[php?] winkelwagen zonder db

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
ik wil een soort winkelwagen maken, voor zo'n 35 artikelen.
deze moeten niet uit een db komen (dr is geen db-optie) dus ik wil dat mensen artikelen kunnen aanvinken, en deze dan middels de verder (submit) knop bij hun naw-gegevens weerzien... ik denk dat dit het makkelijkst gaat door php te gebruiken. Weet iemand of ik hiermee in de juiste richting zoek en of mensen ook misschien hiervoor mij in de juiste richting kunnen helpen (d.m.v. links naar voorbeelden) ..ik heb gezocht, mmaar krijg alleen maar db - php - winkelwagens..

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien is gewone bestanden gebruiken als db een idee? en dan in combinatie met sessies voor de klant zelf, ik heb er geen ervaring mee, maar moet kunnen lijkt mij

Verwijderd

Je zou ook alles in cookies kunnen opslaan.

Of text bestanden gebruiken maar dat komt op hetzelfde neer als een database.

Php of een andere server side taal (ik hoop dat je server php ondersteunt) moet je hiervoor wel gebruiken.
Php is heel makkelijk om te leren. www.php.net

• whitehouse
ehm..cookies MET PHP dus ?

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:34

Wally-S

-Snowboarding is art-

Op zaterdag 05 januari 2002 11:15 schreef whitehouse het volgende:
ik wil een soort winkelwagen maken, voor zo'n 35 artikelen.
deze moeten niet uit een db komen (dr is geen db-optie) dus ik wil dat mensen artikelen kunnen aanvinken, en deze dan middels de verder (submit) knop bij hun naw-gegevens weerzien... ik denk dat dit het makkelijkst gaat door php te gebruiken. Weet iemand of ik hiermee in de juiste richting zoek en of mensen ook misschien hiervoor mij in de juiste richting kunnen helpen (d.m.v. links naar voorbeelden) ..ik heb gezocht, mmaar krijg alleen maar db - php - winkelwagens..
Geen database en wel PHP ondersteuning?

Klinkt heel vreemd.

ALs er PHP ondersteuning is is er meestal ook wel database ondersteuning. Ik zou nog maar effe navragen of er wel php ondersteuning is.

Snow is only frozen water

Verwijderd

Vreemd dat er geen database is, een database maakt je leven een stuk makkelijker denk ik :). Kan je niet een andere host nemen die het wel ondersteund?

Je kan gegevens ook in text bestanden op je server opslaan.

Je moet trouwens php vragen posten in het forum programming & webscripting.

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

move vanuit W&G

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat kan. Je moet dan een alle produkten in een tekst-bestand zetten en die uitlezen om de catalogus te laten zien.
Via 'sessions' kan je gekochte produkten opslaan op de server. Bij de volgende pagina's van dezelfde gebruiker kan je die produkten dan weer opvragen. Sla de PHP manual er maar op na.

NB. besef wel dat zo'n systeem zonder DB snel tegen beperkingen aan gaat lopen. Het kan goed zijn voor nu, maar besef wel dat een grote groei of uitgebreidere functies er niet in zitten.

• whitehouse
ja..tis en blijft lastig..
deze man waar ik het voor ga maken, maakt gebruik van een winkelwagen systeem voor normale gangbare cd's..hij is daar "lid" van, maar moet wel bij de provider blijven (hep te maken met de java-applets.. nu kun je op de site ook cd's kopen van 1 bepaald duo, en dat is op een andere pagina. Dit duo maakt niet deel uit van die andere winkel .. dus daarom moet ik zelf zoiets bouwen, omdat hij het geld niet hep dit winkelwagen systeem te kopen ... (zodat ik hem kan gebruiken..)

snapt iemand wat ik hier bedoel ? :)

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:07
(jarig!)
Als je nog geen php kunt zou ik er maar niet aan beginnen:)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tja kijk anders op www.hotscripts.com daar zijn vast wel zulke dingen.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Onzin dat je php nodig hebt.
Je kan in principe alles met javascript programmeren. Maar natuurlijk maakt php het veel makkelijker. Je moet ff op phpfreakz.nl kijken, daar staat wel een artikel over e-commerce. Het enige wat je dan moet doen is zelf een vervanger voor de db maken. Dit kan mbv gewone text files. (Zoek eens wat op over implode en explode op php.net) Zo kan je een heeele simpele db nabootsen met textfiles.

Verwijderd

In javascript zou je wel een soortement Database kunnen maken maar denk toch dat je beter een combinatie van PHP/MySQL kan gaan proberen te gebruiken ;) en daar leer je meer van :+

• whitehouse
heb al een keer wat data uit een mysql-db gehaald met php..maar ik kan niet naar een andere provider, dus gaat het mysql-verhaal niet door..provider had geen zin om mysql aan te gaan bieden...hij vond cgi wel genoeg..
Pagina: 1