Toon posts:

Vers in het OCing, help needed

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet er nog niet veel van, maar het begint zo langzaam wel te komen. :D Ik wil mijn AMD athlon 1200 OCen, maar weet niet goed waar te beginnen zonder de boel te verkloten. Dus dat is m'n eerste vraag.

Ik heb de FAQ gelezen en ga straks die L1 en L2 puntjes verbinden met potlood. Alles best maar ik zit met een probleem. Mijn CPU-temp is momenteel al 52 graden. Volgens mij is dit al aan de hoge kant. Ik gebruik een Global WIN WBK68 koeler. Moet ik een andere aanschaffen?

Please do help me out.......
bvd
:7

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

52 graden is al behoorlijk hoog jah...

ik zou er dus eerst een andere cooler erop zetten, zodat je onder de 45 graden stressed komt... dan kun je gaan overclocken! :)

want op het moment dat jij je Vcore omhoog doet, neemt de warmte sterk toe!

Verwijderd

Topicstarter
Welke cooler kan ik het beste kopen dan?

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Welkom trouwens :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56

Epsilon

Op zaterdag 05 januari 2002 11:54 schreef Qgene het volgende:
Ik heb de FAQ gelezen en ga straks die L1 en L2 puntjes verbinden met potlood.
l1 EN l2??
hmm, dan weet jij meer als ik

L1 is voor de multiplier en L2 toch echt nie.

het enige wat je wel kan doen is de L7 bruggen inkleuren want die bepalen het voltage. Dat hoeft alleen maar als je dat niet via het moederbord in kan stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, die L2 bedoelde ik niet. Het bleek zelfs om een niet gelockte processor te gaan, YIHAA. Loopt nu stabiel op 1270. Heb wel een koelprobleem. Wat is nou echt de beste/stilste op dit moment? Ik kom er niet uit, TE veel info daarover.......

Thx

Verwijderd

Qgene ,

draai zelf met een aplha 8045 met een delta 80 MP , goeie combinatie houdt mn xp (1.47@1.6) toch lekker op 42C stressed :9~

Hier kun je zien of hij ook op jou mb past : http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html

Het is geen goedkope hsf , maar wel de beste .Mocht je minder lawaai willen , neem dan de alpha met een andere fan bv papst 8412NGM . De temp zal dan dus wel iets hoger zijn dan met de delta , lijkt me logisch :) .

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de reply's,

Goed, ik heb hem nu stabiel met een FSB van 138, 140 lukt niet want dan doet m'n comp niks meer. Ik neem aan dat dit een voltage probleem is dus nu moet die omhoog. In m'n bios staat m'n VCore op DEFAULT. Volgens een proggie is t'ie 1.78'en m'n bios gaat maar tot 1.7.

Hoe zit dit en wat is dan de beste stap om verder te gaan.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Vcore op user define zetten :)

dan kun je dus warschijnlijk het voltage omhoog zetten, meetsal tot max naar 1,85
Let erop dat dit in de praktijk meestal hoger is, voor mijn a7v133 betekend 1,85 -- 1,92

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

STOP l1 en l2 bruggen zijn bij een athlon 1200 al unlocked dus dat hoeft niet meer
je multiplier oprikken van 12 naar 13 x wil in 99% van alle gevallen wel lukken dus draait hij al op 1300mhz
dan komt het leukste je hebt geloof ik en kt133a chipy op je mobo dus niet teveel tegelijk gaan clocken

probeer stapjes van 1 (dus van 133 naar 134)
boot je systeem elke keer en als hij stabiel blijft nog een keer doen als je de 138 haald is het handig je Vcore wat opteschroeven naar bijv. 1.800/1.825
niet alle cpu's vinden dit in een keer leuk om te doen
dus laat je cpu ff een tijdje draaien op een hoger voltage (een uurtje of 3) en ga dan weer verder met OCen
zoals je in mijn sig kan zien ben ik ERUG ver gekomen met mijn mobotje die een kt133 chipset heeft...
GOOD LUCK

en ja die alpha coolers zijn relAx en die vulcano7 die ik heb is ook wel leuk maar maakt meer geluid (schiet op papst)

laat ons weten hoe het is gegaan

Verwijderd

Topicstarter
Vcore is nu dan toch eindelijk omhoog en dat gaat prima. Maar ik kan nog steeds m'n FSB niet hoger zetten dan 139, m'n processor draait nu op ongeveer 1250 Mhz (is een 1200).

Als ik dan de multipier van DEFAULT afhaal en hem op 9.5 zet, loopt de processor maar op 750Mhz ofzo. Alleen op default lijkt het te werken. Hoe moet dit nou? :P

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

En als je echt wil lache, schaf je een waterkoeling aan, heb ik ook gedaan >:) das zeeeer vet
Ik heb er een bong bij gebouwd, en een 0kea meubel voor ontworpen, binnekort zijn er pics :)
ik kreeg mijn proc naar 1512, tis een axia 1200 trouwes.

Verwijderd

doe gewoon je FSB omhoog.... wel zo makkelijk, je multiplier kan toch niet verder omhoog dan 12,5.....

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit dat nou met die multiplier? Als ik hem op 9x zet, draait m'n proc op 750 ofzo...?? En waarom krijg ik die FSB niet hoger dan 139?

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

fsb is logish dat doen alle kt133/kt133a
die gaan nooit zo verschrikkelijk hoog :(
multiplier weet ik niet...

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 19:36 schreef Jeff_P het volgende:
fsb is logish dat doen alle kt133/kt133a
die gaan nooit zo verschrikkelijk hoog :(
multiplier weet ik niet...
Klopt van die FSB, bij mij ging ie op 7.5x108 en niet hoger, want dan werd ie onstabiel :(

Maar heb nu Duron ge-unlocked :) (9.5x103=970 >:) )

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het verhaal over de FSB is mij nu wel zo'n beetje duidelijk. Blijf ik met de vraag over de multipier zitten. :P

ok, komtie nog een keer: Multiplier staat op default. Processor draait op 1242Mhz en FSB op 138, dus de multiplier zou op 1242/138=9 moeten staan. Wijzig ik deze nu naar de 10 ofzo, dan draait m'n proc ineens veel lager. Dat zou toch hoger moeten worden? Volgens mij heb ik een niet gelockte AMD (geen doorgebrande L1 verbindingkjes).

Iemand ervaring hiermee?

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 20:16 schreef Qgene het volgende:
Ja, het verhaal over de FSB is mij nu wel zo'n beetje duidelijk. Blijf ik met de vraag over de multipier zitten. :P

ok, komtie nog een keer: Multiplier staat op default. Processor draait op 1242Mhz en FSB op 138, dus de multiplier zou op 1242/138=9 moeten staan. Wijzig ik deze nu naar de 10 ofzo, dan draait m'n proc ineens veel lager. Dat zou toch hoger moeten worden? Volgens mij heb ik een niet gelockte AMD (geen doorgebrande L1 verbindingkjes).

Iemand ervaring hiermee?
Ik zou zeggen dat MP 10 dan niet werkt en je dus weer moet tekenen, maar hij is al unlocked... vaag :?
Misschien omdat hij niet hoger kan (de proc). Probeer dus eens een MP van 10 met een lagere fsb. 10*138=1380. 1380 lijkt mij wat optimistisch met jou temperaturen...

Edit: En trouwens.. Vind je de sprong van 1242 naar 1380 niet wat groot? Das meer dan 100Mhz, ik zou wat voorzichtiger zijn :9

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk. Maar het probleem blijft. Met de FSB op 133 kan ik de multiplier helemaal niet aanpassen. Of de comp start niet op (en de monitor gaat op standby) of de processor loopt langzamer.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

It's all in the heat denk ik zo, met mijn vulcano II kwam ik 'maar' op 1400Mhz, met mijn H2O setup 20 graden minder en 100Mhz hoger :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat dit door de warmte komt, de processor gaat toch niet de temp downreguleren? Andere mogelijkheden?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 21:49 schreef Qgene het volgende:
Ik denk niet dat dit door de warmte komt, de processor gaat toch niet de temp downreguleren? Andere mogelijkheden?
Ik zou eerst een andere koeler kopen, die AthlonTB's produceren erg veel warmte. Pas als je een betere koeler hebt kun je goed hoger komen...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 16:58 schreef Qgene het volgende:
Als ik dan de multipier van DEFAULT afhaal en hem op 9.5 zet, loopt de processor maar op 750Mhz ofzo. Alleen op default lijkt het te werken. Hoe moet dit nou? :P
Vcore is verhoogd, CPU is niet gelocked, FSB op 133. Hoe verhoog ik de multiplier zodat m'n CPU niet langzamer gaat lopen?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
heb je geen dipswitches op je mammaplanl voor overclocken van de multiplier?

Ik wel met mijn AK73 Pro A Met Athlon 1200 (12x100) @ 1300 (13x100) :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 12:08 schreef maartenb het volgende:
heb je geen dipswitches op je mammaplanl voor overclocken van de multiplier?

Ik wel met mijn AK73 Pro A Met Athlon 1200 (12x100) @ 1300 (13x100) :P
Ik kan wel een switch (J17) omzetten. Die veranderd de bussnelheid. Staat nu op 133 kan terug naar 100. Zou dit het probleem oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 12:23 schreef Qgene het volgende:

[..]

Ik kan wel een switch (J17) omzetten. Die veranderd de bussnelheid. Staat nu op 133 kan terug naar 100. Zou dit het probleem oplossen?
Ik heb nu de switch op 100 (FSB) gezet en de multiplier op 13. Erg leuk, maar nu is m'n systeem langzamer toch?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
[topic=371917/1/100]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.