Toon posts:

Maxtor HD rateltde, hoort dat zo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De buren hadden een nieuwe PC gekocht, maar die maakte herrie dus moest ik maar ff kijken wat het probleem precies was. Ik dacht zelf ah da zal wel de koeling zijn. Maar toen ik de kast openschroefde en aanzette hoorde ik een snel rattelent geluid. Ik merkte dat het de HD was een maxtor HD.
Is het normaal dat die zo'n pokke herrie maken, hoort dat zo met Maxtor want met mijn IBM schijven hooor ik dat niet.

Ik heb ze maar terug naar de winkel gestuurd om deharde schijf in te laten wisselen voor een ander.

Denk wel een goede oplossing niet waar???

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 18:46

Krul

Holodoc

Ik heb een Maxtor en ik geniet van zijn stille werking...misschien een productie fout of ander model? Defragmenteren helpt ook weleens :o
(Ik heb een 40 gig 6L040j2)

Verwijderd

99,999999% kans dat die Maxtor gewoon OK is.
Heb hier ook enkele weken geleden een IBM vervangen door een Maxtor, dacht net hetzelfde, ratelen en een "klak- geluid" bij het afsluiten, dat is een kapotte schijf.
Niet dus, ze zijn gewoon zo.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 21:43

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Sommige schijven maken meer geluid dan anderen...
neem nou de mijne, vreselijke pokkeherrie :)
enige manier om dat minder te krijgen is óf een isolatie kasje eromheen, of meer geheugen, zodat je ieg die swap geluiden kwijt bent...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Als je het zo duidelijk kan horen dan klopt er idd iets niet, alle harde schijven zijn tegenwoordig redelijk stil.

Verwijderd

Koop dan altijd een Seagate.
De grootste, de beste service...

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 11:44 schreef WhoMe het volgende:
Koop dan altijd een Seagate.
De grootste, de beste service...
ik zou voor de maxtor gaan, omdat die schijven gewoon super zijn (iig mijn 6,4 EN 40 gig zijn sneller dan die gare van me broer en me pa *geloof beiden nec schijfies* bah wat zijn die langzaam zeg, volgens mij trekt die 6,4 ze dr nog wel uit... ookal maakt die en teringherrie... ok als me maxtor kapot gaat heb ik missssschien een probleem maar misschien ook niet :) want ze gaan nooit kapot ofzo

Verwijderd

De Barracuda IV is onverslaanbaar.

Bovendien: het servicecentre van Seagate is in Nederland, dus mocht er ooit wat zijn, heb je snel en goedkoop een nieuwe schijf...

Maxtor zit in Ierland.....

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik heb ook een Maxtor 7200rpm, maar het enige wat je echt hoort is het opspinnen en bij het uitgaan een heel zacht tikje oid.

|Specs|

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Op zaterdag 05 januari 2002 12:36 schreef WhoMe het volgende:
De Barracuda IV is onverslaanbaar.

Bovendien: het servicecentre van Seagate is in Nederland, dus mocht er ooit wat zijn, heb je snel en goedkoop een nieuwe schijf...

Maxtor zit in Ierland.....
Oke , maar heb nu 2 maxtors schijven en ze werken perfect :), ze maken wel een herrie maar liever meer herrie en een snelle schijf dan een slome stille schijf :D.

Verwijderd

ik heb ook 2 maxtors, lekker stil en snel. IBM is wel de snelste, maar die gaan ook vaak kaduk ;(.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Moved naar OM, en de topictitel even aangepast

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:39
ik heb hier nog een oude maxtor 540 mb liggen. met 60mb aan kapotte sectoren geloof ik *D.

maar hij doet et nog steeds! :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 13:01 schreef Termin8or het volgende:

[..]

Oke , maar heb nu 2 maxtors schijven en ze werken perfect :), ze maken wel een herrie maar liever meer herrie en een snelle schijf dan een slome stille schijf :D.
Wat ook een al jaren oude misvatting is. Jammergenoeg blijft een eventuele slechte naam een fabrikant nog jarenlang achtervolgen. Transferrates van verschillende recente merken schijven ontlopen elkaar niet meer dan enkele procenten. Windhoosconfiguraties en chipets gooien dan al heel vlug veel meer roet in het eten.
Pagina: 1