[ShopSurvey] moderator meldpunt

Pagina: 1
Acties:

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het hier: http://devtrack.tweakers.net/view_bug_page.php3?f_id=0000198
en hier: http://www.tweakers.net/plan/145
al even ter sprake gebracht, maar nu ook even in TFF.

Aangezien er nogal wat shops dubbel in de shopsurvey stonden (zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/363879), is het misschien handig om een admin-knopje bij elke shop te zetten, zodat users aan een admin kunnen reporten als een shop dubbel in de lijst staat, of dat er wat fout is. Melden in TFF kan wel, maar dat staat nergens vermeld.

Ik kan het ook wel melden in de Pricewatch, daar zitten namelijk de admin-knopjes die ik bedoel, maar hoe kom ik daar vanaf de Shopsurvey?
Als ik namelijk naar een willekeurige ShopSurvey entry ga, zie ik nergens een link naar de producten van die betreffende shop staan, dus kom ik toch ook niet in de Pricewatch terecht?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Het lijkt mij zeker een goed idee om een vast meldpunt voor dit soort "zaken" te hebben.
En dan niet alleen voor dubbele entries in de DB maar ook voor draad vervuiling in de shopsurvey.
Het komt nu best wel vaak voor dat de shopsurvey als een soort van chatbox gebruikt wordt ipv voor een beoordeling van de shops die er in staan.
Er mag in de Shopsurvey wat mij betreft wel dat duidelijker gezegd worden dat het voor beoordeling only. en dat er voor vragen daarom heen desnoods hier in /tff een topic kan worden aangemaakt.
Mischien een soort sticky topic in de shopsurvey zetten :?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• blackd
  • Niet online
Ik zou graag even willen horen wat de Lieve Adjes hiervan vinden... en van Femme of dit te implementeren is.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zich wel een aardig idee, maar of het veel nut heeft weet ik niet, omdat Femme nog steeds de enige is die shops kan verwijderen.

Professioneel Hyves-weigeraar

• blackd
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 12:42 schreef Wouter Tinus het volgende:
Op zich wel een aardig idee, maar of het veel nut heeft weet ik niet, omdat Femme nog steeds de enige is die shops kan verwijderen.
Hmm, dan zou je net als bij de Pricewatch meldpunten een onderscheid moeten maken of volgens jou de shop weg kan (-> melden aan Femme) of dat er wat aangepast moet worden (-> melden aan andere admin)..

• blackd
  • Niet online
Dit schreef Femme op de FP
Het is in mijn ogen veel overzichtelijker om dat soort vragen centraal te behandelen. Nu is het ook al zo dat bugmeldingen op drie verschillende plekken (in de changelog, devtrack en TTF) gemeld worden. Dat is niet handig. Met zo'n shop survey meldpunt zul je hetzelfde zien.
Ik snap dat het veel overzichtelijker is om opmerkingen (bugs etc.) op 1 punt te behandelen.
Daarom pleit ik zo voor 1 meldpunt voor Shopsurvey zoals in de Pricewatch.

Mijn idee is als volgt:
In de shopsurvey komt bij de details van elke shop een icoontje, of je kan op de shop-naam klikken net als bij een Pricewatch item. Hier krijg je dan een venstertje zoals in de Pricewatch:Voorbeeld
Tweakers.net bezoekers kunnen deze prijs wijzigen, maar niet verwijderen. Als de prijs verwijderd moet worden omdat deze bijv. niet meer voorkomt op de prijslijst van Atlas Automatisering, dan kun je dat hier melden! Een Tweakers.net admin zal dan het probleem fixen.
== prijs en productnaam etc ==
I.v.m. misbruik worden usernames gelogd.

Prijs onjuist? hier aanmelden
Bedrijfsgegevens onjuist? hier aanmelden
Je krijgt dan bij de Shopsurvey een schermpje als volgt:
Bedrijfsgegevens kunnen niet door Tweakers.net bezoekers worden gewijzigd. Dit kan alleen door Tweakers.net admins.
Bedrijfsgegevens onjuist hier melden
Winkel is dubbel vermeld of failliet hier melden
Een fout in bedrijfsgegevens gaat dan naar een admin die geen trash-rechten heeft, een shop die failliet is of dubbel is, gaat naar een admin die wel trash-rechten heeft.

Misschien dat zo'n zelfde systeem is te maken voor de spelfouten in de news-postings?

Tevens:
Het valt me op dat bij de Pricewatch kan aangeven dat de winkelgegevens onjuist zijn. Je zei in het draadje op de FP dat, als de shop verwijderd moest worden, ik het in de Pricewatch kon aangeven. Mijn probleem echter: als ik in de lijst van de Shopsurvey (op alfabet) ben, hoe zie ik dan welk product bij die winkels hoort?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Een uitbreiding van het shopsurvey meldpunt lijkt mij een goed idee, mits er dan ook iemand met de juiste rechten is die de meldingen afloopt.

Voor spelfouten heb ik al voorgesteld om Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/pw/alert.gif naast Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/print/klein.gif te zetten, en deze door te linken naar nieuws@tweakers.net en het mailadres van de poster.

• blackd
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 20:29 schreef Wouter Tinus het volgende:
Een uitbreiding van het shopsurvey meldpunt lijkt mij een goed idee, mits er dan ook iemand met de juiste rechten is die de meldingen afloopt.
Vandaar de splitsing wijzingen gegevens / trash gegevens in dat voorbeeldwindowtje wat ik in mijn vorige post gaf.

Ik bedoel dan dus op zo'n dergelijke pagina: http://www.tweakers.net/shopsurvey/974 dat je op de shopnaam kan klikken, of dat er zo'n alert knopje komt zoals hieronder. Daarna krijg je het bekende verhaal uit mijn voorbeeld met zo'n popupscherm.
Voor spelfouten heb ik al voorgesteld om [afbeelding] naast [afbeelding] te zetten, en deze door te linken naar nieuws@tweakers.net en het mailadres van de poster.
Idd, lijkt me een goed plan! Het lijkt mij dat, mits er regelmatig gecheckt wordt (ik weet niet precies hoe die admin meldingen binnen komen bij de diverse admins, maar dat terzijde) of er dus meldingen zijn. Als dat via de mail gaat, lijkt mij dat een snellere manier van werken dan via TFF. Dit is niet om TFF de grond in te boren ofzo, maar om de reactiesnelheid te verhogen.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 07 januari 2002 20:45 schreef blackd het volgende:
Idd, lijkt me een goed plan! Het lijkt mij dat, mits er regelmatig gecheckt wordt (ik weet niet precies hoe die admin meldingen binnen komen bij de diverse admins, maar dat terzijde) of er dus meldingen zijn. Als dat via de mail gaat, lijkt mij dat een snellere manier van werken dan via TFF. Dit is niet om TFF de grond in te boren ofzo, maar om de reactiesnelheid te verhogen.
De PriceWatch meldingen komen op een centraal verzamelpunt binnen waar iedereen in kan kijken. Spelfouten zouden (als het voorstel wordt uitgevoerd) binnenkomen via e-mail bij de vijf redactieleden en degene die de post heeft geschreven. Dat zou de responsetijd wel moeten verhogen ja :D.

• blackd
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 20:29 schreef Wouter Tinus het volgende:
Als dit voorstel zou worden uitgevoerd, dan moet er denk ik serieus naar het aantal users gekeken worden die shops kunnen trashen. Femme kan dit denk ik niet alleen, en ik denk dat hij belangrijkere zaken op te lossen heeft. Dit is trouwens ook op verschillende plekken ter sprake geweest.

Eigenlijk zou ik graag nog van Femme willen horen of hij dit Shopsurvey meldpunt een goed idee vindt, ik denk dat hij bang is dat zometeen het reporten van fouten op allerlei plekken gaat gebeuren. Kan ik me wel voorstellen trouwens. Alleen IMHO is het op dit moment niet echt duidelijk waar je met je shopsurvey meldingen terecht moet. Veel gebeurt wel in TFF, maar het lijkt mij, ook voor de gebruiker, handiger als dit direct via Shopsurvey gebeurt. Hierdoor zal ook, denk ik, de drempel om het door te geven dat er iets fout is lager zijn.

• blackd
  • Niet online
*schopje*

ik zou graag van wat anderen nog willen horen wat ze van de ideeen in deze thread vinden..

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op vrijdag 18 januari 2002 08:03 schreef blackd het volgende:
*schopje*

ik zou graag van wat anderen nog willen horen wat ze van de ideeen in deze thread vinden..
Zolang er er nog geen "oplossing" is blijf het maar gewoon hier in /TFF posten of de nu aanwezige opties in de ShopSurvey, dan zien we de fouten ook en kunnen we reageren.
Ik ben meestal voer dag hier (te) vaak :) dus kan eventuele fouten gelijk corrigeren, alleen het eventuele trashen van shops in de survey is voor Wouter en Femme
we hebben beiden in devtrack een request staan die overeenkomsten vertonen. (198 & 233) Dus hoe ik er over denk lijkt me wel duidelijk :P

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1