Videokaart oc-en

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Hallo mensuh,
Ik ben errug nieuw hier en heb er nog niet zoveel verstand van maarja.
Ik heb de faq us effe rustig door gelezen en heb mijn amd cpu overgeclocked dit lukte allemaal wel aardig maar nu wil ik mijn geforce 2mx (ik weet het is een rot kaart) overclocken heb er een Blueorbje op zitten.
maar nu komt het hoe doe je zon ding oc-en. ik heb een beetje met powerstrip liggen kloten maar daar bereik ik niet echt veel mee.

(ikheb de search gebruikt maar vind daar niet veel nuttigs)

bvd

/Spy|dog

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op zaterdag 05 januari 2002 14:01 schreef spydoggie het volgende:
Hallo mensuh,
Ik ben errug nieuw hier en heb er nog niet zoveel verstand van maarja.
Ik heb de faq us effe rustig door gelezen en heb mijn amd cpu overgeclocked dit lukte allemaal wel aardig maar nu wil ik mijn geforce 2mx (ik weet het is een rot kaart) overclocken heb er een Blueorbje op zitten.
maar nu komt het hoe doe je zon ding oc-en. ik heb een beetje met powerstrip liggen kloten maar daar bereik ik niet echt veel mee.

(ikheb de search gebruikt maar vind daar niet veel nuttigs)

bvd

/Spy|dog
met powerstrip kan je heel goed je videocard overclocken hoor. Begin eerst es met een benchmark te draaien in 3dmark 2001. Op een HOGE resolutie (liefst iets van 1280x1024x32).

Als je deze succesvol afrond (dat lijkt mij wel), dan moet je eerst eens het geheugen sneller laten lopen. Dit doe je met powerstrip. Wat hij standaard loopt weet ik nie maar ik d8 iets van 175mhz. Deze verhoog je in stapjes van 5. Als er geen rare dingen gebeuren in de benchmark (of windows als hij de benchmark al niet haalt....) kan je hem weer een stapje hoger zetten.

Je draait na elke verhoging een keer een deel (hoeft niet helemaal) de benchmark. Loopt hij vast of zie je allemaal rare dingen (artifacts), dan moet je hem weer wat lager zetten totdat je die dingen niet meer ziet.

Als je je geheugen op een maximum hebt zitten ga je aan de core snelheid werken. Hierbij doe je hetzelfde.

ALs je alles optimaal hebt lopen dan zet je 3dmark 2001 aan op looping (de benchmark wel te verstaan) en laat deze voor iets van 2 uur lopen ofzo (op een hoge resolutie). loopt hij niet vast heb je hem goed overgeclockt.

Draai 3dmark2001 nog een keer (nogmaals op een hoge resolutie) en vergelijk de score met de eerder behaalde score. Je zal dat waarschijnlijk een hogere waarde zien. (in lage resoluties kan het zelfs nadelig zijn heb ik zelf ondervonden.)

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
thnx gelijk nuttige info

/Spy|dog

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05
[forum=22] >> [forum=8].

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Die Geforce 2 MX is geen rotkaart hoor :)
Ik heb hem ook. Ondertussen is hij weliswaar achterhaald, maar het was vorig jaar een goede koop. Hij is namelijk supergoed overklokbaar. Ik ga er nu ('nu' als in: ik ga zometeen mijn PC uit elkaar halen) een 80mm casefan op zetten. De standaard waarden zijn: 175/166.

175 is de core (zeg maar de chip)
166 is de snelheid van het geheugen.

De core is zonder koeling al ver over de 200 te krijgen, maar met het geheugen is dat moeilijker. Daarom verdient dat meer aandacht. De koeling ervan ook. Je hebt er dus niets aan om je core op 240 te zetten terwijl je memory op 180 loopt.

Ik heb tot nu toe geen koeling gebruikt, en de core kon op 200, maar het geheugen bleek moeilijker. Al bij 175 verschenen lichte stipjes (zijn dit nou artifacts wat ik soms wel es lees?) in donkere vlakken (erg lelijk!!!). Ik heb het geheugen ook op 185 gehad, dat ging prima, maar het resultaat was NOG lelijker.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

ik krijg mijn geheugen op 215 stabiel

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
[topic=63849/1/989]

[topic=119972/1/989]

[topic=360583/1/989]

[topic=63935/1/989]

[topic=144600/1/989]

tadaa, je moet als je iets zoekt over OVERKLOKKEN, niet het woord "overklokken" gebruiken maar "OC"

Verwijderd

zullen heatsinks op de mem veel schelen?

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 20:21 schreef The_ROCK het volgende:
zullen heatsinks op de mem veel schelen?
Hmmm... Ligt er vooral aan wát voor geheugen je hebt. Ik heb n Asus 7100Pro met 4.5ns @222MHz die ik makkelijk super stabiel op 250MHz laat lopen zonder extra koeling. Met mn tweak utility heb ik m maar de opstartinstellingen 230core [maximum instelbaar] en 250mem [eveneens maximum instelbaar] gegeven, draait perfect. [ter info: EliteMT geheugen rulez! Etrontech sucks; mijn ervaringen]. Ga nog n proggie zoeken om m hoger dan 250 te krijgen... heb nu al n betere performance dan n gemiddelde GeForce2GTS, althans, dat laat dat 3DMark2001 Compare Proggie mij zien...

Verwijderd

de GF2 mx is geen rotkaart hoor :). Ik heb hem op 190/370 draaien :P Met slotcoolertje eronder

Verwijderd

Hier staat veel over in de FAQ en in de search. Als je niet snapt hoe een programma werkt dan moet je een ander programma nemen of de handleiding lezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.