Toon posts:

[telnetd] aanpassen login prompt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje opzoek of het mogelijk is de prompt die weergegeven wordt als je naar een linuxbox telnet op de een of andere manier te wijzigen is.
Ik weet wel dat je /etc/issue.net kunt wijzigen, maar dat is alleen de info die boven de loginprompt wordt weergegeven.
Ook kun je met de optie -h aan in.telnetd 'host-specific information before logon' uitzetten, maar dan geeft ie alleen /etc/issue.net niet meer weer.
De loginprompt blijft ten alle tijden 'hostname login:'

Ik wil eigenlijk zowiezo die hostname daar weghebben, en misschien dat login: ergens anders in wijzigen.

(ik ga namelijk niet de telnetd uitzetten op m'n server aangezien ik overal vandaan in wil kunnen loggen, en niet iedere win-doos heeft een ssh client, maar wel een telnet client. Ik wil alleen de telnetd niet zo'n uitnodigende 'hier is de deur, rammel maar aan het slot en kom binnen' melding weer laten geven (misschien wel helemaal geen melding :) ))

Verwijderd

http://groups.google.com/groups?selm=slrn9oorv8.ho.LinuxBear%40localhost.localdomain&output=gplain

Edit: Ik stel voor dat je je windows machines gewoon uitrust met putty (free ssh client) en je telnet helemaal niet meer gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas :)
Die prompt (de bash shell prompt) bedoel ik dus niet

* Operations bedoelt deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aedens/images/got/telnet.jpg

(Bij deze mijn welgemeende excuses voor het helaas noodzakelijk vervuilen van NOS met een Microsoft Window)

[edit]
Op zaterdag 05 januari 2002 12:05 schreef Mainwave het volgende:
Edit: Ik stel voor dat je je windows machines gewoon uitrust met putty (free ssh client) en je telnet helemaal niet meer gebruikt.
Helaas behoort dat niet tot de opties (vandaar deze vraag)
Ik zit voor mijn werk bijna altijd bij klanten, en ik kan niet zomaar op de servers van die klant een ssh client installeren om alleen maar ff mijn mail te checken... (het kan wel maar ik doe het niet)
Inloggen/su-en als root doe ik toch niet remote (en indien wel nodig alleen via ssh)
(mijn 'eigen' windows machines (eigen pc's, laptop van de zaak, servers op kantoor) hebben wél allemaal putty draaien)

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 12:11 schreef Operations het volgende:
Helaas :)
Die prompt (de bash shell prompt) bedoel ik dus niet
Sorry, mijn fout, niet goed gelezen.
Helaas behoort dat niet tot de opties (vandaar deze vraag)
Ik zit voor mijn werk bijna altijd bij klanten, en ik kan niet zomaar op de servers van die klant een ssh client installeren om alleen maar ff mijn mail te checken... (het kan wel maar ik doe het niet)
Ook niet 1 exe file, omwille van de veiligheid. 8-)

Ik snap je probleem wel, maar als iemand je wachtwoord heeft ligt de weg naar root-hacken wel vet open. ;(

Verwijderd

P.S. Je zou telnetd een optie (hier -h) mee kunnen geven, dan geeft ie bij login geen hostinfo weer.

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op zaterdag 05 januari 2002 11:50 schreef Operations het volgende:
Ook kun je met de optie -h aan in.telnetd 'host-specific information before logon' uitzetten, maar dan geeft ie alleen /etc/issue.net niet meer weer.
Op zaterdag 05 januari 2002 12:36 schreef Mainwave het volgende:
P.S. Je zou telnetd een optie (hier -h) mee kunnen geven, dan geeft ie bij login geen hostinfo weer.
:Z ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 12:36 schreef Mainwave het volgende:
Dat werkt ook niet, dan geeft ie alleen /etc/issue.net niet weer, maar de loginprompt blijft hetzelfde (gatekeeper login:_)
:(

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 12:43 schreef RemcoX het volgende:

[..]

:Z ;)
Oke, ik nok met reageren voor vandaag. ;)

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
offtopic:
* koen Roumen vraagt zich af of er voor SSH ook zoiets bestaat als een /etc/issue.net :?

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 14:21 schreef Koen Roumen het volgende:
offtopic:
* koen Roumen vraagt zich af of er voor SSH ook zoiets bestaat als een /etc/issue.net :?
In openssh 3.0.2p1 in /etc/ssh/sshd_config:

Banner /etc/issue.net

Lijkt hier te werken.

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Kan het zijn dat die optie in mijn config file van OpenSSH 3.0.1p1-1.2 niet voorkomt? :?
Pagina: 1