X en S3 864 video kaart houden niet van elkaar?

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer op een oude HP Vectra 5/90 (pentium classic 90 mhz en een exta lege socket for extra processor! jipie!)

X aan de praat te krijgen. Wat ik ook voor instellingen kies qua videokaart: hij klapt er uit en hij komt niet eens in een grafische modus.

Hieronder mijn log.

http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/x.log

Kan iemand mij helpen met dit probleem? In het log is volgens mij ook te zien dat de driver maar 256 kb geheugen pakt terwijl er 2 mb in zit.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Heb je al X config gedraaid? En zelf het aantal MBtjes opgegeven?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Q

Q

Topicstarter
Yep

Verwijderd

Je systeem heeft geen mtrr.
Dat is tenminste de laatste foutmelding.

Ehm, ik zou zo niet precies weten wat je daarmee zou kunnen doen.
Misschien een nieuwe kernel bakken met mtrr support er in gebouwd?

En dat geheugen,
Welke regel heb je in XF86Config gezet om het geheugen op te geven?

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ehm, ten eerste vrees ik dat het wel eens sowiezo niet kon gaan lukken, want je scanpci doet wat vaag, had ik ook eens, alleen bij mij werder er 256 bussen met elk 256 videokaarten gedetecteerd... Misschien luykt het je wel, maar hij laadt vga.drv, en ik denk dat die enkel voor 16/256 kleuren 640x480 is.. En die kan ook niet meer aan dan 256K memory... Je moet een goede server draaien, die WEL de S864 ondersteund... Je hebt dus je X verkeerd lopen configgen...

• Q

Q

Topicstarter
Met xf86config heb ik alles ingesteld. Ik heb netjes de hoeveelheid videogeheugen opgegeven enzo. Ook de goede driver gekozen, maar de videokaart is helaas niet gesupport door xfree (UNSUPPORTED) met grote koeieletters.

Gaat waarschijnlijk dus niet echt lukken, wat aansluit bij het vorige bericht

• Q

Q

Topicstarter
28. S3

3.3.6:
Support (accelerated) for the S3 911, 924, 801, 805, 928, 864, 868, 964, 968, Trio32, Trio64, Trio64V+, Trio64UV+, Aurora64V+, Trio64V2, PLATO/PX is provided by the XF86_S3 server and the XF86_SVGA server with the s3_svga driver. Support (accelerated) for the ViRGE, ViRGE/VX, ViRGE/DX, ViRGE/GX, ViRGE/GX2, ViRGE/MX, ViRGE/MX+ is provided by the XF86_S3V server. Support (accelerated) for those ViRGE chips, as well as the Trio3D and Trio3D/2X is provided by the XF86_SVGA server with the s3v driver. Support (accelerated) for the Savage3D, Savage3D/MV, Savage4, and Savage2000, is provided by the XF86_SVGA server with the s3_savage driver on some OSes (Linux, *BSD).

4.1.0:
Support (accelerated) for the ViRGE, ViRGE/VX, ViRGE/DX, ViRGE/GX, ViRGE/GX2, ViRGE/MX, ViRGE/MX+, Trio3D and Trio3D/2X is provided by the "s3virge" driver. Support (accelerated) for the Savage3D, Savage3D/MV, Savage4, and Savage2000, is provided by the "savage" driver. Support for the other S3 chipsets has not yet been ported.

Summary:
Only the ViRGE, Trio3D and Savage chipsets are supported in 4.1.0. All of the other chipsets are supported only in 3.3.6.

=========================

Dus moet ik een oudere X gaan draaien...?

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dus moet ik een oudere X gaan draaien...?
Volgens mij zou 't met 4.1 ook wel moeten kunnen. Ik heb precies dezelfde kaart in m'n serverbakje zitten, waar ik voor de grap ook eens X op wilde zetten. In 3.6 ging dit perfect met de s3-server package, maar voor 4.1 bestaat die dus niet meer.

Dan kun je als driver gewoon 'vga' gebruiken, maar dat is natuurlijk niet bepaald je ware.. Die heb ik dan ook nooit fatsoenlijk geconfigged gekregen, helaas.

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Je kunt waarschijnlijk het beste XFree 3.3.6 proberen.
De vga driver kan afaik maar tot 320x640x256.
Je kunt de vesa driver van XFree 4 nog proberen (als die werkt kun je waarschijnlijk wel een redelijke resolutie / 16 bits kleur halen), maar deze is wel trager dan videokaart-specifieke drivers.
Pagina: 1