[WC] Waterslang met geweven innox rond.

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik wil alles in een desktop proppen met waterkoeling maar nu krijg ik het probleem dat na een uurtje quake men slangen plat worden bij elke bocht. Let wel op, ik pak deze bocht vrij ruim!!

Nu heb ik een ander merk gebruik en iets dunner (= steviger) maar ik heb hetzelfde effect :-//

Er zijn ook innox darmen, dat is volgens mij rubber met daar rond geweven innox. Kan een veel hogere druk weerstaan en het is soepelder dan een elektriciteits draad. Duur... het is een desktop dus veel heb ik niet nodig.

Of zou ik gewapende darm gebruiken, daar zit een draad in geweven. Die zijn steviger maar niet zo goed als de innox darmen.

Heeft er iemand ervaring met één van de 2?

Verwijderd

De gele Tricoflex kun je niet knikken. Kijk bij de doe-het-zelf zaak en vraag om een slang die je niet kunt knikken. Gebruik je 1/2" slangen? Je hebt namelijk ook siliconen slangen. Die zijn ook moeilijk te knikken.

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mm ik gebruik slangen met 10mm binnen diameter, omdat men blok ook 10mm fittings heeft. Bij 8mm had ik het ook voor, 6... is wel vrij dun?

Gele slang heb ik in 2 winkels niet gezien hoor. Misschien is deze ook gewapend.

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 08:29

Tubby

or not to be

Een andere mogelijkheid is van die plastic 90graden bochtjes te gebruiken op de plekken waar ie gaat knikken.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 10:39

talin

ES-MA

ik heb hier " gates " slang in zitten .

zeer goede slang niet dubbel te vouwen , en wat het grote voordeel is , je hebt geen slangklemmen nodig !

er zijn rvs koppelingen voor te krijgen die je er zo in kunt drukken en dan tot 8 bar waterdruk dicht zitten .

dat noemen ze ook wel push-lock systeem .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

je kan ook zo'n spiraal houder om je slangen heen wikkelen. Die normaal gebruikt worden om je kabels bij elkaar te houden.

Verwijderd

Ik heb koperdraad rondom de (doorzichtig PVC 10mm ID, 13mm OD) slang gewonden om knikken tegen te gaan.

talin:

vertel eens wat meer over die slangen etc. ?
Pagina: 1