Het is inderdaad niet lastig. Ik snap wel dat je huiverig bent, maar je kunt zowiezo voordat je je nieuwe versie van 't BIOS erop zet je oude even backuppen. Voorzover ik weet gebruikt Asus het tooltje AFLASH.EXE .
Hoe ik het altijd doe is:
1. Mijn vriendin zeggen dat ze vooral niet de haardroger, of weet ik veel wat voor eng elektrisch apparaat gaat gebruiken zodat de kans op een stroomuitval minimaal is

.
2. Eerst even in CMOS/BIOS alle schermpjes met PRINTSCRN printen naar je printer zodat je eenvoudig weer dezelfde settings terug hebt van voor de flash procedure.
3. Dos-Bootflop zonder config.sys/autoexec.bat zodat er geen enkele memmanager of tsr draait.
4. Op de flop ook de binary image + aflash.exe.
5. Aflash starten (en ff de naam van de nieuwe binary opschrijven, want die vergeet je altijd weer binnen 5 seconden, want ze zijn een beetje lastig te onthouden).
6. Kies eerst optie "1. Save current Bios to file" en geef de binary een goede beschrijvende naam.
7. Als dat klaar is kies je optie "2. Update BIOS including ....... etc etc" en geef de naam in van nieuwe binary. Duurt eventjes en daarna exit. Cold-reboot (dus ff ding uitzetten).
8. Settings terugzetten welke je uitgeprint hebt en knallen.
Kortom, gewoon 1 keer doen.
Beetje ballen tonen mag wel af en toe toch ?