Toon posts:

[OC]Iemand een xp spacer gekocht via highspeed pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het onderwerp al luid heeft iemand al athlon xp spacer gekocht via highspeed pc --> http://www.highspeedpc.com/index.htm?item84.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.highspeedpc.com/purpleshim1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.highspeedpc.com/PurpleDuron1.jpg

En zo ja hoe is de verzending gegaan en hoe bevalt ie?

Zou ik graag willen weten voordat ik er een bestel

Verwijderd

die proc. op de foto is geen xp maar een gewone duron.

weet niet of deze wel op een xp past

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15

AMDFreak

Intel is zo..

uh.. ff vraagie.. wat schiet je er mee op? als je zo'n ding hebt?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 13:56 schreef Juggernaut het volgende:
die proc. op de foto is geen xp maar een gewone duron.

weet niet of deze wel op een xp past
O jawel hoor deze past zeker weten wel op de xp, staat nota bene op de site --> Purple Anodized AMD Shim (Fits XP)

ontopic--> Heeft iemand er al een of ga ik de eerste worden ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 14:03 schreef InterFreak het volgende:
Nou misschien dat ik niet mijn (nog te kopen) nieuwe xp 2000+ core verziek met een cooler

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15

AMDFreak

Intel is zo..

ohzo.. iig ik heb zo'n ding niet

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
nee ik ben bereid om € 16 (inc. shipping) uit te geven aan zo'n ding om € 454 te beschermen.
Maar wil wel graag weten of dat bedrijf wel levert en dan ook nog eens de goede spullen

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

Verwijderd

Topicstarter
oeps was inderdaad vergeten dat er [oc] of een van die dingen voor hoort |:(

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Wat moet je in godsnaam met een spacer? Om je cpu te beschermen?
Gewoon je cooler op een kundige manier monteren en als je niet weet waar je mee bezig ben gewoon er vanaf blijven...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 14:03 schreef InterFreak het volgende:
Op zaterdag 05 januari 2002 15:36 schreef Mightymouse het volgende:
Wat moet je in godsnaam met een spacer? Om je cpu te beschermen?
Gewoon je cooler op een kundige manier monteren en als je niet weet waar je mee bezig ben gewoon er vanaf blijven...
Luister eens als we met ze alle allemaal offtopic roepen: "wat moet je er mee" of "is dat wel nodig" dan had ik daarom wel gevraagd |:( :( .
Mijn vraag is : Iemand een xp spacer gekocht via highspeed pc? en zo ja hoe ging de verzending vanuit de VS en hoe bevalt ie

Moeilijk he om ontopic te blijven

Verwijderd

zo'n ding is wel handig..
ik schijt altijd 7 kleuren stront als ik 500 gram koper van me proc. haal.

Alleen op mijn oude athlon zorgde dat ding voor sluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 16:38 schreef Juggernaut het volgende:
zo'n ding is wel handig..
ik schijt altijd 7 kleuren stront als ik 500 gram koper van me proc. haal.
Precies en da wil ik dus niet hebben, dus heeft iemand er al zo'n eentje ?

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 18:07 schreef typer72 het volgende:

[..]

Precies en da wil ik dus niet hebben, dus heeft iemand er al zo'n eentje ?
ik ga die van mijn athlon modden zodat ie past op mijn xp.
deez zal toch wel passen. en anders ga je er ff met de dremel langs

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Pas dan maar op dat ie niet krom wordt.
Je weet wat er gebeurt als je heatsink de core niet raakt.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04-2025
Okee, ik heb een verzilverde koperen spacer voor een gewone Duron/Athlon.

Met een HighspeedTool de extra benodigde uitsparingen gefreest.

Ingesmeerd met ASII (microlaagje!)en gepolijste Alpha 8045 erop.

Werkt prima.
*D

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

Verwijderd

wrm highspeed?

er zijn ook nederlandse winkels die ze verkopen. Heb zelf een verzilverde gekocht bij breetcomputers. Die levert ze dan nu wel niet meer, maar de oc-shop verkoopt ze in iedergeval nog. En ik denk nog wel meer winkels.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 23:23 schreef The Rapier het volgende:
wrm highspeed?

er zijn ook nederlandse winkels die ze verkopen. Heb zelf een verzilverde gekocht bij breetcomputers. Die levert ze dan nu wel niet meer, maar de oc-shop verkoopt ze in iedergeval nog. En ik denk nog wel meer winkels.
Omdat deze Anodized zijn wat in het Nederlands betekent dat ze geen stroom geleiden. Wat dus weer veiliger is voor je xp'tje. Deze worden ook wel in de vs de 2de generatie spacer's/shim's genoemd zo heb ik ergens gelezen.

Verwijderd

Hallo typer72

Je lunt beter even bij www.wallabie.com kijken.
Daar verkopen ze ook de xmp anodized shim (uit de vs)
die past ook op de amd xp.
en iets goedkoper.

Ik wou ook wat bestellen bij de vs winkeltjes maar die verzendkosten zijn zoo duur :')

Dan betaal je soms 3x zoveel als het onderdeel kost
|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Mazzls

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:43

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb er zelf een bij freezinghardware gekocht icm met me alpha 8045. Maar die wertkt ook en is iets van 10 Euro. En das veel mkklijker als hem uit de VS halen en die beschermt ook veel meer van je XP en niet alleen de zijkant van je proc. Deze is alleen wel met koper gedaan. Maar past er mkklijk op en komt niet eens in de buurt van de cache bridges.

Verwijderd

Reply on TuRK

Je kunt wel een kopere spacer kopen maar ik heb gehoord dat die kunnen gaan oxideren. |:( :'(
Dat wil ik dus helemaal niet hebben.

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 12:57 schreef TriggeR_HappY het volgende:
Hallo typer72

Je lunt beter even bij www.wallabie.com kijken.
Daar verkopen ze ook de xmp anodized shim (uit de vs)
die past ook op de amd xp.
en iets goedkoper.

Ik wou ook wat bestellen bij de vs winkeltjes maar die verzendkosten zijn zoo duur :')

Dan betaal je soms 3x zoveel als het onderdeel kost
|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Mazzls
Als ik de volgende berekening doe klopt het toch niet wat je zegt:

- Als ik hem koop bij highspeedpc (VS):

Prijs shim $8,50
Prijs verzenden naar NL $3,90
--------------------------------------------
Opgeteld $12.40 ---> € 13,78

- Als ik hem koop bij Wallebie (Belgie)

Prijs shim € 12,60
Prijs verzenden € 13,63 (kon alleen binnenland (belgie) vinden dus heb onder rembours gerekend voor verzenden buitenland NL)
--------------------------------------------
Opgeteld € 26,23

En om het compleet te maken

-Als ik hem koop bij Freezinghardware (Nederland)

Prijs shim € 9,09
Prijs verzendkosten (bij vooruitbetalen) € 6,80
---------------------------------------------
Opgeteld € 15,89

Dus is het (hoe raar het ook klinkt) het goedkoopst om hem in de VS te bestellen met prijsverschillen van € 12,45 duurder (Wallebie) en € 2,11 (Freezinghardware)

Verwijderd

ja maar...maar...maar.

ok ff serieus

ik denk dat ik hem maar ga kopen bij highspeed pc.

En ga ik mijn :9~ :9~ :9~ :9~ Swiftech MCX462-B :9~ :9~ :9~ :9~ kopen en dan gelijk wat Arctic silver III bij ocshop.nl
en dan nog ff een enermax 80mm. :9~

Dan heb ik mijn setje kompleet. >:)

mazzls

Verwijderd

HOLY FUCK.... moet je ff lezen wat High Speed pc zegt over internationale verzendingen.

/<QUOTE MODE>
SPECIAL NOTE FOR INTERNATIONAL CUSTOMERS:

We recommend UPS Worldwide for all overseas shipments. Please email us (Support@highspeedpc.com) for rates to your country. US Air Mail is a cost effective shipping option but we CAN'T guarantee delivery. UPS is more expensive but it's worth it...

You are responsible for any customs, duties, taxes, or additional fees your country charges to import these items. We have no idea what you will be charged, if you are at all.

Please note that HighSpeed PC, LLC is also not responsible for international orders once they are shipped. If the item is lost, damaged, or delayed by the shipping service - we are not responsible. No refunds, credits, or replacements will be given by HighSpeed PC, LLC.

By ordering from us you agree to these terms.

/<QUOTE MODE>

:(

Verwijderd

ik koop geen spacer vriend vanm mij heeft daar slechte ervaringen mee (2x1200tb kort gesloten)

Bovendien heb ik zon ding ook niet nodig met een 8045t

Verwijderd

Topicstarter
Ff een update heb besteld bij Highspeed voor zo'n spacer en de bestellingskosten zijn iets hoger dan verwacht namelijk $4,95 in plaats van $ 3,90 maar omgerekend in euros is het net iets goedkoper dan hier te kopen.

Ik hou jullie op de hoogte over verzendtijd etc.. Dit kan een tijdje duren want ze gaan uit van 10dg verzendtijd.

Ging voor de rest makkelijk snel antwoord op een vraag (4 uur later al) en dan bestelling gedaan (kreeg 5 uur later bevestiging). Tot nu toe alles goed en je kan makkelijk met creditcard betalen en anders met paypal

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 12:26 schreef TriggeR_HappY het volgende:
ja maar...maar...maar.

ok ff serieus

ik denk dat ik hem maar ga kopen bij highspeed pc.

En ga ik mijn :9~ :9~ :9~ :9~ Swiftech MCX462-B :9~ :9~ :9~ :9~ kopen en dan gelijk wat Arctic silver III bij ocshop.nl
en dan nog ff een enermax 80mm. :9~

Dan heb ik mijn setje kompleet. >:)

mazzls
Ahha iemand met dezelfde gedachten ik zat echter te denken aan een Swiftech MCX462-A with Delta FFB-80HP fan en ook Arctic silver III. En alles ook bij oc-shop.
Dan is mijn setje compleet. >:) >:) >:)

Verwijderd

Topicstarter
Volgende update, Heb nu al ja je leest het goed nu al het xp spacertje ontvangen van highspeedpc.
Dus de levertijd is maar 5 dagen vanuit Ohio in de VS van 16 jan t/m 21 jan. :):)

Het hele pakket(je) was netjes ingepakt in een vol bubelplasticbepakte envelope en de spacer was netjes ingepakt in zakje met daaromheen 2x een dik stuk karton.

Echt een supersnelle levering & service, zo snel zelfs dat ik nog geen eens mijn processor heb, deze ga ik namelijk over 1,5 week kopen.

Zie voor pics van de verpakking http://www.mikhailtech.com/articles/other/purpleshim/ dit is exact dezelfde verpakking.

Ik ga zeker wel daar nog wat bestellen als ik het nodig nodig heb, jammer dat ik geen shopsurvey kan invullen

Verwijderd

Moet je toch echt raar doen als je een TB kort wil sluiten met een spacer!! waarschijnlijk een slechte spacer, of er gedraaid opgezet.

Ik heb er ook een met een blok van zeker een KG erop (incl water!). Reken daar nog de kracht van stugge tuinslang bij op en je hebt een kapotte core. Gelukkig heb ik dus een spacer.

Ik ram die dingen er nu gewoon op, niks geen voorzichtig rechtzetten en bidden dat het lukt meer. Na een paar koelers heel voorzichtig geplaatst te hebben was dr al een stukkie van mn core afgebroken, maar wonder boven wonder deed ie 't nog.

Ik beveel echt een spacer aan voor iedereen met een AMD. Beter 25 voor niks uitgeven dan 500 voor een nieuwe CPU! De nieuweren zijn ook nog op XP's te gebruiken, dus na de volgende upgraden kun je m waarschijnlijk gewoon weer gebruiken.

Voor simpele koelers heb je m waarschijnlijk niet nodig, alleen voor grotere koelers, en koelers die heel strak op de core zitten (meestal voor OC'en).

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 19:33 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Moet je toch echt raar doen als je een TB kort wil sluiten met een spacer!! waarschijnlijk een slechte spacer, of er gedraaid opgezet.
toch deed ie dat bij mij. en nee ik had hem niet gedraaid en nee, ik ben geen totale randdebiel.

Verwijderd

Topicstarter
Daarom ben ik blij dat ik deze heb kunnen krijgen aangezien deze niet geleidend is. En dat betekend weer minder risico :9~

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22
Ik vond het plaatsen met zo'n spacer ergens gevaarlijker dan zonder. Mijn Thunderbird had ik van een spacer voorzien en ik moest zoveel kracht zetten dat het nog zat te kraken daar onder om de koeler vast te zetten. Nu mijn Athlon XP en daar zat de koeler in no time op zonder spacer. Of het ligt aan de iets andere vorm van de core, kan natuurlijk ook.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1