Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Het zit zowiezo niet in de geluidskaart, die is gewoon van 'hifi' kwaliteit (als ie het dan eindelijk doet
).
Zet je PC eens naast je stereo en sluit 'm met een korte Jack-Cinch kabel aan, die moet gewoon perfect geluid geven (misschien niet audiofiel-theoretisch verantwoord ofzo, maar geen hoorbare vervorming...
Ik denk eerlijk gezegd dat het eerder in je bron zit. Ik heb mijn geluidskaart met een digitale aansluiting op een D/A converter aangesloten en DivX'jes klinken bij mij ook zacht en heel vaak erg gaar...
Muziek klinkt wel perfect
.
Zet je PC eens naast je stereo en sluit 'm met een korte Jack-Cinch kabel aan, die moet gewoon perfect geluid geven (misschien niet audiofiel-theoretisch verantwoord ofzo, maar geen hoorbare vervorming...
Ik denk eerlijk gezegd dat het eerder in je bron zit. Ik heb mijn geluidskaart met een digitale aansluiting op een D/A converter aangesloten en DivX'jes klinken bij mij ook zacht en heel vaak erg gaar...
Muziek klinkt wel perfect
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
is het signaalkabel ? Deze hebben weinig tot niks last van signaalverlies je kan daar grote lengtes meehalen zonder verlies: 50 meter is geen probleem, speakerkabel daarentegen....
klopt een dvd met 5.1 geluid klinkt stukke beter dan zo'n divx filmpje =)
ik zelf ook altijd stereo er aan hange
ik zelf ook altijd stereo er aan hange
Mij lijkt dat je de downmix van het geluidsignaal naar stereo moet zetten (in de software).
Op die manier komt het center-geluid op l+r, en dan is het probleem opgelost.
Het is nou eenmaal zo.
het gaat hier om stereo geluid wat in een divx-je zit.Op zaterdag 05 januari 2002 12:29 schreef efd het volgende:
Mij lijkt dat je de downmix van het geluidsignaal naar stereo moet zetten (in de software).
Ik heb zojuist ook even het verschil beluisterd tussen een (originele) DVD van de Xfiles op m'n computer en op de sta-alleen-DVD-speler in de huiskamer.
De stemmen waren verder goed te verstaan, dus ik denk dat het niet (geheel) aan de kabel ligt. Ik ga maar eens kijken of het aan de Mp-3 codec ligt en of er een betere te vinden is.
Tenzij iemand nog een ander idee heeft (bijv beroerde installatie in de huiskamer
Verder hoorde ik nog wel duidelijk verschil in kwaliteit tussen het geluid van de computer en de DVD-speler.
Ik gebruik PowerDVD (zat bij de dvd-rom speler)
Is er een andere speler die wel goed geluid weergeeft, of zit het probleem echt in de hardware? (SBlive)
aanvulling:
het is een signaal-kabel, daar had ik nog een hoop van liggen
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
wat moet zo'n D/A converter eigenlijk kosten, gulden of 100?Op zaterdag 05 januari 2002 12:24 schreef JvS het volgende:
Het zit zowiezo niet in de geluidskaart, die is gewoon van 'hifi' kwaliteit (als ie het dan eindelijk doet).
Muziek klinkt wel perfect.
In mijn geval 440 piek. Ik gebruik mijn MD-deck als D/A converterOp zaterdag 05 januari 2002 14:01 schreef neographikal het volgende:
[..]
wat moet zo'n D/A converter eigenlijk kosten, gulden of 100?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1