Miro/Pinnacle PCTV Rave - Vage Strepen

Pagina: 1
Acties:

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een Miro/Pinnacle PCTV en hij wil niet lekker werken in combinatie met m'n asus a7v266 lijkt het.

Het probleem is dat als ik TV kijk of capture allemaal vage strepen krijg zodra er comp-activiteit is.
Als ik gewoon tv kijk en niks doe zijn er geen strepen, maar als ik tv kijk en bv m'n muis beweeg, iets type of iets open etc. krijg ik van die strepen.

Hier een shot

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EDSODRAHEHE

Ik heb al veel verschillende drivers geprobeerd van de orginele pinnacle drivers tot getweakte bt8x8 drivers toe.
Ik heb ook nog een asus tnt2ultra tv-in erin zitten en die doet het gewoon perfect.
Verder zijn er uiteraard geen irq conflicten.

M'n config:

Asus a7v266 - 1005 - 005beta bios
TB900
256mb DDR
Asus tnt2 ultra
Diamond fireport 40 SCSI
SB Audigy
Realtek netwerk...

Win2k SP2
Nvidia 15.70 Detonators
Via 4-1 4.37

Verwijderd

laat me raden, een deel van het oude beeld blijft in de strepen achter??

edit niet precies...

ehm, chipsetdrivers/nieuwste videokaart/tvkaartdrivers ook al gedaan?

install ff de 23.10's

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb geprobeerd om andere nvidia drivers te installeren. Maakt helaas geen verschil :(

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Voor het capturen:

Welke compressie gebruik je? RGB24, RGB32? Deze compressiemethodes kunnen de PCI-bus teveel belasten waardoor je dus strepen krijgt.

De beste compressie is YUY2. PCI-bus wordt veel minder belast, maar de kwaliteit is nog zeer hoog.

Probeer het eens.

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Verwijderd

Ik krijg dat effect als het tv beeld niet in overlay modus wordt gepresenteerd. Dat kan je controleren doordat je in non-overlay mode een (veel) hoger CPU gebruik hebt.
Bij mij in overlay 0% CPU gebruik en in non-overlay tot soms boven de 50%.

Het gaat hier om een pinnacle PCTV-PRO op een Athlon 1400 onder Linux.

Verwijderd

Jah ik heb zo'n kaartje ook. Capturen gaat goed als ik alles goed instel in virtualDUB. Alleen in win XP valt na 1 seconde met da vision van pinnacle het geluid weg. en das zwaar irri

Verwijderd

Nou werk ik zelf bij Pinnacle :'( Maar ok.
Je zegt dat je geen irq conflicten hebt maar hoe staan je irq settings?

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 04:40

Brazza

Byte me!

Op maandag 21 januari 2002 17:50 schreef herda het volgende:
Nou werk ik zelf bij Pinnacle :'( Maar ok.
Je zegt dat je geen irq conflicten hebt maar hoe staan je irq settings?
Dat vind ik knap al 1 maand lid van GoT en nu je eerste post gemaakt gefeliciteerd.

Verwijderd

Nou nee hoor ben pas lid vanaf december 2001 |:(

Verwijderd

Mijn probleem komt grotendeels overeen met die van Raven-.
Het verschil is dat ik het pas heb sinds ik voor mijn PCTV RAVE een driverupgrade heb gedaan van 4.02 naar 5 (XP). De patch naar 5.10 heeft het probleem niet verholpen: random horizontale strepen, verergerd door bijv. muisactiviteit.
Dit probleem speelt tijdens tv-kijken EN capturing op.

Systeem:

Asus A7V met Duron 600
Asus TNT2 Ultra video(hmmm, ook Raven- heeft deze kaart)
256MB SDRAM
SB128 sound
3COM 3C905BTX netwerkkaart

Volgens de Pinnacle-support moet de Rave in een non-shared PCI-slot. Bij mij was dit al het geval - de Rave zit in PCI3. Oftewel geen oplossing voor het probleem.

Suggesties iemand?

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Dit probleem komt absoluut door te hoge belasting PCI-bus. Ik heb het probleem ook met de RAVE. Maar alleen sinds ik de nieuwe drivers gebruik, die overigens wel veel stabieler zijn dan de oude. Het verschil is dat de nieuwe software-overlay gebruiken, wat de CPU en de PCI-bus meer belast.

Als ik capture naar mijn Maxtor van 20 GB, die gewoon aan mijn normale IDE controller hangt, dan gaat alles prima. Maar als ik ga capturen naar mijn 2 IBM Deskstars van 40 GB die aan een Promise Fasttrack Lite hangen (RAID0) dan zie ik ook zulke strepen. Door in virtualdub een beetje te spelen met de buffers en de disk I/O heb ik het een stuk minder kunnen maken, maar het gaat helaas niet helemaal weg.

Ik capture op dit moment dus naar een partitie van 5GB op mijn maxtor en verplaats de files vervolgens naar de 80 GB van de IBM's (zijn overigens ook k*t schijven die je gewoon verekte goed moet koelen).
edit:
Hmm... topic al aardig oud, ben benieuwd of er nog reacties komen...

[ Voor 5% gewijzigd door AdLentis op 02-02-2003 15:25 ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Pagina: 1