Streaming radio / muziek illegaal?

Pagina: 1
Acties:

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 09:25
(jarig!)
Veel lui hebben of hadden bijv. zo'n Shoutcast servertje draaien, is dit illegaal of is het legaal vroeg ik me af.

Ik kan me herinneren als je slechte kwaliteit hebt dat het wel mag.. wie weet hier meer van?

Ik kan geen / weinig info vinden over streaming media op sites van Buma & NVPI

th

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:59
kijk daarvoor op http://www.buma.nl

daar kan je lezen over de kosten om het legaal te doen tenzij het je eigen muziek is waar geen copyrights op staan dan mag het gewoon.. als je muziek uitzend met copyrighst moet je betalen om het legaal uit te mogen zenden.

Verwijderd

Ik heb van mensen die een 24x7 shoutcast radio station hebben dat zij dit in overleg met BUMA hebben opgezet. Zij hadden met de BUMA contact opgenomen ivm rechten, en deze zij toen dat het (nog) geen probleem was, omdat er nog geen goede wetten hierover bestaan. Zij stelden zelfs voor om het BUMA logo te gebruiken op de website van het station.

Weet niet precies in hoeverre alles is doorgegaan met de BUMA, maar kan denk wel even informeren zodra ik tijd heb. Je kan altijd even de BUMA bellen.

Verwijderd

Ik denk niet dat het (nog) mag,
waarom denk je dat radiopiraat spelen ook niet mag?
Juist omdat er niet voor die platen betaald is,
tenminste, niet voor die speciale licensie, en dit is gewoon een internetradio. Tenzij je zo'n licensie voor die platen hebt natuurlijk.

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 11:56 schreef robbinh het volgende:
Ik denk niet dat het (nog) mag,
waarom denk je dat radiopiraat spelen ook niet mag?
Juist omdat er niet voor die platen betaald is,
tenminste, niet voor die speciale licensie, en dit is gewoon een internetradio. Tenzij je zo'n licensie voor die platen hebt natuurlijk.
Dat is toch omdat een piraat illegaal de band bezet? :?