Ik heb in een oude computer bij mijn vriendin thuis geprobeerd een geluidskaart te installeren. Nu werkt het maar niet. Ik heb al 2x een isa kaart geprobeerd, en 1x een pci kaartje. Telkens de goede drivers erbij, en nog werkt het niet. Bios instellingen ook al mee geklooid, nieuwe win98 erop, niks werkt. Heeft iemand hier tips ofzo? Het moederbord is een pentium II moederbord, er zit nu 66mhz geheugen op, er kunnen 2 pentium II's op (is raar, maar volgens mij was pc verkoper van hun een afperser ofzo), 2 isa sloten, 1 agp, 4 pci, en ruimte voor sd ram en edo ram, en t is een AT moederbord. K kom er niet meer uit
Wat voor geluidskaarten heb je gebruikt en kreeg je foutmeldingen ofzo? Weet je zeker dat het echt aan de kaarten ligt en dat niet per ongeluk in windows het volume op 0 staat ofzo?
Nee, geluidskaarten met zo'n goekopen c-media chipset erop. En een andere had een opti chipset. de pci kaart is de typhoon four point kaart (www.typhoonline.com)
Je geeft ook niet veel info, he? Vertel dan in ieder geval waar het precies mis gaat. Al meteen als je de drivers probeert te installeren? Krijg je foutmeldingen? Of komt er gewoon geen geluid uit maar lijkt verder alles gewoon goed te staan. In dat laatste geval zie je zelf waarschijnlijk iets simpels over het hoofd.
Hij wilt de kaart niet eens herkennen. Niks uit zichzelf. Ik heb geprobeerd bij nieuwe hardware toevoegen en dan de juiste kaart gekozen, maar niks werkte. Kaart zit er btw ook goed in gerukt en in verschillende sloten al geprobeerd
Pagina: 1