken. Nu heb ik de "saver" optie ook gezet. Ben es benieuwd :)

Verwijderd

Topicstarter
En rebooten is in dit geval niet zo erg :)

Het gaat toch om mijn testbakkie min of meer... mjah, heb dan voor een minuut even geen internet meer, maar voor de rest is nix aan de hand ;)

Op kantoor heeft de door mij ingerichte firewall/webserver onderhand wel een uptime van 158 dagen (Slackware 8.0 / kernel 2.4.7) :)

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

saver="green"
blanktime="300"

deze 2 regels in /etc/rc.conf heb ik staan, gaat mooi de monitor uit

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 18:13 schreef TriLithium het volgende:
saver="green"
blanktime="300"

deze 2 regels in /etc/rc.conf heb ik staan, gaat mooi de monitor uit
Hmm, 8-)

Thanx, ik zal kijken of het ook werkt met mijn antieke ding ;)

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

ohja oeps, dat was ik idd ff vergeten, deze green optie is voor een monitor met DPMS, geloof niet dat "zo'n" oude monitor dat heeft.
Ga dan idd maar es in /stand/sysinstall kijken, die zetten die regels van mij er ook in nml.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 22:54 schreef TriLithium het volgende:
ohja oeps, dat was ik idd ff vergeten, deze green optie is voor een monitor met DPMS, geloof niet dat "zo'n" oude monitor dat heeft.
Ga dan idd maar es in /stand/sysinstall kijken, die zetten die regels van mij er ook in nml.
Mjah, ik had al zo'n vermoeden... ach ja, toch bedankt :)

Als ik op mijn werk de Linux bakken ooit met FreeBSD vervang komt het wel van pas *D
Pagina: 1