Toon posts:

WinTV PCI die werkt met Asus A7V266-E?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben errug benieuwd of iemand die dit moederbord
heeft in combinatie met de Hauppauge WinTV-PCI
ooit het goed werkend heeft gekregen.. Drivers enzo
zijn geen probleem, alleen ik krijg van die irritante
strepen door het beeld heen (vooral als ik kopieer of bij data encoding.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? :'( Help??? :'(

Verwijderd

Wellicht biedt de VIA PCI-Latency patch uitkomst,

te halen op: http://download.viahardware.com/vlatency_v019.zip

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas, heb al een wanhopige zoektocht gepleegt over VIA 4in1 drivers, PCI latency patches, Nieuwe Hauppauge drivers, BIOS tweaks, the whole works...

En die patch werkt bij mij dus echt voor geen meter. Fixed problemen met sb-live enz... Maar die heb ik dus niet. Ook elk vrij IRQ gebruikt, maar als ik bijv. files kopieer met m'n onboard RAID controller krijg ik dus lijnen door m'n scherm heen.. :'( wordt ik ervan... En ik ben echt iedereen (including VIA) aan het meelen, maar waarschijnlijk kan het ze weinig schelen...

Hieronder een post van een dude van het VIA-forum die dus ook zulk soort problemen heeft, maar dan met een oudere chipset...

http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=6&threadid=897
-----------------------------------------------------------

Before i had my adsl connection i could solve all my problems by putting the PCI latency timer on 96. My tv-card worked fine and also the sblive.
After i bought the modem ... trouble.
I upgraded my wintv driver (Wtvdrv42.exe), screen looks great(latency has no influence anymore, so i put it back on 32), but i have sound problems, sometimes it's gone and i have to reboot to get it back (problem on tv-card, checked it). And if i watch TV and use my modem, after an hour i have no power on my USB. (Checked this, twice more than 36 h online without any problems, 1 hour online when watching tv and it happens)
So i installed the old driver back from wintv, black stripes in TV-mode as result. Began to experiment with the patch (latency 0.18), then i had cracking sound on my Sblive. Without the patch and PCI latency on 0, everything works fine only when theres no traffic on the USB, maybe here's a solution for some people.
I think throughout with all the upgrades i did my powersupply has become insuffient, i only have one of 250W. Is this the problem?Maybe the voltages are not stable enough. Please look into it,
i'm still not satisfied, maybe somebody from via can give me a solution.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem en hetzelfde moederbord (nou ok.. asus a7v266)
Een week geleden heb ik een miro PCTV Rave aangeschaft (zelfde chipset als die hauppage) en ik heb ook van die #)#@)#@$ strepen door het beeld.
Ook crashde me comp voordurend als ik tv zat te kijken en er activiteit van bv m'n hd was.

[topic=370808]

Ik heb echt alles geprobeerd en inmiddels heb ik het kaartje m'n comp weer uitgekicked.
Kijk/capture nu weer lekker met m'n asus+tv-in in win2k.

Ik heb trouwens net ook je andere topic doorgelezen, je had het erover om een pinnacle te kopen. Zou ik dus niet doen, want je blijft de problemen houden. Ik denk zelf dat de asus a7v266 totaal niet overweg kan met de bt8x8 chipset die op die tv kaarten zit. Een kennis van mij heeft de pinaccle PCTV ook en draait hem zonder probs op een msi bord.. (ja via ja)

Ik wordt onderhand wel strontziek van asus.
Vorig jaar heb ik de asus a7v gehad en die wilde niet samenwerken met m'n geheugen (Constant freezes & shit)
Terug naar de winkel gekicked en een msi k7t pro2 gehaald... draaide als een zonnetje.
Totdat ie in aug doorfikte van de hitte buiten. Omgeruild voor een asus a7v266. En hoppa, daar begonnen de problemen weer.
Eerst gefuck met freezes en crashes, is verholpen door bios en driverupdates.
Daarna kwam ik erachter dat m'n sblive zat te kloten. (gekraak tijdens afspelen/recorden en crashes in games)
Is verholpen door een audigy te kopen....
Nou en nu dit weer :( bah, voor mij echt geen asus meer.
Geen probs gehad met eerdere asus borden, (tx'97 , p2b etc)
maar ze verprutsen het echt sinds de a7v.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25
hmm... sinds de BX Master (wat was dat toch een ongelofelijk geweldig bord, jammer dat er geen Athlon op kan :'() vind ik MSI ook niet meer zo geweldig... ik had ook vage problemen met een KT7-turbo en een vriend van me heeft nu weer problemen met z'n K7T-pro2.

Ik heb zelf nu een Abit KR7 RAID. OK, het kreng is duur en heeft ook nog zo z'n kinderziektes. Maar ik heb bijna geen problemen met de volgende onderdelen erin: Matrox G400 DH, Intel 10/100 PCI kaartje, Tekram SCSI controller, SB Audigy, Miro DC10 en Hauppauge WinTV/PCI.

Het enige probleem wat ik eigenlijk heb is, dat ik geen windows 98 kan installeren als de audigy erin zit (bekend probleem). Maar ik heb windows 98 eigenlijk ook alleen nodig voor de DC10 (dank zijn Pinnacle :r), voor de rest gebruik ik toch XP.

Toch heb ik af en toe nog wel kleine probleempjes met de WinTV: XP wil soms wel eens crashen (ja, je hoort het goed >:)) als ik in FULL-SCREEN modus ga met de WDM drivers.

Maar goed, TV kaarten vergen nou eenmaal veel bandbreedte op je PCI bus en noch Hauppauge, noch Pinnacle staan positief bekend om hun driver support. Daarbij komt ook nog eens dat er ook op de VIA KT266 chipset veel valt aan te merken. Maar Abit levert hem tenminste zo'n beetje as good as it can get :9

Dus misschien dat je ook eens een abit moet overwegen :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Welk BIOS heb je? Ik had dezelfde problemen inclusief ernstige vastlopers met bios 1005. Bios1004b weer teguggeflasht. Problemen over!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 03:37 schreef Raven- het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem en hetzelfde moederbord (nou ok.. asus a7v266)
Een week geleden heb ik een miro PCTV Rave aangeschaft (zelfde chipset als die hauppage) en ik heb ook van die #)#@)#@$ strepen door het beeld.
Ook crashde me comp voordurend als ik tv zat te kijken en er activiteit van bv m'n hd was.

[topic=370808]

Ik heb echt alles geprobeerd en inmiddels heb ik het kaartje m'n comp weer uitgekicked.
Kijk/capture nu weer lekker met m'n asus+tv-in in win2k.

Ik heb trouwens net ook je andere topic doorgelezen, je had het erover om een pinnacle te kopen. Zou ik dus niet doen, want je blijft de problemen houden. Ik denk zelf dat de asus a7v266 totaal niet overweg kan met de bt8x8 chipset die op die tv kaarten zit. Een kennis van mij heeft de pinaccle PCTV ook en draait hem zonder probs op een msi bord.. (ja via ja)

Ik wordt onderhand wel strontziek van asus.
Vorig jaar heb ik de asus a7v gehad en die wilde niet samenwerken met m'n geheugen (Constant freezes & shit)
Terug naar de winkel gekicked en een msi k7t pro2 gehaald... draaide als een zonnetje.
Totdat ie in aug doorfikte van de hitte buiten. Omgeruild voor een asus a7v266. En hoppa, daar begonnen de problemen weer.
Eerst gefuck met freezes en crashes, is verholpen door bios en driverupdates.
Daarna kwam ik erachter dat m'n sblive zat te kloten. (gekraak tijdens afspelen/recorden en crashes in games)
Is verholpen door een audigy te kopen....
Nou en nu dit weer :( bah, voor mij echt geen asus meer.
Geen probs gehad met eerdere asus borden, (tx'97 , p2b etc)
maar ze verprutsen het echt sinds de a7v.
Ik heb die strepen van de hauppauge nu maar een beetje ge-accepteerd als "Feature van het A7V266-E VIAvod"... Maar wil binnenkort wel een nieuwe SB-Audigy player kopen..
Nu weet ik dus dat de manual van vrije PCI sloten (en IRQ's) fout staat afgedrukt in de A7V manual (ook weer zo'n feature), En dat dus alleen PCI 3 EN 4 vrij zijn (als je tenminste de onboard audio uitzet.. In welk PCI slot heb jij je audigy gepleurt? Want m'n Hauppauge wou ik in PCI slot 4 gooien, maar paste dus weer niet vanwege de onbaord AUX connector die daar weer lekker geplaatst is...! |:( |:(
Ik wil dus niet dat probleem er ook nog bij hebben, als je begrijpt wat ik bedoel :) !

• Paquito
  • Niet online
Klopt, in de asus a7v266 manual staat ook een drukfout.
Er staat dat slot 3 geshared is met 't agp slot. Wat dus niet waar is. 't is alleen shared met de onboard audio.
Bij SLOT4 staat used, maar ik neem aan dat dat gewoon 'free' ofzo betekent.

Ik heb m'n systeem zo opgesteld:

Interrupt Request Table :
PCI SLOT 1 = PCI SLOT 5 = ONBOARD USB
PCI SLOT 2 = AGP PRO = ACR SLOT
PCI SLOT 3 = ONBOARD AUDIO
PCI SLOT 4 = FREE
PCI SLOT 5 = PCI SLOT 1 = ONBOARD USB

AGP slot: Asus tnt2 ultra
Slot1 : leeg
Slot2 : leeg
Slot3 : SB Audigy
Slot4 : Realtek netwerkkaart
Slot5 : diamond fireport scsi kaart.

Verder heb ik uitgezet: USB Controller, onboard audio, onboard acr en de compoorten.
En ik heb elke kaart een eigen irq in de bios gegeven.

Ik had m'n PCTV in slot 1 gegooid. Met scsi kaart enabled en disabled in windhoos en later nog ff met de scsi kaart helemaal eruit. Maakte geen verschil.
M'n kennis heeft trouwens die PCTV kaart shared met z'n raid controller op het msi bord. (en heeft dus totaal geen probs zoals ik in een eerder bericht zei)
Ik kon trouwens wel gewoon tv kijken zo lang ik maar niks deed. Als ik m'n muis gebruikte of ook maar iets anders deed kwamen die strepen in 't beeld :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 19:26 schreef Raven- het volgende:
Klopt, in de asus a7v266 manual staat ook een drukfout.
Er staat dat slot 3 geshared is met 't agp slot. Wat dus niet waar is. 't is alleen shared met de onboard audio.
Bij SLOT4 staat used, maar ik neem aan dat dat gewoon 'free' ofzo betekent.

Ik heb m'n systeem zo opgesteld:

Interrupt Request Table :
PCI SLOT 1 = PCI SLOT 5 = ONBOARD USB
PCI SLOT 2 = AGP PRO = ACR SLOT
PCI SLOT 3 = ONBOARD AUDIO
PCI SLOT 4 = FREE
PCI SLOT 5 = PCI SLOT 1 = ONBOARD USB

AGP slot: Asus tnt2 ultra
Slot1 : leeg
Slot2 : leeg
Slot3 : SB Audigy
Slot4 : Realtek netwerkkaart
Slot5 : diamond fireport scsi kaart.

Verder heb ik uitgezet: USB Controller, onboard audio, onboard acr en de compoorten.
En ik heb elke kaart een eigen irq in de bios gegeven.

Ik had m'n PCTV in slot 1 gegooid. Met scsi kaart enabled en disabled in windhoos en later nog ff met de scsi kaart helemaal eruit. Maakte geen verschil.
M'n kennis heeft trouwens die PCTV kaart shared met z'n raid controller op het msi bord. (en heeft dus totaal geen probs zoals ik in een eerder bericht zei)
Ik kon trouwens wel gewoon tv kijken zo lang ik maar niks deed. Als ik m'n muis gebruikte of ook maar iets anders deed kwamen die strepen in 't beeld :(
Precies hetzelfde probleem met dat TV-kijken dus! Lukt prima als ik er niks bij doe!

Zou je a.u.b. a.u.b. even kunnen kijken of de audigy ook in PCI slot 4 past... Daar wil ik em namelijk in plaatsen omdat ik daar namelijk m'n Hauppauge niet in kwijt kan...
(past niet , klemt tegen de onboard audio aux connector)

Ik zou het erg waarderen als je dit ff zou willen nakijken

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
To -> Raven: Heb jij die lui van Asus BTW wel eens gemeelt? Die reageren totaal niet? Lekker service weer... En hauppauge wil ook van niks weten... Ook weer lekkere service.. Heb echt zin om die lui totaal de grond in te branden... Kan daar echt niet tegen... Maar ja, zodra onwetende consumenten maar de kaarten kopen dan skippen we de service gewoon (policy van Asus, VIA en Hauppauge). De meeste reacties krijg ik nog van normale users en review-sites.

Verwijderd

Topicstarter
Help??? Past de kaart in PCI slot 4?

• Paquito
  • Niet online
Precies hetzelfde probleem met dat TV-kijken dus! Lukt prima als ik er niks bij doe!
Zou je a.u.b. a.u.b. even kunnen kijken of de audigy ook in PCI slot 4 past... Daar wil ik em namelijk in plaatsen omdat ik daar namelijk m'n Hauppauge niet in kwijt kan...
(past niet , klemt tegen de onboard audio aux connector)
Nee dat gaat niet lukken denk ik aangezien de audigy net zoals de pctv ook een stuk printplaat naar onder heeft steken aan de voorkant.
To -> Raven: Heb jij die lui van Asus BTW wel eens gemeelt? Die reageren totaal niet?
Ja ik heb ze (asus) een jaar of 1,5 geleden een keer gemaild met een probleem/bug in een van hun drivers.
Ze hebben nooit gereageerd... prutsers

Verwijderd

Topicstarter
Damn, dit zuigt enorm! Heeft iemand de Audigy dan in SLOT5, SLOT2, SLOT1 zitten? En geen problemen daarmee? Met ook weer de A7V266-E en Audigy....

Ongeloofelijk gewoon dat ze op zo'n briljante plaats net weer een onboard AUX connector moeten plaatsen!
Pagina: 1