Toon posts:

Te trage ram?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een athlon XP 1600+ op een msi k7t266 pro 2 mobo. Nu wou ik dit een beetje overklokken maar zonder de processor te unlocken. Daarvoor zit er fuzzylogic 3 als software bij. Ik kan in windows mijn fsb verhogen. Nu geeft hij rond 148 al problemen. Mijn processor geraakt nooit aan 45° dus daar zal het wel niet aan liggen. Nu heb ik wel gewone DDR ram liggen. Waarschijnlijk dat het daaraan ligt??

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Dat kan, maar vergeet ook alle randapparatuur niet, zoals CD-ROM en Harddeschijf. Als je de FSB overklokt, klok je alles wat in je computer zit over.

Kijk eerst eens wat het traagste, cq. oudste in je computer is, en haal dat er eens uit. Probeer dan eens weer.

Een computer is zo snel als zijn zwakste schakel. Zoek die es op...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

je PCI, waar zit die dan op? 148/4 = 39

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Kan een of ander kaartje zijn die gaat flippen als je de fsb verhoogt..

Edit: Ik denk iig dat het als laatste je ram is.

Verwijderd

Kijk ook even of je voeding het trekt , en dan vooral de +5V lijn . Mocht deze rond of onder de 4.75 komen , dan kun je er bijna op w8en dat je reboots krijgt of lockups.

Mocht dit het probleem zijn , kijk dan effe met de search.
Zijn al genoeg draadjes over geschreven :) .

Verwijderd

Topicstarter
Mja, er steekt een sound blaster live 1024 en een geforce 2 mx 200 van 64 MB in. Denk niet dat dat een probleem kan zijn. Wel een groot probleem is de voeding. Ik zit nl nog steeds met mijn oude 235W voeding. Als ik niks overclock draait bijna alles wel goed. Het enige probleem is dat ik totaal geen hoge fps haal in spelletjes. Op een P2 350 met zwakkere videokaart en zonder ddr haal ik zelfs meer ...
Ben wel van plan na de examens nieuwe voeding te gaan halen (nu geen tijd om naar de winkel te gaan :'().

[EDIT]Denk zelfs dat +5V lijn maar op 4.71 blijft hangen, maar pc blijft nooit hangen of start ook niet ineens opnieuw op[\EDIT]
Pagina: 1