HELP. Wie heeft nog een tip voor mijn UltraPlex40

Pagina: 1
Acties:

• DMT
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 16:12
Ja beste mensen.. Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een Adaptec 2940U2W SCSI Controller en daarop o.a.
een Ultraplex 40 CDROM. Ik heb een Acer IDE writer.

Sinds kort heb ik het probleem dat als ik een cd on-the-fly
brand dan is hij niet te lezen in windows. Hij brand de cd helemaal perfect maar vervolgens wil hij er niets van weten, hij kan hem niet meer lezen en soms loopt hij zelfs vast. Het gekke is dat je bij het branden zelf geen error krijgt of andere vage meldingen. Hij brand hem ook geheel incl. Lead-out.

Het moet wel aan mijn plextor reader liggen want als ik een andere writer gebruik dan heeft hij het probleem ook. Hij heeft het probleem niet als ik hem vanaf mijn recorder inlees.

De volgende stappen ondernomen die allemaal niets uithalen:

-Andere SCSI controller gepakt.
-Firmware upgrade van de Ultraplex 40
-Andere brandsoftware
-Verschillende media op verschillende snelheden geprobeerd.
-Ander OS.
-CDROM cleaner setje..

Het rare is echter dat wanneer ik er een goede cd in stop (in de Plextor reader) dan kan hij daar gewoon alles mee.

Als ik hem moet laten repareren dan kost me dan minstens
EUR 80,- is mij door plextor verteld.

Nou dan kan ik beter een nieuwe kopen. Het probleem is echter dat hij niet meer te krijgen is...

Het enige wat ik mij nog kan bedenken aan oplossing is:
De interne terminator is kapot. Hij zit aan het einde van de bus en wordt geterminate door het apparaat zelf. Dan zou ik dus een terminator moeten kopen om te kijken of dat wat uithaalt.

Wie heeft nog ideeen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Heb je dat ding dan al 2 jaar? Plex geeft 2 jaar pickup&return

Ik had overigens hetzelfde met een Plex 40 -> Yamaha CDR400t SCSI, ook vaak lege CD's. Lag bij mij aan de versie van Nero.
Later ook nog bij veel 5.5 versies gezien toen ik een Lite-on 16/10/40 had.