Toon posts:

divx op videoband

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een asus deluxe kaart ik zag op de doos dat je een videorecorder kon aansluiten op de video-out .
zou ik ook dan divx op videoband kunnen zetten?

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

lijkt me wel :)
videorecorder op videoout, en dan divx afspelen en opnemen ;) wat zou anders het nut van een video out zijn?

• pleuris
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 16:44
Op zaterdag 05 januari 2002 13:49 schreef Sequence het volgende:
lijkt me wel :)
videorecorder op videoout, en dan divx afspelen en opnemen ;) wat zou anders het nut van een video out zijn?
dat je de divx op tv kan kijken ? :P

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 22:29
Ik had ook een keer mijn Hardware DVD decoder aan mijn videorecorder gehangen. En toen wilde ik de DVD op video zetten. Het resultaat was een zeer slechte opname (zwart wit storend beeld). Is dit dan een beveiliging?

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Over dat slechte beeld, het kan zijn dat je instellingen verkeerd staan. Er is een flink verschil tussen PAL en NTSC. Kijk daar eens naar voor de oplossing.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op zaterdag 05 januari 2002 14:05 schreef rellehenk het volgende:
Ik had ook een keer mijn Hardware DVD decoder aan mijn videorecorder gehangen. En toen wilde ik de DVD op video zetten. Het resultaat was een zeer slechte opname (zwart wit storend beeld). Is dit dan een beveiliging?
dat is idd een beveiliging, genaamd Macrovision
http://www.macrovision.com/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat gaat inderdaad niet goed. Dit omdat de CSS codes op de DVD ervoor zorgen dat hij niet gekopieerd kan worden.
Als je hem echter op een andere aansluiting hangt gaat het in veel gevallen juist wel goed.

Verwijderd

DivX naar videoband gaat bij mij prima >:) . Ik Heb een ASUS V7700 DeLuxe. Nooit problemen gehad met slecht beeld of zoiets dergelijks.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
't Kan harstikke makkelijk, je TV-out op aan je video.

Ik heb zelf ook een V7700 Deluxe en heb ook m'n video eraan gepluged. Gewoon ff een of ander (duur) Scart-verloop-stuk-met-knopje-voor-in-en-uit halen. Douw je achter in je video; sluit de S-VHS plug aan en zet het knopje op 'in'. Dan ff TVTool downloaden (anders kun je niet én de TV én de monitor gebruiken) en klaar is kees...

• Smarron
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Moet je dan wel een stereo-video hebben, met 2 SCART-aansluitingen ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op zaterdag 05 januari 2002 16:47 schreef Smarron het volgende:
Moet je dan wel een stereo-video hebben, met 2 SCART-aansluitingen ?
Stereo en twee SCART aansluitingen hebben niks met elkaar te maken.

Verwijderd

Voor kleurenbeeld moet je dus een composiet kabel gebruiken, en géén s-vhs kabel.

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

ik heb ook een v7700 deluxe, met 1 mtr kabel erbij :). probleem zoals te verwachten is dus hoe veel kost een verlengstuk van ongeveer 5 meter voor die kabel?
En kan ik eigenlijk die kabel wel in een TV-Video combi pleueren, heb nl geprobeer maar geen enkele past erin. Er zit alleen een SCART en kabel aansluiting op.

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

Verwijderd

w00t w00t, kep ook een v7700 pro deluxe :)
lukt hier ook prima om divx, maar ook DVD's naar een VHSje te tapen!!!
Kep zo'n scartkabel gekocht daar zitten wel een zootje stekkers op hoor, werd er sgeel van :S
Video IN/OUT
AUDIO IN LEFT/RIGHT
AUDIO OUT LEFT/RIGHT
Voor de minder grote rekenwonders is dat 6 heel goed :P
plug de scart aansluiting in me videorec en de rest in de daarvoor bestemde plugjes.

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Eerder een verkeerd snoertje, komt wel vaker voor (iig bij ASUS, en soms matrox. andere merken ken ik niet.) of het PAL/NTSC gebeuren staat ergens verkeerd ingesteld :) suc6

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• Smarron

Smarron

The bend

Op zaterdag 05 januari 2002 16:51 schreef j-w het volgende:

[..]

Stereo en twee SCART aansluitingen hebben niks met elkaar te maken.
Ok, maar dit antwoord ook niet op mijn vraag. Ik heb dus een mono videorecorder. Ik kan niks opnemen vanwege mijn videorecorder het signaal niet kan vinden. Mijn TV heeft 4 aparte videokanalen. De videorecorder kan dat niet ontvangen.

Dus vandaar dat ik bij mezelf al dacht, als ik een stereovideorecorder heb (meestal met 2 SCART aansluitingen) dan kan ik de TV-out meteen naar mijn SCART-ingang laten lopen en dan naar mijn TV. Dan kan ik wel volgens mij gewoon opnemen.

Mijn mono recordertje heeft verder dus geen ingangen dan alleen een kabelingang.

• Bulldog
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [forum=6] naar [forum=9] :).

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 15:35

markvt

Peppi Cola

Op zaterdag 05 januari 2002 16:25 schreef Osiris_NL het volgende:
Gewoon ff een of ander (duur) Scart-verloop-stuk-met-knopje-voor-in-en-uit halen.
duur ? F2,50 voor betaald :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik zet ook wel eens iets van TV-Out naar videoband :)
Meestal DiVX of MPEG/VCD...
DVD echter nog nooit geprobeerd (ik heb wel een DVD speler in pc maar geen DVD's hehe)
dus ik weet niet of je last krijgt van dat Macrovision gebeuren (is wel te omzeilen, maar ik weet niet hoe en ik mag het je hier ook niet vertellen)

Video heeft dezelfde aansluiting als de tv, dus is geen probleem verder :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Smarron

Smarron

The bend

Dus hoe kan ik het oplossen met mijn mono videorecorder?

- TV-Out
- Mono videorecorder met 1 SCART-uitgang
- Signaal van TV-out op TV is een apart videokanaal die mijn videorecorder niet kan zien ...

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:14
Gewoon ff een of ander (duur) Scart-verloop-stuk-met-knopje-voor-in-en-uit halen ;)

Daar zitten 3 tulpaansluitingen op en een svhs, die stop je in je videorecorder en je kies bij je videorecorder het aux kanaal

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook een TV-out.

Voorheen had ik namelijke en video-out en die werkt alleen nadat je je filmpje met een bewerkingsprogramma gerenderd hebt....... :/

Wanneer ik nu mijn Tv-out aansluit op mijn videorecorder kan ik op ieder moment opnemen? >:)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 12:59:
Ik heb sinds kort ook een TV-out.

Voorheen had ik namelijke en video-out en die werkt alleen nadat je je filmpje met een bewerkingsprogramma gerenderd hebt....... :/

Wanneer ik nu mijn Tv-out aansluit op mijn videorecorder kan ik op ieder moment opnemen? >:)
An sich wel ja... Sluit dat ding aan op je TV en je ziet beeld... Vervang de TV door een video en tja, dan kun je opnemen ;) (niet vergeten je video op External 1 of 2 oid (SCART-aansluiting iig) te zetten, anders neem je het verkeerde op ;)

Verwijderd

Nee, dat lukt me opzich wel, want dat ben ik nog wel gewend van me Video-out...

Dat werkt in principe hetzelfde, het probleme is alleen dat je alle video die je over je video-uit stuurt altijd eerst moet renderen.
Dit hoeft dus niet met een Tv-out (op me videokaart) ????

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.