Pentium Pro 2000 snel genoeg voor DVD (H+) ?

Pagina: 1
Acties:

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14
Ik kan een Pentium Pro 200 voor niet veel geld kopen. Nu wil ik graag een dedicated DVD speler/MP3 speler hebben. Ik wil de DVD dan graag via zo'n Realmagic Hollywood+ kaartje gebruiken. Mijn vraag: is die PPro snel genoeg?

Verder specs:
Pentium Pro 200, 512 KB cache
64 MB EDO ECC DIMM
rest is niet belangrijk...

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MP3 kan zeker wel, maar ik denk niet dattie het gaat halen om dvd's af te spelen. Daar heb je namelijk best wel een krachtige (minimaal 450 MHz) processor voor nodig, zelfs al gebruik je zo een decoderkaart...

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Uhm ik ozu je topic titel ff aanpassen want er staat dat je een pentium pro 2000 hebt :)

Wèh zedde gij??

Verwijderd

dvd lukt niet !!

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je een decoder kaart hebt is 't snel genoeg. Op de doos van mijn DXR3 (Bijna 't zelfde als een Hollywood+) staat minimaal een P100 met 16 Mb ram. Een pentium pro 200 lijkt me dan ook meer dan genoeg.
Het is natuurlijk de grootste onzin dat je voor een HARDWARE decoder kaart nog minimaal een 450 Mhz CPU nodig hebt, er zit niet voor niets een mpeg2 decoder chip op die kaart.

Verwijderd

met een hardware dvd kaartje gaat het echt wel lukken het afspelen aangezien de processor haast niks hoeft te doen.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op zaterdag 05 januari 2002 14:57 schreef Slackware het volgende:
Als je een decoder kaart hebt is 't snel genoeg. Op de doos van mijn DXR3 (Bijna 't zelfde als een Hollywood+) staat minimaal een P100 met 16 Mb ram. Een pentium pro 200 lijkt me dan ook meer dan genoeg.
Het is natuurlijk de grootste onzin dat je voor een HARDWARE decoder kaart nog minimaal een 450 Mhz CPU nodig hebt, er zit niet voor niets een mpeg2 decoder chip op die kaart.
klopt helemaal, ik ken iemand die het op een P133 aan de gang heeft gekregen..

Hier staat tekst

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14
Ok, mooi.

PPro 2000 is inderdaad een beetje veel :o

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 05 januari 2002 14:57 schreef Slackware het volgende:
Een p100 trekt dat kaartje echt niet.
Je hebt zeker een 166mmx nodig, hij draaide net op mijn P200MMX (64MB)

• Slackware
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 16:25 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Erg vreemd dan dat 't wel werkte op mijn oude p100 met win95. :+

Verwijderd

Dat heb je er waarschijnlijk zo'n prut pc-chips bordje in hangen, een p200 met hw decoder trekt dat makkelijk, een pentium pro is immers de voorloper van de celeron
welke veel sneller is dan een gewone pentium.
8-)
Op zaterdag 05 januari 2002 16:25 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Verwijderd

ik heb ook een PP200 met 256kb cache
hete jongens die PPs :P
maareuh, mp3's trekt hij zeer goed hoor
maar voor DVD zul je toch hardware decodering moeten gebruiken.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb een keer een pentium 200 en een pentium pro 200 naast elkaar zien draaien (winnt4) en die ppro is echt veel sneller. vergelijkbaar met een Pentium II dus volgens mij moet het wel lukken mist je maar win2k gebruikt want die gebruikt de ppro optimaal.

Verwijderd

pentium pro is toch de voorloper van de xeon en niet van de celeron ???

Verwijderd

yep, das helemaal correct, het is een professioneel bedoelde processor met on die full speed cache 256,512 of zelfs 1m, dus behoorlijk veel voor die tijd, ze waren ook stervens duur.
Op zondag 06 januari 2002 11:46 schreef Herretje het volgende:
pentium pro is toch de voorloper van de xeon en niet van de celeron ???

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 09:01 schreef MASH_MAN het volgende:
yep, das helemaal correct, het is een professioneel bedoelde processor met on die full speed cache 256,512 of zelfs 1m, dus behoorlijk veel voor die tijd, ze waren ook stervens duur.
[..]
Dat zijn ze nog steeds :)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb hier ook een p1 100 met een philips dvd decoder kaart.. werkt als een trein hoor :)
Pagina: 1