"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Zenden + onvangen =100%???
Maybee?
Someoneelse?
Ipnrs 10x bekeken, pingen naar elkaar en lokal host gaat perfect, snelheid op FullDP100mb en HalfDP100mb gezet, maar ik kom niet meer in de buurt van die oude snelheid.
Een avi van 700mb kopieren doe ik nu tussen 7 en 13 minuten over. De netwerkbelasting varierde met verschillende settings van 5%!! tot soms max 20%.
Het grootste probleem zit hem volgens mij in het feit dat de client haast nooit zijn eigen share ziet. Maw hij doet er zelf al een uur over om die share te tonen. Tcp/ip en bestanden-delen bij eigenschappen tig keer verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar dat kreng wil het niet meer zo doen als hij ooit deed.
Iemand nog een "gouden" tip?
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
nah toen het 46% was, zeg maar een gig per 5 minuten.Op zondag 06 januari 2002 22:29 schreef TomcatX het volgende:
Zijn het geen langzame harde schijven?
80gb Maxtor dx740 dma100/7200tpm, de ontvanger was een Maxtor 30gb dma66/7200.
Nu sinusbeweging tussen 5% en 20%, 80gb Maxtor dx740 dma100/7200tpm, de ontvanger een Maxtor 10gb dma33/7200
Beide combo's zouden aan moeten kunnen.
Ik heb net wel ontdekt dat mijn dma uitstond bij de cdwriter en HD in een verse win98se. Nic heeft volgens mij geen dma.
Beide aangezet, nu golft de sinus steeds van 5% naar 30%, scheelt weer 10% naar het scheelt amper in kopiertijd
Dus eigenlijk heb je maar een 50mb netwerkOp zondag 06 januari 2002 22:33 schreef LG_Greenman het volgende:
Windows gaat uit van 100mbit=100% terwijl je vaak maar iets van 50% rendement heb. Dat komt door de overhead en eventuele overhead.
Wat is jullie tijd eigenlijk om een +/- 1 gig grote file te kopieren van A naar B.
526,3sec
Ik heb van de 2e machine nog maar eens de schijf geformateerd en win98se er opnieuw opgezet.
Extra goed opgelet met installeren, niet te snel onnodige zaken/protocollen verwijderen.
pc2 netjes op 192.168.0.2 gezet (sm 255.255.255.0),
pc1 stond al op 192.168.0.1 (sm 255.255.255.0).
Een map geshared, resultaat weer niet vooruit te branden met openen en kopieren
Die registry aanpassing gedaan waar hier steeds over gesproken wordt als een map openen 30 seconden duurt, geen resultaat
Netbui erbij geinstalleerd, geen resultaat
Ik ben er toch redelijk zeker van dat ik alles goed heb ingesteld, goed opgelet hier, veel faqs en threads doorgelezen.
Dan maar heel wat anders, dual boot gemaakt door XP erbij te installeren.
Zelfde instellingen voor ipnr en sm, mapje sharen, werkgroup opsporen duurde even, maar he alles flitst ineens voorbij
Filmpje kopieren van één gig duurt nu iets van 2 minuten
Netwerk en processorbelasting 74%
Je zou bijna gaan denken dat MS iets heeft ingebouwd netwerkverkeer wat af te remmen met voorgaande windows versies, om te stimuleren dat mensen hun oude pakketten upgraden naar XP.
Maar goed dat zal wel mijn sterke fantasie zijn
De naam Realtek spreekt boekdelen..
[/flame]
ff serieus, als je echt performance wil hebben zorg dan dat je een 3com of intel kaart hebt. Die halen met gemak het maximum uit je netwerk.
Zie een andere thread van mij.Op maandag 07 januari 2002 19:15 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
[flame]
De naam Realtek spreekt boekdelen..
[/flame]
ff serieus, als je echt performance wil hebben zorg dan dat je een 3com of intel kaart hebt. Die halen met gemak het maximum uit je netwerk.
Ik had dus een 3com (3c900TPO) bij A2000 voor f200,- gekocht.
Die wilde maar niet wilde werken onder 2000 en XP, wel onder 95, 98 en 98se.
Dus ik had de keus uit iets of niets en dan is de keuze snel gemaakt.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, alleen uit een boekje..
Suc6
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Same here.. Realteks werken niet slechter/beter dan Intel of 3ComOp maandag 07 januari 2002 21:35 schreef FatalError het volgende:
Mijn Realtekjes doen net als mn Intels en 3Com's meer dan 10 mbyte/s. Altijd dat gezeur over realtek.. ik heb er HELEMAAL geen slechte ervaringen mee, terwijl ik er toch wel flink wat gezien/gebruikt heb.
merk wil nix zeggen.. alhoewel ik wel verw8 dat als je er mee voor betaald, je er ook een beetje extra kwaliteit/service voor terugkrijgt
Wow .. 10 mbit kaartjes dan toch hoop ikOp zondag 06 januari 2002 23:40 schreef TomcatX het volgende:
1,9 megebyte per seconde. reken dus maar uit.
526,3sec
hier +- 8.3 MB per sec
3com => intel
(40GB udma 100 => 80GB UDMA100)
* HunterPro gaat slapen
Je probeerde eerst te communiceren tussen Win 98SE en Win XP.
Nu communiceer je tussen Win XP en Win XP.
Het kan misschien ook het geval zijn dat Win 98SE moeite heeft om op jouw Win XP comp te kijken, Win XP is natuurlijk op een heel andere basis gemaakt dan Win 98SE
Tis maar een ideetje
Verwijderd
Heeft er idd iets mee te makenOp maandag 07 januari 2002 23:12 schreef Zenit het volgende:
Zou het niet kunnen zijn dat Windows XP beter communiceerd met Windows XP? Misschien zeg ik het wat vaag, maar ik bedoel het volgende:
Je probeerde eerst te communiceren tussen Win 98SE en Win XP.
Nu communiceer je tussen Win XP en Win XP.
Het kan misschien ook het geval zijn dat Win 98SE moeite heeft om op jouw Win XP comp te kijken, Win XP is natuurlijk op een heel andere basis gemaakt dan Win 98SE
Tis maar een ideetje
win98 doet het wat netwerk snelheid betreft niet zo lekker
mijn snelheid was van 2k as naar 2k pro
Daar heb je nog voorzichtig uitgedrukt:)win98 doet het wat netwerk snelheid betreft niet zo lekker
Een snelheidsverVIERvoudiging door het overstappen van win 9x naar W2K/XP is heel normaal.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Hier 8.65 MB per secondeOp maandag 07 januari 2002 22:28 schreef Sine het volgende:
[..]
Wow .. 10 mbit kaartjes dan toch hoop ik
hier +- 8.3 MB per sec
3com => intel
(40GB udma 100 => 80GB UDMA100)
Edimax(realtek) -> Edimax(realtek) het begint ergens op te lijken. Binnenkort maar eens wat experimenteren met MTU instellingen, kijken of snelheid nog ietsje omhoog kan
Verwijderd
Op de XP machine pakt deze namelijk standaard 20% van je bandbreedte, ongeacht of je m gebruikt of niet.
Via GPEDIT.MSC kan je deze op 0% instellen. Meer info vind je op deze website:
http://www.xp-erience.org/print.php?sid=598
Ik heb een W2K Advanced Server draaien met 3Com op een switch, met daarom een 98se machine (intel nic) en een WinXP machine (3com nic).
Ook nog s Wireless laptop (11 mbit, Compaq WL110 Wireless) op diezelfde W2K Advanced Server (Compaq WL210 Wireless) en ik moet toegeven: het scheelt behoorlijk als ik deze wijziging door voer.
Ik zou dit eens proberen, het is zeker de moeite waard.
Die gebruik ik inderdaad, maar kan je die niet gewoon uitzetten door het vinkje weg te halen ipv te editten??Op zondag 13 januari 2002 11:14 schreef Systeemprutser het volgende:
Heb je de service QoS Packet Scheduler ook geinstalled op je XP machine(s)?
Op de XP machine pakt deze namelijk standaard 20% van je bandbreedte, ongeacht of je m gebruikt of niet.
Via GPEDIT.MSC kan je deze op 0% instellen. Meer info vind je op deze website:
http://www.xp-erience.org/print.php?sid=598
Ik heb een W2K Advanced Server draaien met 3Com op een switch, met daarom een 98se machine (intel nic) en een WinXP machine (3com nic).
Ook nog s Wireless laptop (11 mbit, Compaq WL110 Wireless) op diezelfde W2K Advanced Server (Compaq WL210 Wireless) en ik moet toegeven: het scheelt behoorlijk als ik deze wijziging door voer.
Ik zou dit eens proberen, het is zeker de moeite waard.
Zat nou soms op 8.77Mb ipv 8.65Mb p.s.
De netwerkbelasting bleef steken 74%
Helaas maar toch bedankt voor de tip.
Verwijderd
Daarom moet je m alsnog enablen maar dan met 0% bandbreedte.
Deïnstalleren heft dit probleem niet op.
--
Okee, nog wat vraagjes:
Klinkt stom, maar staan al je netwerkkaart op 100 half/full duplex?
Heb je de standaard Realtek drivertjes van Windows of heb je ze gedownload van de website van Realtek?
Je gebruikt een crosscable tussen pc A en B.
Zijn dit de enige netwerkkaarten of heb je in 1 van de 2 pcs meerdere netwerkkaarten? ZO ja: wat zijn je TCP/IP instellingen?
Nog maar eens gedaan voor de zekerheid, vinkje aan, enablen met 0%, maar helaas geen verschil. Ik gebruik de standaarddriver uit XP, client 1 nic (realtek 100mb), server 2nic (1 inbound realtek 100mb, 1 outbound realtek 10mb 192.168.0.1)Op zondag 13 januari 2002 23:53 schreef Systeemprutser het volgende:
Nee, een bugje in XP is dat hij toch 20% bandbreedte reserveert voor QoS.
Daarom moet je m alsnog enablen maar dan met 0% bandbreedte.
Deïnstalleren heft dit probleem niet op.
--
Okee, nog wat vraagjes:
Klinkt stom, maar staan al je netwerkkaart op 100 half/full duplex?
Heb je de standaard Realtek drivertjes van Windows of heb je ze gedownload van de website van Realtek?
Je gebruikt een crosscable tussen pc A en B.
Zijn dit de enige netwerkkaarten of heb je in 1 van de 2 pcs meerdere netwerkkaarten? ZO ja: wat zijn je TCP/IP instellingen?
Ik ben wat aan het experimenteren met vaste/auto IP op de client dus is nogal varaible hier. Qua snelheid maakte het in iedergeval niets uit wat ik instel. ander verhaal.
Als hij vast is 192.168.0.2
Performance blijft trouwens ook zo, terwijl ik tegelijkertijd via internetnic 180kbps binnen haal. Komt hoogsten 5% netwerkbelasing bij.
Niet slecht vind ik zelf.
Oh ja hij staat op auto, niet op half of full (ik heb tenslotte geen switch of hub)